Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:43:55 GMT

یارانه دولتی معلولان جوابگوی نیاز آنها نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۹۴۵۱

یارانه دولتی معلولان جوابگوی نیاز آنها نیست

آستارا - ایرنا - مدیر مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی آستارا گفت: پرداخت چهار میلیون و 350 هزار ریال یارانه ماهانه برای هر معلول ذهنی، جوابگوی نیاز آنان نیست و افزایش میزان و پرداخت به موقع آن ضرورت دارد.

منیژه زواشکیانی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان بهزیستی، هزینه نگهداری و توانمندسازی یک معلول 13 میلیون ریال در ماه برآورد شده اما ناکافی است و با توجه به افزایش نرخ تورم و هزینه تغذیه، اعتبار و یارانه معلولان باید افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با وجود کمبودهای مالی، در سال جاری هفت کودک توسط مربیان مرکز توانخواهان ذهنی آستارا، توانمند و برای ادامه تحصیل به مدارس عادی و استثنایی فرستاده شد.
سرپرست اداره بهزیستی آستارا هم گفت: مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی آستارا با 650 معلول، مجری طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه است و ماهانه 90 هزار ریال از سوی بهزیستی به هر معلول پرداخت می شود.
فریبرز خورشیدی افزود: به 33 معلول مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی آستارا یارانه پرداخت می شود و 280 میلیون ریال به عنوان هزینه خدمات طرح سی بی آر در سه ماه دوم سال جاری پرداخت شد و هزینه سه ماهه سوم نیز به زودی پرداخت خواهد شد.
وی بیان کرد: دولت با تمام توان خود در قالب یارانه و هزینه های جانبی به معلولان کمک می کند و باید برای کیفیت خدمات، از ظرفیت خیران شهرستان هم استفاده شود.
بندر آستارا با 91 هزار نفرجمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 700 خانوار این شهرستان از خدمات امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي يارانه معلولان گيلان آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مهشید سلیمانی گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
وی افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.
مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سلیمانی گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.
سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟