Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@04:39:09 GMT

قلب تان را با خوردن صبحانه بیمه کنید

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۹۵۳۴

قلب تان را با خوردن صبحانه بیمه کنید

رکنا: سلامت قلبی و حفظ این عضو مهم بدن با داشتن یک رژیم غذایی متفاوت تضمین می شود .وعده صبحانه مهم ترین وعده در حفظ سلامت قلب است.

طبق یافته های جدید، افراد میانسالی که عادت به نخوردن وعده صبحانه دارند بیش از افرادی که صبحانه کامل می خورند دچار گرفتگی عروق قلب Heart می شوند.

محققان دانشگاه تافتس بوستون در جدیدترین مطالعه خود به رابطه بین صبحانه و سلامت بهتر قلب پی بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محققان عنوان می کنند افرادی که صبحانه می خورند، کمتر دچار تشکیل پلاک در عروق خونی‌شان می شوند.

پلاک ها رسوبات چربی، کلسیم و سایر مواد قابل تشکیل در عروق هستند که منجر به سخت شدگی و تنگ شدن عروق خونی می شوند. به این حالت «آترواسکلروز» یا تصلب شریان گفته می شود. تصلب شریان می تواند منجر به حمله قلبی، سکته و سایر مشکلات شود.

«خوزه پنالوو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تنها نخوردن صبحانه علت اصلی تشکیل پلاک در عروق خونی نیست. بلکه دلایل متعددی می تواند در بروز تصلب شریان نقش داشته باشد.»

به گفته وی، «در بسیاری از افراد، حذف وعده صبحانه بخشی از مجموعه عادات بد است. به عنوان مثال این افراد تمایل به خوردن بیشتر در وعده های بعدی دارند.»

پنالوو در ادامه تاکید می کند: «در راس تمامی این دلایل، حذف وعده صبحانه ممکن است دارای تاثیرات منفی بر هورمون های تنظیم کننده اشتها، قندخون و انسولین باشد.»

مطالعات قبلی نشان داده اند افراد عاشق خوردن صبحانه، کمتر چاق بوده یا مبتلا به دیابت Diabetes یا بیماری قلبی هستند.

این مطالعه شامل بیش از ۴۰۰۰ فرد بزرگسال ۴۰ تا ۴۵ ساله از اسپانیا بود. ۳ درصد این افراد هیچوقت صبحانه نمی خوردند درحالیکه ۲۷ درصد به طورمنظم صبحانه مفصل می خوردند.

محققان مشاهده کردند در حدود ۷۵ درصد افرادی که هیچوقت صبحانه نمی خوردند دچار تشکیل پلاک در عروق شان شده بودند، در حالیکه ۵۷ درصد افرادی که صبحانه مفصل می خوردند، دچار گرفتگی عروق شدند.

محققان دریافتند طرفداران خوردن صبحانه از لحاظ شیوه های دیگر زندگی هم سالم تر بودند. به عنوان مثال، آنها میوه و سبزیجات، غذای دریایی و گوشت کم چرب بیشتری می خوردند. همچنین کمتر چاق یا مبتلا به فشارخون بالا، دیابت یا میزان کلسترول ناسالم بودند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

زنم سرش با مرد دیگری گرم بود / سرش را بریدم ! +عکس اعتراف شیطانی 4 شرور به قتل بی رحمانه دختر 14 ساله + عکس بلای هولناکی که دختر 12 ساله بر سر دوستش در جنگل آورد / مرد بلند قد چه نقشی داشت !+ عکس +16 حمله وحشیانه مرد غول پیکر به 2 زن و یک دختر در خیابان / دختر 4 ساله سکته کرد ! + عکس جواد سر خانواده اش کلاه گذاشت / سینا آبروی او را برد دستگیری رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در قم فیلم قتل همسر باردار و 2 دختر به دست پدر روانی / او خوب نقش بازی می کرد قتل ورزشکار معروف کرمانشاهی مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا قتل پسر 14 ساله در جشن عروسی +عکس این مرد به طلافروشی ها بدل اندازی می کرد + عکس کشف جسد کودک 22 ماه در حوالی بیمارستان کودکان این روحانی جوان قصد غصب زمین 1200 متری را در تبریز داشت / او با عمامه اش چه کرد؟ + فیلم نگاه های هوس آلودم از فردای عروسی ام به اسفندیار آغاز / آرام آرم به خواسته او تن دادم مرد مشهدی با قفل به جان همسرش افتاد و جسدش را به آتش کشید

منبع: رکنا

کلیدواژه: قلب Heart سلامت چاق دیابت Diabetes سلامت صبحانه قلب خوردن بیمه عکس زن مرد زندگی صبح فیلم ایران فضای مجازی تهران قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند

به گزارش همشهری آنلاین، در یکی دو روز اخیر شاهد آن بودیم که برخی اکانت‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب در فضای مجازی مطلبی را مخابره کردند که دختر جوانی توسط پلیس اخلاقی ایران کشته شده است؛ اما طولی نکشید که سناریوی نخ‌نمای کذب و دروغ آنان مشخص شد و مخاطبان فارسی‌زبان دیدند که حتی عکس منتسب به شخصیت خیالی‌شان از موتور جست‌وجوگر گوگل دانلود شده است و اساسا شخصی با این مشخصات وجود خارجی ندارد. پس از غائله ژینا و به آشوب کشیدن شهرهای ایران به مدت چند وقت، ضدانقلاب گمان آن را دارد که با ساخت چنین اخباری بار دیگر می‌تواند خیابان‌های ایران را تبدیل به میدان درگیری کند. این سناریو و استراتژی نخ‌نما و پوسیده گویی نهایت‌کاری است که جریانات مختلف ضدانقلاب می‌توانند در برابر ایران انجام دهند. در این راستا با مسعود رضایی کارشناس مسائل سیاسی چند کلامی گپ و گفتی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

کار ضدانقلاب برهم زدن امنیت ایران است

رضایی در ابتدا گفت: به آشوب کشیدن شهرهای ایران و ایجاد التهاب در جامعه ما، کاری است که جریانات مختلف ضدانقلاب؛ از منافقین و سلطنت‌طلب گرفته تا وابستگان به آمریکا و تجزیه‌طلبان آن را به هر نحوی پیگیری می‌کنند و این موضوعی است که برای مردم ما قطعی قلمداد شده است. آنان دشمن امنیت و عزت ایران هستند، لذا به اعتبار همین دشمنی با ایران ما انتظار این نوع رفتارهای امنیت‌زدا از سوی آنان را داریم.

مردم ایران از نقشه نخ‌نمای دشمن مطلع هستند

وی افزود: در این مسیر یکی از مهم‌ترین اقدامات جریان ضدانقلاب ایجاد سوژه‌سازی‌های کذب و دروغ در موضوعات مختلف است. این روشی است که آنان از اول انقلاب آن را پیگیری کردند و در طول این 45 سال در زمینه‌های مختلفی دست به دروغ‌پردازی علیه ایران و جمهوری اسلامی زدند. در آنسوی میدان مردم ایران به مرور زمان از حقیقت این نوع خبرسازی‌ها اطلاع پیدا کرده و می‌دانند که اساساً این جعلیات با هدف برهم زدن امنیت و آرامش کشور صورت می‌پذیرد.

درس گرفتن از یک تجربه مهم

مسعود رضایی در ادامه اشاره کرد: تجربه تقابل با ضدانقلاب در مدت این سال‌ها یک چیزی را به خوبی به ما نشان داده است و لازم است که با بهره‌گیری از این تجربه میزان تخریب احتمالی آن‌ها را به حداقل برسانیم. در طول این سال‌ها هر وقت ایران و جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف، حال می‌خواهد سیاسی باشد، نظامی باشد یا اقتصادی باشد موفقیتی کسب کرده، ما شاهد آن بودیم که بسیج ضدانقلاب سعی کرده است با ایجاد یک موج و برجسته‌سازی یک سوژه آن موفقیت بزرگ را به حاشیه براند.

پاتک در برابر «وعده صادق»

او گفت: در چند روز اخیر ما شاهد عملیات وعده صادق بودیم که از لحاظ سیاسی و نظامی در سطح منطقه و بین‌المللی موفقیت و پیروزی بزرگی برای ما به حساب می‌آمد. لذا دشمن طبیعی است که برای تحت‌الشعاع قرار دادن این پیروزی و اقدام غرورآفرین دست به پاتک بزند. پاتک دشمن همیشه نظامی نیست، یکی از کارهای آنان تبلیغات رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی و دروغ‌پردازی است. موضوع قتل دختری توسط گشت ارشاد که به دروغ برجسته شده در همین راستا است.

کد خبر 845238 برچسب‌ها علوم سیاسی خبر ویژه رسانه - آگهی

دیگر خبرها

  • بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند !
  • بایدن: آدمخوار‌ها دایی ام را خوردند (فیلم)
  • (ویدئو) بایدن: آدم‌خوارها دایی‌ام را خوردند
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • سه دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد مفقود شدند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند
  • بی‌حوصلگی و کم دقتی از عوارض تغذیه نامناسب دانش‌آموزان است