Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه قم با بیان اینکه باید از امام معصوم(ع) شناخت متقابل داشته باشیم گفت: در شناخت اهل بیت(ع) نباید ادعای شناخت داشته باشیم، بلکه باید بر اساس واقعیت ها شناخت را حاصل کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امشب (پنجشنبه 22 آذر) در آیین افتتاح فاز جدید حسینه قمی ها در مشهد مقدس گفت: محبت به اهل بیت(ع) محور همه کارهایی است که باید مد نظر باید و همواره در راستای گسترش این موضوع بکوشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه قم تصریح کرد: محبت به اهل بیت(ع) آثار و لوازمی دارد که راه رسیدن به معرفت و شناخت حقیقی اهل بیت(ع) و آنچه که سبب نجات انسان و خوشبختی حقیقی برای انسان می آورد، قدم گذاشتن در مسیری است که اهل بیت(ع) به ما نشان داده اند.

 

وی افزود: اگر شناخت به اهل بیت(ع) نباشد، معرفت هم درست نمی شود و هر کسی که دلداده اهل بیت(ع) شد، در دایره اطاعت اهل بیت(ع) می گیرد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه باید از امام معصوم(ع) شناخت متقابل داشته باشیم گفت: در شناخت اهل بیت(ع) نباید ادعای شناخت داشته باشیم، بلکه باید بر اساس واقعیت ها شناخت را حاصل کنیم.

 

وی عمل به دستورات اهل بیت(ع)، داشتن تولی و تبری، الگو قراردادن اهل بیت(ع) و... را از جمله مسائل شناخت متقابل عنوان کرد و افزود: امام صادق(ع) می فرمایند که فرد شیعه، فردی است که جلوی شکم و شهوت و غرایض خود را می گیرد و برای خدا کار می کند و به امید پاداش خداوند زندگی می کند و از عذاب الهی می ترسد.

 

امام جمعه قم گفت: آنهایی که با این ملت که پیرو اهل بیت(ع) هستند، دشمنی می کنند، دشمن اهل بیت(ع) هستند و دوستی و نگاه دوستی با آنها درست نیست و باید تولی و تبری داشت.

 

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید هر جا که هستیم، ما محیط را تغییر دهیم نه اینکه محیط ما را تغییر دهد، امامان معصوم ما در زندان ها اینگونه بوند و زندانبان ها را به عبادت خداوند دعوت می کردند و آنها نیز روی می آوردند.

 

وی با اشاره به راه اندازی فاز دوم حسینه قمی ها گفت: راه اندازی اینگونه مراکز از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است و باید تا جایی که می توانیم در فراهم کردن تسهیلات برای زائران امام رضا(ع) فراهم کنیم.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز کرمان خراسان جنوبی استان بوشهر معاون اول رئیس جمهور ایران کانون های فرهنگی هنری مساجد آیت الله حسینی بوشهری حسینی بوشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی روز شنبه در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در مصلی کیش و در جمع عزاداران اظهار داشت: استکبار از قدرت و تأثیر اسلام ناب محمدی هراس دارد و از همین رو سعی بر آن دارد تا پایه‌های ارزش‌های دینی و اسلامی را در جامعه سست کند و یکی از رویکردهایش در این مسیر موضوع حجاب است.
 
وی با تأکید بر اینکه باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بود، افزود: عده‌ای با برنامه‌ریزی و توطئه می‌کوشند جامعه را به سمت غرب گرایی، لودگی و پوچی ببرند که باید در برابر آنها هوشیار باشیم و به ویژه نسل جوان را متوجه این توطئه‌ها کنیم.
 
دبیر جامعه مبلغین تهران تصریح کرد: این انقلاب و نظام ثمره خون شهدای بسیاری است و امروز در مقابل خانواده شهدا وظیفه داریم پاسدار ارزش‌های اسلامی باشیم.
 
حجت‌الاسلام ادیب یزدی در این مراسم با اشاره به تلاش‌های امام صادق (ع) در تربیت هزاران شاگرد و مبلغ دینی، گفت: بیداری جامعه اسلامی و بازگرداندن آن به مسیر صحیح ارزش‌های اسلامی از مسیر توسعه علوم مهمترین راهبرد دوران زندگی امام صادق (ع) است و به همین دلیل است که امام صادق (ع) را رئیس مذهب جعفری می‌دانند که احیای مکتب شیعه وام دار ایشان است.
 
وی ابراز داشت: در زمان آن امام همام به دلیل شرایط موجود، همه ادیان برای علم‌اندوزی به شهر مدینه و محضر امام صادق (ع) می‌آمدند و امام هم تلاش می‌کرد با هدفدار کردن آموزش‌های خود اسلام ناب محمدی و سیره و سلوک حضرت علی (ع) را به شاگردانش بیاموزد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد