Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@06:10:53 GMT

نگارش ۹ قسمت از سریالی با موضوع وقایع پس از عاشورا

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۹۳۷۴

نگارش ۹ قسمت از سریالی با موضوع وقایع پس از عاشورا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سیما فیلم، مجموعه ۱۰ قسمتی «ماه و غزل» که توسط سید سعید رحمانی نگاشته می شود و قرار است محرم ۹۸ روانه آنتن شود روایتی تاریخی- مذهبی دارد.

«ماه و غزل» به مقطع زمانی ۲ سال بعد از واقعه عاشورا و پیش از قیام مختار می پردازد؛ دورانی که گفته می شود بیشترین جنایات بنی امیه در آن تاریخ رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اتفاقات این مقطع زمانی به «قیام حره» معروف است. به گفته نویسنده مجموعه، زمینه قصه «ماه و غزل» که احتمال تغییر نام آن وجود دارد این قیام است.

این مجموعه یک پروژه الف است که برای نگارش آن چندین ماه کار تحقیقی انجام شده و در مراحل تحقیق علاوه بر منابع شیعی از منابع اهل سنت هم بهره برداری شده و نویسنده در نگارش «ماه و غزل» تلاش کرده بر اشتراکات تاکید ویژه داشته باشد.

این پروژه پس از بازنویسی فیلمنامه و برآورد تولید، اواخر سال جاری وارد مرحله پیش تولید شده و در صورت پیش رفتن برنامه ریزی ها اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت سال آینده تصویربرداری «ماه و غزل» آغاز خواهد شد.

کد خبر 4484523

منبع: مهر

کلیدواژه: سریال ایرانی سیما فیلم عاشورا محسن علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم عجیب و غیرمنطقی کمیته انضباطی برای استقلال

به گزارش همشهری آنلاین سایت رسمی فدراسیون فوتبال ایران ظهر امروز آراء کمیته انضباطی را درخصوص دیدار تیم های استقلال و سپاهان منتشر کرد که طی آن آبی ها با جریمه سنگینی روبرو شده اند.

در رأی صادره آمده است:

باشگاه استقلال به دلیل فحاشی تماشاگران و پرتاب بطری به سمت تیم حریف باید یک میلیارد و 500 میلیون تومان جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظراست.


این رأی در شرایطی صادر شده است که به نظر می رسد کمیته انضباطی در نگارش آن دچار اشتباه شده چرا که صادر شدن چنین مبلغ هنگفتی بابت پرتاب بطری از سوی هواداران غیرمنطقی به نظر می رسد.

احتمال می رود که مقصود کمیته انضباطی از صدور این رأی، مبلغ 150 میلیون تومان بوده است ولی در نگارش رأی به جای درج عبارت "یک میلیارد و 500 میلیون ریال" از عبارت تومان استفاده شده است.

باید دید که سایت فدراسیون این رأی را ویرایش کرده و رقم منتشره را از تومان به ریال تغییر می دهد و یا اینکه آبی ها باید این مبلغ بالا و سنگین را پرداخت کنند.

کد خبر 839463 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • به تنهایی نمی‌توانست
  • قیام الهی سلبریتی‌ها! + فیلم
  • شروع سفر «سرزمین ستاره‌ها» به مناطق دورافتاده ایران
  • پخش مستند «با دیوید بکام تیم ما را نجات دهید» و ۱۱ مستند دیگر
  • عامل سعادت انسان تفکر در زندگی معنوی است
  • آن چه مهم است قیام خالصانه برای خداست/انقلاب فکری؛ریشه هر انقلاب
  • «هفت‌سر اژدها» بحث سریال انتقادی را زنده کرد
  • تدارک مرکز پویانمایی صبا برای نوروز
  • گلچینی از تولیدات مرکز پویانمایی صبا در نوروز ۱۴۰۳
  • حکم عجیب و غیرمنطقی کمیته انضباطی برای استقلال