Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: باید یک کارگروه مرکب از سه قوه تشکیل شود تا به عنوان یک مرجع برای تشخیص مدیران بازنشسته ای که جایگزین ندارند، عمل کند.

احمد علیرضا بیگی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان بیان کرد: اقدامی که  مجلس در زمینه تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان انجام داد واکنشی به عملکرد دولت در خصوص به کار گیری چشمگیر بازنشستگان در حلقه تنگ مدیریتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس این قانون را تصویب کرد تا فرصتی برای حضور جوانان در عرصه های مدیریتی فراهم شود.  و سعی کرد تا جایی که امکان دارد استثناهای این قانون کم باشد. مجلس با جدیت این قانون را جلو برد تا جایی که دولت در به کار گیری برخی از بازنشستگان منحصر به فرد نیز دچار مشکل شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در ادامه بیان کرد: طبیعتا برای استفاده از بازنشستگانی که ویژگی های منحصر به فردی دارند باید سازوکار ویژه ای اندیشیده شود. البته در این قانون این امکان فراهم شده بود تا در برخی از موارد خاص، با اذن رهبری از بازنشستگان با ظرفیت استفاده شود.

بیگی خاطر نشان کرد: اما دولت از این فرصت به درستی استفاده نکرد  و افرادی رابرای تمدید خدمت آنها با اذن ولی فقیه معرفی کرد که برجستگی و حتی شایستگی لازم را نداشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: مرجع برای تشخیص جایگیزن نداشتن یک مدیر بازنشسته در گذشته دولت بود، اما همچنان حلقه بسته مدیریتی جلو آمد امروز باید یک کارگروه مرکب از قوا برای تشخیص جایگزین نداشتن مدیران بازنشسته تشکیل شود تا به عنوان یک مرجع عمل کند.

وی در پایان گفت: زمانی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان به درستی اجرایی شود دستگاه ها ناچار خواهند بود تا در یک بازه زمانی معین سازوکاری را فراهم کنند تادر آن انتقال تجارب مدیران بازنشسته و تربیت مدیران آینده عملی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قانون منع بکارگیری بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه

ایتنا - برای بار سوم، رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شده و رفع فیلتر صورت بگیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رفع فیلتر گوگل پلی به عنوان یکی از دستور کارهای گروه تعیین مصادیق مجرمانه نام برد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم ، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.


وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.

دیگر خبرها

  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟