Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@05:02:20 GMT

بازداشت شکارچی مرال در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۹۸۳۸

بازداشت شکارچی مرال در گلستان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: مامورین یگان حفاظت در بازرسی از مخفیگاه دو متخلف شکار، مقدار ۸ کیلوگرم گوشت مرال و یک قبضه اسلحه گلوله زنی کشف و دو نفر را دستگیر کردند.
عبدوس افزود: پس از گزارش‌های مردمی مبنی بر عرضه و فروش گوشت مرال بوسیله یکی از شکارچیان غیرمجاز در شهرستان رامیان این گزارش در دستور کار مامورین محیط زیست شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل محیط زیست گلستان ادامه داد: در همین راستا و پس از اطمینان از صحت گزارش، با حکم بازرسی از مقام قضایی از دو باب سکونتگاه متعلق به شکارچی و عامل خرید در رامیان بازرسی و در مجموع ۸ کیلوگرم گوشت مرال و یک قبضه اسلحه گلوله زنی کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان با تنظیم صورتجلسه تخلف، متهمان پرونده را به مراجع قضایی ارجاع دادند.
وی همچنین از علاقمندان به محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

به استناد ماده ۱۲ قانون شکار و صید، هر شخصی مرتکب شکار گونه‌های حمایت شده نظیر مرال شود، به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال و یا به جزای نقدی از سه تا پنج میلیون تومان محکوم و به جهت جبران ضرر و زیان وارده ناشی از شکار مرال نیز می‌بایست مبلغ ۳۵ میلیون تومان جریمه نقدی نیز پرداخت نماید.
انتهای پیام/ح     دستگیری شکارچی متخلف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:فردی که در روز‌های اخیر تصاویر حیوانات کمیاب و نادر از جمله شیر و ببر را در فضای مجازی با هدف فروش انواع گونه‌های جانوری که بر اساس قانون شکار و صید، جرم محسوب می‌شود، به نمایش می‌گذاشت با شکایت رسمی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، به دستگاه قضایی معرفی شد.

نامبرده در حوزه شکار و صید سابقه دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه