Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:42:27 GMT

وعده جلیقه زردها برای ادامه اعتراضات در روز شنبه

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۹۴۵۲

وعده جلیقه زردها برای ادامه اعتراضات در روز شنبه

معترضان به سیاست‌های دولت فرانسه وعده دادند تا تظاهرات اعتراض آمیز خود را در روز شنبه ادامه دهند. ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، جلیقه زردهای فرانسوی روز پنجشنبه وعده دادند تا تظاهرات اعتراض آمیز علیه سیاست های دولت ماکرون را طی روز شنبه نیز ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش ماکسیم نیکول یکی از شخصیت های برجسته جنبش "جلیقه زردها" در یک کنفرانس خبری در پاریس گفت: علی رغم درخواست های دولت برای توقف اعتراضات پس از تیراندازی استراسبورگ، معترضان قصد دارند تظاهرات خود را در روز شنبه ادامه دهند.

اعتراضات فرانسه| گفتگوی اختصاصی با سناتور ارشد فرانسوی: بی‌اعتمادی مردم به دولتمردان ما عمیق استوعده "جلیقه‌زردها" برای ادامه اعتراضات در فرانسهافزایش سطح تهدید امنیتی در فرانسه پس از حمله استراسبورگامتیازهای ماکرون برای فرونشاندن اعتراضات فرانسهرهبر حزب چپ فرانسه: اعتراضات جلیقه‌زردها ادامه خواهد یافت

 

بر اساس این گزارش معترضان فرانسوی از اواسط نوامبر تاکنون تظاهرات گسترده ای را در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به سیاست های اقتصادی و اصلاحات امانوئل ماکرون برپا کرده اند. این اعتراضات در ابتدا در مخالفت با افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد ولی در ادامه به تظاهرات سراسری در اعتراض به افزایش هزینه های زندگی و پایین آمدن سطح استانداردهای زندگی تبدیل شده است.

گرچه دولت ماکرون از اجرای قانون افزایش مالیات بر سوخت عقب نشینی کرده و ظاهرا برخی امتیازات را به معترضان داده است ولی مخالفان حاضر به پایان دادن به اعتراضات سراسری نیستند.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که 84 درصد مردم فرانسه که اکثر آنها از طبقه متوسط هستند، از این اعتراضات حمایت می کنند.

قیمت سوخت در فرانسه از ابتدای امسال تاکنون 20 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فرانسه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه اخبار فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر

منابع خبری رژیم صهیونیستی از حمله تظاهرات کنندگان به «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم در حاشیه تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی، ساختمانی دولتی را محاصره کردند که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی در آن حضور داشت.

تظاهرات کنندگان سد راه خودروی بن گویر شده و علیه او شعار داده و خواستار استعفای فوری او شدند.

به گزارش الجزیره، شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی دست به تظاهرات زده و خیابان‌ها را مسدود کردند و پلیس قادر به کنترل آنان نیست.

برخی منابع از وقوع درگیری‌هایی بین پلیس و تظاهرات کنندگان مقابل محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی خبر دادند.

تظاهرات کنندگان خواستار استعفای نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت شدند.

منابع عبری گزارش دادند پلیس با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان استفاده کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏