Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه ، از پایان عملیات ساخت 20 هزار و 500 واحد مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله 7.3 دهم ریشتری 21 آبان 96 در مناطق زلزله زده این استان خبر داد.

رضا خواجه ای روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین عملیات ساخت 36 هزار واحد مسکونی دیگر برای زلزله زدگان هم اکنون از سوی ستادهای معین بازسازی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: عملیات تعمیر 56 هزار واحد مسکونی آسیب دیده زلزله پارسال غرب کرمانشاه نیز در مناطق زلزله زده با اعطای تسهیلات به مالکان آن ها پایان یافته است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته از سوی بنیاد مسکن و با تایید استانداری در جریان زلزله 6.4 ریشتری چهارم آذر 97 روستای چم امام حسن قصرشیرین ، در مجموع چهار هزار و 100 واحد مسکونی در شهرستان های قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب آسیب دید که از این تعداد 600 واحد تخریبی و سه هزار و 500 واحد تعمیری است.

وی ادامه داد: تعمیر و احداث این واحدهای مسکونی زلزله اخیر از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان های قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب انجام می شود.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در ادامه گفت: هر واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله اخیر غرب کرمانشاه از سوی کارشناسان بنیاد مسکن تخریبی ارزیابی شود کمک می کنیم که برای پرداخت تسهیلات بازسازی به بانک معرفی و خدمات لازم به وی ارائه شود.

این مسئول گفت: ارائه خدمات به واحدهای تعمیری خسارت دیده در زلزله 6.4 ریشتری پس از تخصیص اعتبار انجام می شود که منتظر ابلاغ و تخصیص اعتبار پیش بینی شده از سوی دولت هستیم و به محض تخصیص اعتبار ارائه خدمات به مردم زلزله زده انجام می شود.

وی ادامه داد: تمام واحدهای تعمیری که در زلزله 6.4 ریشتری آسیب دیدند و نیاز به تعمیر اساسی دارند باید تعمیراتشان انجام شود و کارشناسی این واحدها پس از ابلاغ و تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.

در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.

بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته نیز در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد

رضا بنازاده روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با حضور محمد اسلامی رئیس این سازمان گفت: ۲ واحد دیگر نیز در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر در دست ساخت است که با تکمیل آنها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی یادآور شد: نیروی انسانی یکی از مولفه‌های مهم بالندگی در نیروگاه اتمی بوشهر است که به واسطه این ظرفیت اقدام‌های ارزشمندی اجرایی شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: ساخت سه هزار واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اقدامی ارزشمند و راهبردی است که با توجه به اهمیتی که دارد ارمغان‌آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: در یک رویکردی ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالیشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

محمدهادی رستیمان افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحدهای مسکونی، سرانه‌های مختلف فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی دیده شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت واحدهای مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی دیده شده و با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیتی ۵۰ هزار نفری در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

رستمیان اظهار کرد: امید است شاهد رونق و تمدنی بسیار خوب در این نقطه زیبا از مرکز استان بوشهر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • احداث سه هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی در شهرک شهید خراسانی اردبیل
  • احداث ۳۱۸۰ واحد مسکونی در شهرک خراسان اردبیل