Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز و کاهش قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه دلیل اصلی ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ و افزایش نرخ این کالا در بازار به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید مرغ، به نظر می‌رسد که معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی باید تمهیداتی برای افزایش تولید و کاهش ضایعات به کار گیرد.

یوسفی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ در بازار وجود ندارد، بیان کرد: این درحالی است که به سبب ازدیاد تقاضا، قیمت مرغ با نوساناتی در بازار روبه‌روست.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از افزایش ۲.۵ برابری هزینه‌های تولید خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، مرغداران جرات جوجه‌ریزی از ترس گرسنگی مرغ هایشان را ندارند.

وی، نرخ کنونی هر کیلو ذرت تحویل به مرغداران در تهران را یک هزار و ۵۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت این نهاده‌های دامی به سبب افزایش هزینه‌های حمل و نقل دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفته است.

یوسفی با اشاره به تصویب قیمت ۹۸۰۰ تومانی برای مرغ از سوی سازمان حمایت گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، این نرخ برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت بازار مرغ طی روز‌های آتی، تصریح کرد: بنده معتقدم که قیمت مرغ تا بهمن ماه افزایش چندانی نخواهد داشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی، قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را اعلام کرد.

محمدعلی نیکبخت بر اساس این ابلاغیه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه ۱۳۹۹ به شماره ۱۸۰/۶۷۸۲۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۲مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت گذاری اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی با تاکید بر به کارگیری رویکرد جایگزینی سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ تصویب نمود.


قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی شامل پنبه وش، عدس، نخود، لوبیا چیتی، لوبیا سفید، لوبیا قرمز، سیب‌زمینی پاییزه، سیب‌زمینی بهاره، سیب‌زمینی طرح استمرار، پیاز پاییزه، پیاز بهاره و پیاز طرح استمرار به شرح جدول اعلام شد.


در اجرای بند‌های (ت) و (ر) ماده (۳۵) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، خرید‌های تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به رعایت الگوی کشت ابلاغی توسط وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.


به منظور بهبود شرایط کیفی خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی، رعایت کامل استاندارد‌های مربوط ضروری است.
انجام خرید‌های تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به داشتن بیمه محصول می‌باشد.
به استناد ماده (۶۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و ماده (۳۶) آیین نامه اجرایی ورود، ساخت، فرمولاسیون و مصرف کود‌های شیمیایی، زیستی، آلی و سموم دفع آفات نباتی به منظور تولید محصولات سالم، خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به رعایت حد مجاز باقیمانده سموم و کود‌های شیمیایی است.


ردیف - نام محصول - قیمت هر کیلوگرم (ریال) - توضیحات:


۱ پنبه وش ۳۷۰۰۰۰ ریال - وش (۲) سفید مرغوب، بدون آفت زدگی، عاری از مواد خارجی (خاک، خاشاک، شاخ و برگ)


۲ عدس ۲۶۰۱۶۴ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۳ نخود ۲۵۹۰۸۰ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۴ لوبیا چیتی ۳۵۰۱۳۷ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۵ لوبیا سفید ۲۲۱۲۹۷ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۶ لوبیا قرمز ۲۲۳۲۴۶ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۷ سیب‌زمینی پاییزه ۴۵۵۰۵ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۸ سیب‌زمینی بهاره ۵۰۰۴۴ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۹ سیب‌زمینی طرح استمرار ۶۰۹۸۱ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۱۰ پیاز پاییزه ۲۹۵۷۷ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۱۱ پیاز بهاره ۲۶۸۸۷ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۱۲ پیاز طرح استمرار ۳۷۳۲۹ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • تاثیر فالوور فیک روی پیج‌های فروشگاهی
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان