Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@09:45:32 GMT

اقامه نماز جمعه در 14 نقطه استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۹۹۲۳

اقامه نماز جمعه در 14 نقطه استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی 22 آذرماه در جلسه شورای ائمه جماعات استان زنجان، اظهار کرد: از برکات مهم انقلاب اسلامی احیای نمازهای جمعه در کشور است و امروز افزون بر ۹۰۰ نقطه کشور نمازجمعه برگزار می‌شود.
وی نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی، تقوا و بصیرت‌افزایی خواند و گفت: در استان زنجان، نمازجمعه اولین بار توسط آیت‌الله موسوی برگزار شد و امروز نیز پس از گذشت چند سال، این فریضه الهی در ۱۴ نقطه از استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: ائمه‌جمعه در خط مقدم پاسداری از انقلاب و ولایت‌مداری برای روشنگری مردم نسبت به دین و مسایل جوامع اسلامی، اخلاقی و دمیدن روحیه دلگرمی به نظام جمهوری اسلامی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه روحانیت همواره در تاریخ زبان گویای مردم بودند و همچنان به این وظیفه خود عمل می کنند، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز روحانیت همواره در سیبل دشمن قرار داشته و پس از جایگاه ولایت‌فقیه تنها صنفی که همواره مورد هجمه دشمنان قرار گرفته علما بودند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ائمه جمعه مورد اعتماد مقام معظم رهبری و سنگ صبور مردم هستند، تصریح کرد: مطمئن‌ترین و امین‌ترین رابط با مردم به خصوص درباره انعکاس مشکلات مردم علما هستند که در راس آن ائمه جمعه قرار دارند.
وی ایجاد جنگ روانی و اقتصادی را از توطئه‌های امروز دشمنان دانست و گفت: معتقدیم مشکلات و معضلات مردم باید بیان شود، مردم از بی‌عدالتی، تبعیض و بیکاری گله دارند، استان زنجان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.
آیت‌الله خاتمی از نبود نظارت در استان گله کرد و افزود: متاسفانه نظارت در استان زنجان کم است، با توجه به اخبار واصله از قیمت دلار، برخی از گرانی‌ها را گردن دلار می‌اندازند اما با پایین آمدن قیمت دلار کماکان قیمت‌ها کاهش یا تغییر نکرده‌ است که باید توجه شود، ایجاد روحیه امید و دلگرمی از ضرورت به‌سزایی در شرایط کنونی جامعه برخوردار است که باید بدان توجه داشت.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2400  فاضل زنجانی در حوزه علمیه قم در مقاطع بالا مشغول به تحصیل هستند که این نشان از  جایگاه والای علوم قرآنی و علما در این استان دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جبهه ایستادگی ایران اسلامی استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف و شهید پرور استان زنجان به برای خلق حماسه‌ای سیاسی و انقلابی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲، از مردم شریف، نجیب و ولایت‌مدار استان دعوت به عمل می‌آید با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پای صندوق‌های رای، امیدواریم با خلق حماسه‌ای دیگر نماینده شایسته و قابل اعتماد از طرف مردم شریف این حوزهها به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

لذا بدینوسیله این جبهه حمایت خود را از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان زنجان در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، حاج محمد اسماعیلی و در حوزه انتخابیه خدابنده، سعید رفیعی اعلام می‌دارد.

کد خبر 6096813

دیگر خبرها

  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو