Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@06:58:04 GMT

دانشگاه‌های دولتی متکی به پول نفت نباشند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۹۴۵۹

حسین سلیمی (رئیس دانشگاه علامه طباطبایی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بودجه‎ دانشگاه‌ها گفت: در دو سه سال گذشته دولت تمام تلاش خود را برای تامین بودجه مورد نیاز دانشگاه‌ها انجام داده است، اما به نظرم اگر بخواهیم مساله بودجه در دانشگاه‌ها حل شود، نیاز به باز اندیشی اساسی و تغییر ساختار بودجه‌ریزی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه نمی‌توان از دولت خواست پول بیشتری به دانشگاه‌ها بدهد، تاکید کرد: دانشگاه‌های دولتی نمی‌توانند تا ابد دستشان در مقابل بودجه نفت دراز باشد و از دولت بخواهند که پول بیشتری به ما برای ادامه کار بدهد.

سلیمی توضیح داد:‌ ساختار کار ما باید عوض شود و باید بتوانیم از منابع دیگرِ درآمدی که در درون شرکت‌های دولتی است برای تقویت بودجه دانشگاه‌ها استفاده کنیم و آن شرکت ها را وادار کنیم به صورت ساختارمند از خدمات دانشگاهی، آموزشی و پژوهشی استفاده کنند و در ازای آن بودجه آنها را تامین می‌کنند. همان شرکت‌هایی که به راحتی صدها هزار میلیارد تومان به باشگاه‌های ورزشی پول می‌دهند می‌توانند به همان شیوه از خدمات دانشگاه‌ها استفاده کنند و از بودجه خودشان تامین کنند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: برای حل این مساله ما  به یک تحول ساختاری احتیاج داریم و باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حسین سلیمی گفتگو با ایلنا رئیس دانشگاه علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یاسر هادی پور افزود: با گزارشی مبنی بر تصرف زمین‌های دولتی متعلق به شرکت آب منطقه‌ای گیلان در روستای شکاکم شهرستان لاهیجان و طرح شکایت علیه متصرفان، کارشناسان منابع آب شهرستان با همراهی نیروی انتظامی به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: با اجرای حکم قضایی ، ۲ و یک دهم هکتار زمین دولتی در این روستا به ارزش ۳ میلیارد تومان از ۷ متصرف باز پس گرفته شد.

مدیر دفتر حقوقی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه متصرفان این زمین را با چپر و نرده‌های چوبی محصور کرده بودند، گفت: متصرفان در این قطعه زمین صیفی جات، خیار، گوجه و سبزیجات کاشته بودند که آثار تصرف با یک دستگاه بیل زنجیری جمع آوری شده و این زمین به حالت اولیه بازگردانده شد.

دیگر خبرها

  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • مراسم ترحیم مادر همسر متکی برگزار شد
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان