Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@06:29:52 GMT

همتی: بازار ارز در کنترل بانک مرکزی است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۹۰۷۳

همتی: بازار ارز در کنترل بانک مرکزی است

رئیس کل بانک مرکزی در پیامی نوشت: روند تعدیل تدریجی قیمت ارز در مسیر واقعی شدن ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه آنچه امروز در بازار ارز شاهد آن هستیم روند طبیعی تعدیل تدریجی قیمت ارز در مسیر واقعی شدن آن است، افزود: بانک مرکزی به دور از هیجانات غیر ضرور و با تدبیر لازم بازار را مدیریت و هدایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به عوامل ایجاد تعادل در بازار ارز اشاره کرده و گفت: اقدامات بانک مرکزی در تامین و تسهیل عرضه اسکناس و حواله توسط فعالین بازار و نیز گشایش تدریجی کانال های مالی با کشورهای هشتگانه و اتحادیه اروپا ثبات لازم در بازار ارز در مسیر هدف تعیین شده را به وجود خواهد آورد.

همتی با تاکید بر اینکه بازار ارز در کنترل بانک مرکزی است و نحوه دخالت در بازار ارز بخشی از برنامه مدیریت بازار است به مردم هشدار داده است که با توجه به ریسک بازار مراقبت لازم را داشته باشند و در دام نوسان گیری و سفته بازی دلالان ارز قرار نگیرند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازار ارز بانک مرکزی رئیس کل بانک مرکزی عبدالناصر همتی قیمت سکه و ارز نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن ارتباطات مالی بین بانکی در جهان، «سوئیفت» در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک پلتفرم جدید است تا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی کشورهای مختلف را به سیستم مالی موجود متصل کند.

با توجه به نقش کلیدی سوئیفت در بانکداری جهانی، کارشناسان این حرکت را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای رسمیت یافتن اکوسیستم نوپای پول دیجیتال بانک‌های مرکزی می‌دانند.

در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از بانک‌های مرکزی جهان در حال بررسی نسخه‌های دیجیتالی ارزهای خود هستند. اکثر آنها نمی‌خواهند از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال عقب بمانند، اما از طرف دیگر با پیچیدگی‌های فنی مرتبط با راه‌اندازی آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

کد خبر 6064322

دیگر خبرها

  • امکان پایش نور گلخانه در دو طیف نوری مادون قرمز و فتوسنتز
  • باغداران استان مرکزی هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند
  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • مومنی، اقتصاددان: خدا رحم کرده قیمت ارز را کنترل کردید!
  • آبگیری نیمی از سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی مرکزی
  • گلخانه‌داران و باغداران استان مرکزی هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند
  • ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی