Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: در حالی که مقامات فرانسه کشته شدن عامل حمله تروریستی اخیر در شرق این کشور را تایید کردند، داعش مسئولیت حمله را بر عهده گرفته و فرد مهاجم را یکی از عناصر خود معرفی کرد.


به گزارش  شفقنا به نقل از بخش عربی شبکه خبری «فرانس ۲۴»، یک منبع در پلیس فرانسه اعلام کرد که «شریف شیخات»، عامل حمله تروریستی شامگاه سه شنبه در شهر استراسبورگ در شرق این کشور که در مجموع سه کشته و ۱۲ زخمی بر جای گذاشت، در منطقه «نودورف» این شهر مرزی از پای درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که پلیس فرانسه شامگاه چهارشنبه از تمامی افرادی که اطلاعاتی در رابطه با شیخات در اختیار دارند درخواست کرده بود که آن را با پلیس در میان بگذارند، این شهروند سابقه دار شناخته شده برای نهادهای امنیتی در پی عملیات نیروهای امنیتی در ساعت ۲۱ شامگاه پنج شنبه به وقت محلی (۲۳:۳۰ به وقت تهران) در منطقه نودورف در فاصله دو کیلومتری محل وقوع حمله تروریستی اخیر کشته شد.
این در حالی است که بیش از ۷۰۰ تن از نیروهای امنیتی فرانسه از شامگاه سه شنبه در عملیات تعقیب شیخات ۲۹ ساله مراکشی تبار شرکت داشتند و به گفته منبع مذکور، نیروهای پلیس در نهایت با شلیک گلوله وی را از پای درآوردند.
در همین حال، «کریستوف کاستانر»، وزیر کشور فرانسه نیز در یک کنفرانس خبری کشته شدن عامل حمله تروریستی به بازار خرید کریسمس در شهر استراسبورگ به دست نیروهای پلیس را تایید کرد.
کاستانر در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام این که سه تن از نیروهای پلیس فردی را پیدا کردند که گمان می رفت عامل حمله تروریستی استراسبورگ باشد و در نتیجه برای دستگیری وی وارد عمل شدند، تاکید کرد که شیخات به سوی نیروهای پلیس تیراندازی کرده و آنها نیز با شلیک گلوله پاسخ دادند و وی را از پای درآوردند.
از سوی دیگر، گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی استراسبورگ را بر عهده گرفته و تاکید کرد که عامل حمله یکی از عناصر آن بوده با این حال هیچ گونه مدرکی دال بر صحت این ادعا ارائه نکرد.
پایگاه اینترنتی «سایت» آمریکا در این باره از یک خبرگزاری وابسته به داعش نقل کرد: عامل حمله شهر استراسبورگ در شرق فرانسه در شامگاه سه شنبه، یکی از «سربازان دولت اسلامی» است و این عملیات را در پاسخ به فراخوان هدف قرار دادن اتباع کشورهای ائتلاف (بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا) انجام داد. برچسب ها: استراسبورگ ، داعش ، فرانسه

منبع: خرداد

کلیدواژه: استراسبورگ داعش فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله پلیس فرانسه به حامیان فلسطین در دانشگاه «ساینس پو»
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه