Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه کنترل، کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت پیشگیری و کاهش دسترسی به الکل با حضور مسئولین و صاحب‌نظران در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ روز گذشته کارگاه کنترل، کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت پیشگیری و کاهش دسترسی به الکل با حضور مسئولین و صاحب‌نظران در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا باقری معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رفسنجان در آغاز این کارگاه آموزشی ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت: جلسات انجمن ای ای (الکلی های گمنام) در شهرستان رفسنجان برگزار می شوند و نزدیک به دو هزار نفر در این جلسات شرکت می کنند، اگر این گروه حمایت شوند خودشان به کمک ما آیند و می توانند کارگشا باشد .

وی افزود: اعتیاد به الکل بسیار از اعتیاد به دیگر مواد مخدر بیشتر است و می تواند زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی باشد .

حجت الاسلام پور محمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان نیز در این همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسه این است که فرهیختگان و مسئولین فرهنگی , مسئولین مدارس و افرادی که بیش تر با دانش آموزان و دانشجویان در ارتباط هستند در ابتدا به اهمیت موضوع پی برده و دنبال آگاهی سازی نسبت به خود و اطرافیان باشند و راهکارها را بشناسند و بتوانند کاری انجام دهند.

وی افزود:چهل سال است که با مواد مخدر مبارزه میکنیم و ۲۲ دستگاه متولی مبارزه با مواد مخدر هستند سالانه بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه میکنیم برای برخورد با این موضوع و تعداد زیادی شهید اهدا کرده ایم اما نتیجه ی چهل سال مبارزه با مواد مخدر چه شده است؟

پور محمدی خاطر نشان کرد: وقتی تقاضا وجود داشته باشد عرضه به هر شکل ممکن خود را میرساند امروزه در تهران مواد صنعتی تولید میشود و به کل کشور صادر میشود پس برخورد های سلبی ما جواب کافی را نداشته است و اگر همین برخورد ها هم نبود وضعیت خیلی بدتر از این بود.

وی اهمیت برگزاری این جلسات را بحث کم کردن تقاضا در مصرف مشروبات الکی خواند و گفت: سن استفاده از مشروبات الکی به دبستان رسیده است که تاثیراتی از کانال های ماهواره ای و حتی از خانواده میگیرند.

گفتنی است سخنران ویژه این همایش دکتر نوذر نخعی کارشناس و مشاور فرهنگی استانداری کرمان و استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان بود و شرح سخنرانی وی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، محمد آیینی با بیان اینکه حمایت از زنان سرپرست خانوار موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود گفت: این دوره به صورت رایگان ابتدا در کرج و سپس در شهرهای دیگر استان برگزار می شود.
محمد آئینی با اشاره به برگزاری این دوره با هماهنگی دفتر امور زنان خانواده استانداری البرز، گفت: برگزاری این دوره به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که تحقق آن نیازمند مشارکت همه بخش‌ها اعم از نهاد‌های دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی است.
مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: در این دوره آموزش های لازم در حوزه مشاغل خانگی، دریافت مجوزهای استاندارد، توسعه مشاغل خانگی، کار آفرینی به متقاضیان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی