Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، می گویند شادی یک مفهوم دقیق و مشخص نیست چون هر کسی تعریف خودش را از آن دارد. اما روانشناسان و عصب شناسان با این حرف موافق نیستند. آن ها می دانند که ما انسان ها را چه چیزهایی خوشحال و چه چیزهایی ناراحت می کند. گاهی این مسائل و عادت های روزانه هستند که بی آنکه متوجه شویم حال روحی ما را بد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به دنبال یک زندگی شاد هستید این عادت های مخرب را ترک کنید.

بیشتربخوانید :اعتراف کنید که اشتباه کرده‌اید، به همین سادگی!

۱- دائماً می نشینیم

این روزها عدم تحرک و نشستن طولانی مدت به سبک زندگی بیشتر آدم ها و مسأله ای عادی تبدیل شده. بیشتر ما شغل هایی داریم که تحرک زیادی ندارند، عصرها هم با ماشین شخصی یا وسایل نقلیه ی عمومی به خانه بر می گردیم و در خانه هم دوباره پای تلویزیون می نشینیم یا خودمان را با تلفن همراه مان مشغول می کنیم.

وقتی تحرک نداریم، سطح اندورفین و دیگر هورمون های شادی بخش در بدن کاهش پیدا می کند. ۳۰ دقیقه پیاده روی روزانه یا ورزش کردن در طول هفته، انرژی و احساس رضایت خاطر بیشتری به شما می دهد، فارغ از اینکه زندگی تان چه شرایطی دارد.

۲- تمام روز را در فضاهای بسته سپری می کنیم

برای همه ی ما مسلم است که دور کاری از خانه لزوماً خوشحال کننده نیست. اما مکان هایی مثل سینما، رستوران و هر جای دیگری که دوست داریم به آنجا برویم هم همیشه باعث خوشحالی ما نمی شوند.

اما اگر مدت زمانی را در فضای باز در یک مکان ناشناخته بگذرانید، احساس خوشحالی بیشتری خواهید کرد و عزت نفس تان بالاتر می رود. روانشناسان به این روش «ماجراجویی درمانی» می گویند. دقت داشته باشید که اهمیتی ندارد به یک کشور خارجی می روید یا روستایی در نزدیکی شهر محل زندگی تان که تا به حال آنجا را ندیده اید؛ این تجربه در هر صورت شما را خوشحال تر می کند.

۳- به اتفاقات اطراف مان بی توجهیم

خیلی مهم است که نه فقط به کاری که انجام می دهیم، بلکه به نحوه ی انجام آن هم توجه داشته باشیم. برای مثال، دو زن را در نظر بگیرید. یکی از آن ها از اینکه مجبور است خانه اش را تمیز کند عصبانی است و ترجیح می دهد که در این لحظه در رستورانی مجلل بر سر قراری عاشقانه باشد، اما هیچکس او را دعوت نکرده است. اما زن دیگر فقط ظرف ها را می شوید و از اینکه وقت تمیز کردن خانه اش را دارد خوشحال است.

زن اول احساس خستگی می کند و زن دوم آرام تر است. اگر بتوانیم در زمان و مکان فعلی زندگی کنیم و هرگز اجازه ندهیم ترس ها، افسوس ها، و خاطرات مان حواس ما را پرت کنند، این توانایی زندگی بهتری برای ما خواهد ساخت.

۴- فقط مصرف کننده هستیم

برای آنکه به زندگی خود معنا ببخشیم، نه فقط گیرنده بلکه بخشنده هم باید باشیم. محبت کردن ما به خود ما احساس رضایت می دهد و باعث می شود احساس مهم بودن کنیم.

اما خبر خوب آنکه، حتی کوچک ترین کار خوبی هم می تواند باعث خوشحالی ما شود. خریدن یک هدیه، نوشتن یک یادداشت یا حتی رنگ کردن یک دیوار، همگی باعث می شوند به این درک برسیم که هدفی در زندگی داریم و کسی به ما نیاز دارد.

۵- از دیگران دوری می کنیم

حتی در عصر فرد گرایی هم هر کسی باید عضوی از یک گروه باشد. این مسأله فقط درمورد دوستان نزدیک و اعضای خانواده صدق نمی کند. برای تجربه ی شادی واقعی باید احساس کنیم بین ما و دیگران پیوندی وجود دارد.

تحقیقات مختلفی نشان می دهد این مسأله به ما کمک می کند با بیماری ها مبارزه کنیم، سطح اضطراب را در ما کاهش می دهد و باعث می شود بیشتر احساس اعتماد به نفس کنیم. اهمیتی ندارد عضو چه گروهی باشید، این گروه می تواند یک باشگاه کتاب، فوتبال، بازی های کامپیوتری و هر چیز دیگری باشد. شما فقط باید احساس کنید که به یک گروه تعلق دارید.

۶- چیزی از خودمان خلق نمی کنیم

ما نیاز داریم سرگرمی های خلاقانه ای داشته باشیم، اما نه به خاطر پول و شهرت، بلکه به خاطر سلامتی خودمان. اثبات شده است که فرآیند خلق کردن، سطح اضطراب را کاهش می دهد، روحیه ی ما را تقویت می کند و به ما کمک می کند با افسردگی مقابله کنیم.

فراموش نکنید که خلاقیت محدود به کارهایی مثل نقاشی کردن و آواز خواندن نمی شود، بلکه خلاقیت می تواند هر چیزی باشد که به دید منحصر به فرد شما نیاز دارد. گل بکارید، رنگ دیوار اتاق تان را انتخاب کنید، کارهای خانه را انجام دهید و تخیل تان را به کار اندازید. تنها چیزی که نیاز دارید همین کارهای به ظاهر ساده است.

شادی چیزی نیست که لازم باشد با برنامه ریزی و کارهای خاصی به دستش بیاوریم. این احساس در چیزهای کوچکی خلاصه می شود، بنابراین می توانیم هر لحظه خودمان را خوشحال کنیم.

منبع: روزیاتو

انتها پیام/

عادت رایج اما مخربی که زندگی را به کام ما تلخ می کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!

مرد جوانی که همسر خود را به قتل رسانده و با جسدش ۲ روز زندگی کرده بود، بازداشت شد.

به گزارش تسنیم، اواخر فروردین امسال، مرد میانسالی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، با اظهارات ضدونقیضی گفت: همسرم به‌نام مهتاب چندی قبل از خانه خارج شده، اما دیگر بازنگشته است. ساعتی پیش یک پیامک از تلفن‌همراهش برای من آمده است که در آن فردی نوشته بود، همسرم را به‌خاطر اختلافات شخصی به قتل رسانده و جسدش را در یک باغ دفن کرده است؛ سه فرزند دارم که بهانه مادر خود را می‌گیرند، لطفاً کمک کنید.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای امور جنایی، تیمی از کارآگاهان با دستور بازپرس پرونده وارد عمل شدند و برای تحقیقات محلی پای در خانه زن فقدانی گذاشتند، اما در آنجا مشخص شد این زوج جوان اختلافات خانوادگی گسترده‌ای با یکدیگر دارند که همسایه‌ها نیز این موضوع را تأیید کردند.

تیم جنایی در گام بعدی سراغ اقدامات اطلاعاتی رفتند که بررسی‌های فنی در این شاخه از تحقیقات حاکی از آن بود چند هفته قبل این زوج جوان با یک خانواده دیگر برای مسافرت به شمال رفتند، اما پس بازگشت از این سفر اختلافات آن‌ها بیشتر شده است.

در ادامه نیز مشخص شد مردی که فقدانی همسر خود را با اظهارات ضدونقیضی به پلیس آگاهی گزارش کرده است، به فرزندان خود گفته است که مادرشان از خانه قهر کرده است و دیگر باز نخواهد گشت که این سرنخ‌های مهم باعث شد متهم با دستور بازپرس جنایی، بازداشت شود.

متهم که به مواد مخدر اعتیاد شدیدی دارد در جریان بازجویی‌ها منکر هرگونه اختلاف با همسر خود بود، اما او پس از مواجهه با مدارک موجود داخل پرونده چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشت و از یک جنایت هولناک پرده برداشت.

مرد جوان ماجرا را این‌طور توضیح داد: با همسرم اختلاف داشتیم و به یکدیگر بدبین بودیم؛ چند هفته قبل با یک خانواده دیگر که از دوستان ما بودند به شمال رفتیم، اما من در آنجا مخفیانه و به‌دور از چشم مهتاب پیشنهاد دوستی به یکی از همسفر‌ها را دادم که همسرم متوجه و باعث شد اختلاف‌ها بیشتر شود.

متهم گفت: هنگامی به تهران بازگشتیم، بچه‌ها به مدرسه رفتند و مهتاب این ماجرا را با من درمیان گذاشت که منجر به درگیری شدید بین ما شد؛ در جریان این نزاع کنترل خود را از دست دادم و با یک روسری همسرم را به قتل رساندم؛ نمی‌دانستم چه‌کاری انجام دهم برای همین جسد را زیر تختخواب داخل اتاق گذاشتم و هنگامی که بچه‌ها به خانه آمدند مدعی شدم که مادرشان قهر کرده و از خانه رفته است.

وی ادامه داد: جسد نزدیک به ۲ روز زیر تخت قرار داشت و دچار جمود نعشی شده بود؛ برای همین وانت یکی از اقوام را قرض گرفتم و جسد را بین یک پتو قرار دادم؛ اتفاقاً آن روز نیز در ساختمان ما یکی از همسایه‌ها اسباب‌کشی داشت به‌خاطر همین کسی به من شک نکرد!

مرد جنایتکار گفت: جسد را به یکی از روستا‌های اطراف شرق تهران بردم و در آنجا دفن کردم و با تلفن همراه همسرم یک پیامک برای گمراه کردن مسیر پرونده برای خود ارسال و پس از آن با طراحی یک سناریوی خیالی فقدان مهتاب را به پلیس اعلام کردم.

پس از اعترافات متهم و رمزگشایی از سرنوشت مرگبار زن گمشده، کارآگاهان اداره چهارم و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی مأموریت یافتند به‌همراه متهم راهی روستای موردنظر واقع در شرق تهران شوند و جسد را پیدا کنند.

با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • روز برفی ؛ مرتضی پاشایی و محمدرضا گلزار
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • اخاذی با مهریه سنگین!
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • ۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن ها باید «نه» بگوییم
  • ۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن‌ها باید «نه» بگوییم