Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عباس پاپی زاده اظهار داشت: افتتاح این مرکز را به کارگران عزیز تبریک عرض می کنم و امیدوارم بتوانیم برای جامعه کارگران در ادامه، کارهای مفیدی انجام دهیم.

وی با خیرمقدم به علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، از تلاش های قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان و علینژاد مسئول خانه کارگر دزفول، تقدیر نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاپی زاده گفت: دزفول یک شهر خیلی صنعتی نیست و بیشتر به فعالیت کشاورزی می پردازد که متأسفانه کارگران این بخش چندان مورد حمایت قرار نمی گیرند، حتی در روزهای بارانی با نامناسبترین وسیله در محل کار حاضر می شوند و حداقل های سیاست های حمایتی در خصوص آنان اجرا نمی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: علیرضا محجوب برای پیگیری مطالبات کارگران استان خوزستان بخصوص کارگران نیشکر کارون، در مجلس اقدامات موثری انجام داده و با جدیدت به ما برای احقاق حقوق کارگران خوزستان، کمک می کند.

پاپی زاده بیان داشت: واگذاری شرکت نیشکر کارون متوقف شده، زیرا از اول نحوه واگذاری آن اشتباه بود، باید کارگران در این واگذاری ذی نفع باشند.

وی افزود: در حال حاضر 800 نفر در کارخانه فولاد مشغول به کار هستند و در فاز بعدی 300 نفر نیز جذب خواهند شد که در پایان حدود 1400 نفر استخدام این شرکت خواهند شد.

پاپی زاده به معضلات و اقدامات انجام شده برای رفع آن در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز اشتغالزایی خوبی صورت خواهد گرفت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پاپی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، چنگیز اصلانی امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه نیاز کارگران این است که دولت و مجلس در جهت حمایت‌های واقعی از این قشر گام بردارند، افزود: ۱۸ میلیون نفر نیروی کارگری در کشور وجود دارد که این تعداد در همدان ۳۱۷ هزار بیمه‌ شده است، امیدواری این قشر عظیم و پرتلاش، حمایت بی چون و چرای قانون گذاران و دولت در تمام سطوح است.

وی با بیان اینکه یکی از چالشی‌ترین موضوع ما با دولت دستمزد است که براساس واقعیت‌ها و قانون به آن پرداخته نشده است، گفت: دولت باید برای بهبود کسب‌وکار و روان‌سازی تولید به شرکای اجتماعی خود اعتماد داشته باشد البته کارفرما هم یکسری مشکلات مثل مالیات و ... دارد بنابراین لازم است دولت تسهیلات تشویقی به سرمایه‌گذاران واقعی بپردازد.

اصلانی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم در ابتدا باید توان، قدرت و توانمندی نیروی کار دیده شود و بر این اساس دستمزد برای کارگران درنظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین خواسته جامعه کارگری، اجرای قانون است و تشکل‌های کارگری خواستار رعایت قانون از سوی دولت‌ها هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با بیان اینکه ماده ۴۱ قانون کار در بحث تعیین دستمزد کارگران حجت را تمام کرده است و متأسفانه یکی از چالش‌های اساسی قشر کارگری همین ماده است، تصریح کرد: در سالجاری حداکثر دستمزد تعیین شده حدود ۱۱‌ میلیون تومان است، آیا این دستمزد جوابگوی تامین مسکن، خوراک، پوشاک، تحصیلات و درمان کارگران خواهد بود؟

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با تأکید بر اینکه باید به صورت تخصصی و با ارزش قائل شدن به تولید، اقتصاد و صنعت دستمزد تعیین شود، به شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و یادآور شد: منظور از مشارکت مردم در تولید یعنی کسانی‌ که سرمایه دارند، پای کار بیایند و این نیروی کار است که در کنار سرمایه و خط تولید خواهد بود.

اصلانی با تأکید بر اینکه برای داشتن تولید در کشور کارگر و کارفرما لازم و ملزوم هم هستند، اظهار داشت: باید در اصلاح قوانین کار و تأمین اجتماعی به صنعت کمک شود؛ یعنی طوری حرکت شود که سرمایه‌گذار با اطمینان‌خاطر بتواند سرمایه‌گذاری کند به گونه‌ای که دولت باید به قدری به سرمایه‌گذاری توجه ویژه‌ای داشته باشد که افراد به دنبال دلالی نروند.

وی با بیان اینکه در نهایت بحث حمایت از تولید در تمام مباحث کشور مورد توجه قرار گیرد، افزود: پیشنهاد داریم موانع تولید برداشته شود ضمن اینکه شعار جهش تولید به شرطی تحقق خواهد یافت که از نیروی کارگری حمایت شود.

اصلانی با بیان اینکه پاشنه آشیل جامعه کارگری امنیت شغلی، غذایی، مسکن و حمایت از تشکل‌های قانونی است، گفت: ۵۸ هزار نفر بازنشسته در استان همدان وجود دارد که ۷۰ درصد آنها حقوق، حداقلی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه به عضویت ۶۸ هزار نفر در خانه کارگر همدان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۵۳۹۵ نفر به عضویت خانه کارگر همدان درآمدند.

اصلانی با بیان اینکه ۱۰۲۰ دانشجو در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر مشغول به تحصیل هستند، به آموزش‌های کوتاه‌مدت این تشکل نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۸۷۳ نفر در آموزش‌های ۱۳گانه خانه کارگر از جمله دوره‌های خیاطی گلدوزی، کامپیوتر و زبان شرکت کردند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898367

دیگر خبرها

  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست
  • جریمه نقدی سپاهان و ۴ باشگاه لیگ برتری/ توبیخ شجاع خلیل‌زاده
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی، شعار هفته کار و کارگر
  • احداث مجتمع فرهنگی و ورزشی ویژه کارگران در ارومیه
  • خانه کارگر ارومیه ۲۴ هزار نفر عضو مستقیم دارد