Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس شورای اسلامی دیروز در حاشیه بازدید وزیر جهاد از سد باغکل خوانسار اظهار کرد: خوانسار با مسائل و مشکلاتی کشاورزی مواجه است، آفاتی مانند کرم خراطه سبب آسیب رساندن به باغات خوانسار شده است و باید پرداخت خسارت به باغداران خوانساری در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار با اشاره به این‌که شبکه آبیاری سد باغکل باید به سیستم نوین مجهز شود، تصریح کرد: شبکه زیر سد هم باید ردیف دار شود و در موافقت‌نامه بیاید، جهاد کشاورزی استان در این مورد باید مطالعه دقیق انجام دهد و طوری طرح را بنویسد که قنوات و چشمه‌سارهای خوانسار آسیب نبیند.

وی در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اراضی و مزارع کشاورزان منابعی  در تبصره 4 قانون بودجه از محل صندوق توسعه ملی گذاشته‌ایم که کشاورزان  15 درصد هزینه اجرای و دولت 85 درصد آن را به صورت بلاعوض پرداخت کند تا شبکه داخلی مزارع را نوین سازی کنیم.

بختیار گفت: خوانسار 230 رشته قنات دارد که 80 درصد آب کشاورزی خوانسار را تأمین می‌کند اما 80 درصد این قنوات دچار فرسودگی است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار گفت: موضوعات دو شهرستان در دفتر وزیر مطرح شد و برای این‌که وی از نزدیک مشکلات را مشاهده کنند برای سفر به دو شهرستان دعوت شدند، مشکلات جدی خوانسار باید رسیدگی شود، دامداران و کشاورزان با بانک‌ها و کم‌آبی مشکلات دارند، موضوعات باید در دولت یا جلسه سران یا شورای اقتصاد حل بشود.

وی تأکید کرد: بودجه  قنوات که با اولویت‌بندی اداره جهاد کشاورزی شهرستان برای لایروبی معرفی می‌شود دو میلیارد و 300 میلیون تومان است، برای سرمایه‌گذاری در کشاورزی و دامداری مجلس منابعی را در بودجه  قرار داده و باید در شهرستان تسهیل گری‌ها بیشتر شود.

در ادامه منصور کمالی  اظهار کرد: با توجه به این‌که خوانسار یکی از قطب‌های کشاورزی منطقه است و با مشکلات آبرفتی و فرسوده بودن قنوات مواجه است که از وزیر جهاد برای سفر به شهرستان برای مشاهده  نزدیک از مشکلات کشاورزی شهرستان از سوی نماینده شهرستان در مجلس دعوت به عمل آمد.

فرماندار خوانسار با بیان این‌که خوانسار دارای 240 رشته قنات است که نیاز به لایروبی و مرمت دارد اما به دلیل عدم اعتبارات در حال تخریب هستند، افزود: با 15 کیلومتر لوله‌گذاری از زمین‌های پایین‌دست سد باغکل نه تنها از هدر رفت آب جلوگیری می‌شود بلکه هنگام توزیع آب سهم هر کشاورز مشخص می‌شود.

وی افزود: با بازدید وزیر جهاد کشاورزی  از سد باغکل برای طرح لوله‌گذاری به زمین‌های کشاورزی و قنوات قول مساعدت در تخصیص اعتبارات از محل منابع ملی و استانی داده شد.

کمالی با بیان این‌که بیش از 80 درصد قنوات خوانسار  به بازسازی، لایروبی و تعمیر نیاز دارد که برای هر رشته قنات 10میلیون تومان اعتبار نیاز است، گفت: اجرای طرح آبیاری تجمیعی در 381 هکتار از اراضی روستای کهرت با حضور وزیر جهاد کشاورزی کلنگ‌زنی شد که با اجرای این طرح در هنگام آبیاری نهایت مصرف انجام می‌شود.

کمالی خاطرنشان کرد: در سد باغکل خوانسار 6 میلیون مترمکعب آب ذخیره می‌شود که 4 میلیون مترمکعب آب از طریق پمپاژ از محل سرچشمه آب تأمین می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

بیش از 80 درصد قنوات خوانسار به بازسازی، لایروبی و تعمیر نیاز دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالاهای اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالاهای اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

بیشتر بخوانید: مالیات ارزش افزوده و حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت

وی افزود: سال ۱۴۰۲ از بابت تامین ارز مورد نیاز کالاهای سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می شد اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالاهای اساسی وارداتی وجود دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالاها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آنها به موقع تامین شود و در برخی از کالاها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت:در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است و تامین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227504 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • آماده سازی ۷۴ درصد انهارکشاورزی تالش
  • اینفوگرافیک | تکمیل تونل خوانسار و راه های دسترسی به آن
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان