Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا وسیما به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در دیدار با وزیر امور خارجه گرجستان درباره آخرین تحولات بین دو کشور رایزنی کرد.
در این دیدار سید «جواد قوام شهیدی» و "داوید زالکانیانی" درباره آخرین تحولات دو کشور ، موضوع های کنسولی و چگونگی تردد از مرزهای گرجستان گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در این دیدار تحولات و حوادث اخیر با طرح جزئیات بررسی و مقرر شد؛ برنامه های آتی برای گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف کنسولی ارزیابی و راهکارهای رفع موانع شناسایی و در کمیسیون مشترک کنسولی در ماه فوریه؛ نهایی شوند.
سید "جواد قوام شهیدی" در این دیدار اجرای شفاف توافقنامه لغو روادید را میان دو کشور خواستار شد و تاکید کرد: نگاه مردم ایران به دولت و مردم گرجستان غیر از آن چیزی است که در مرزهای این کشور شاهد آن هستیم و امیدواریم در حفظ این نگاه تلاش شود.
وی تسریع در عقد موافقتنامه های پایه قضائی و همکاری نزدیک را در مبارزه با جرائم سازمان یافته و مواد مخدر خواستار شد.
وزیرخارجه گرجستان نیز با تاکید بر گسترش روابط میان دو ملت و دو کشور، مردم ایران را ملت بزرگ و قابل احترام از نظر دولتمردان و مردم کشورش دانست و گفت: طرح موضوع تغییر سیاست گرجستان نسبت به ایرانیان، نادرست است.
«زالکانیانی» افزود: با گسترش همکاری و گفت و گو می توانیم همه ی موارد ناقص و ضروریات را بررسی کنیم و همچنین نباید اجازه داد تبلیغات اثر منفی بر روابط دوستانه و تاریخی دو کشور بگذارد و روابط خدشه دار شود.
پنجشنبه گذشته هم سفیر کشورمان در ملاقات جداگانه ای با معاون منطقه ای وزارت خارجه گرجستان به طور مشروح درباره مسائل مختلف گفتگو کرد و پیگیری وزارت خارجه گرجستان و سایر سازمان های مسوول را درباره این مسائل خواستار شده بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سفير ايران تفليس ديدار وزير خارجه گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هیئتی از وزارت امور خارجه چین با اسماعیل هنیه

هیئتی چینی به ریاست وانگ کجیان مدیرکل بخش غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین امروز یکشنبه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئتی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیئتی چینی به ریاست وانگ کجیان مدیرکل بخش غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین امروز یکشنبه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئتی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرد.

طرفین در این دیدار در مورد آخرین تحولات سیاسی و میدانی نوار غزه، راه‌های توقف جنگ و امدادرسانی فوری به مردم غزه در سایه ادامه قتل و کشتارها و گرسنگی و قحطی در این باریکه گفتگو و تبادل نظر کردند.

اسماعیل هنیه در این دیدار بر ضرورت توقف فوری جنگ و جنایات دشمن صهیونیستی، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود، تامین نیازهای ضروری در مراکز اسکان آوارگان، بازسازی غزه و تحقق اهداف و خواسته‌های سیاسی ملت فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، حق بازگشت و تعیین سرنوشت تاکید کرد.

وی همچنین روابط مستحکم ملت‌های فلسطین و چین را مایه افتخار دانست و از نقش چین در حمایت از فلسطین در شورای امنیت و سازمان ملل و دیوان دادگستری بین‌المللی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه قدردانی کرد.

از سوی دیگر، سفیر چین در دوحه نیز که در این دیدار حاضر بود، بر روابط نزدیکی و تاریخی ملت‌های چین و فلسطین و مواضع ثابت کشورش در حمایت از قضیه فلسطین و حمایت از خواسته‌های عادلانه ملت فلسطین در زمینه آزادی و استقلال و تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت توقف جنگ و کشتار فلسطینیان و تامین نیازهای انسانی آنان تاکید کرد و گفت حماس بخشی از بافت و ساختار ملی فلسطین است و چین بر روابط با آن مصمم است.

اسماعیل هنیه: اگر صهیونیست‌ها دست از کارشکنی بردارند می‌توان به توافق رسیدهنیه: دشمن از امتیازدهی منطقی در موضوع مبادله اسرا طفره می‌رودپیام اسماعیل هنیه برای رهبران جهان اسلام

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • تاکید سفیر پاکستان بر تعهد این کشور در گسترش روابط با ایران
  • دیدار هیئتی از وزارت امور خارجه چین با اسماعیل هنیه
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک
  • تلاش وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و سوریه
  • هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در تجارت ایران با عراق
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • اوضاع غزه محور گفت‌وگوی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه