Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@23:05:47 GMT

کاهش 7 تا 10 درجه ای دما در مناطق شمالی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۹۹۷۵

بنابر اعلام سازمان هواشناسی و بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز (۲۳ آذرماه) با نفوذ هوای سرد شمالی روی سواحل جنوبی دریای خزر افزایش ابر، بارش پراکنده و کاهش دمای ۷ تا ۱۰ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که برای شمال غرب کشور هم کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای رخ خواهد داد افزود: تا ظهر امروز (۲۳ آذرماه) کماکان بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و نواحی شمال غرب کرمانشاه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احد وظیفه  گفت: امروز (۲۳ آذرماه) دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود و شنبه (۲۴ آذرماه) قسمت‌های غرب و مرکزی خلیج فارس متلاطم خواهد بود.
به گفته وظیفه اواخر امروز (۲۳ آذر ماه) و طی فردا (۲۴ آذرماه) برای سواحل دریای عمان و شرق تنگه هرمز، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: فردا و پس فردا (۲۴ و ۲۵ آذرماه) چگالی آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد.
وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد که آسمان تهران فردا (۲۴ آذر ماه) صاف همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز ۱۳ و ۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان پایتخت یکشنبه (۲۵ آذرماه) صاف همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود که دما در گرمترین زمان به ۱۵ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.
کارشناس هواشناس هم از افزایش غلظت آلاینده ها در پی برقراری جو آرام در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی امروز و فردا خبرداد.
مرتضی ضرابی در مصاحبه با  خبرگزاری صداوسیما؛ همچنین از نفوذ جریانات شمالی به استانهای ساحلی خزر خبر داد و گفت :از بامداد امروز شرایط برای بارندگی در استانهای گیلان ، مازندران و گلستان مهیا شده است .
وی گفت : از صبح امروز بارش در رشت، انزلی، رامسر، نوشهر ، گرگان و بندر ترکمن آغاز شده است ضمن اینکه انتظار کاهش دما بین 7 تا 10 درجه سه استان شمالی وجود دارد.
ضرابی از کاهش 4 تا 7 درجه ای دمای هوا در مناطق شمالغرب کشور خبرداد و گفت : امروز در استانهای آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان و بخش های شمال غربی کرمانشاه شاهد وقوع بارش های پراکنده  خواهیم بود .
وی گفت : برای سایر نقاط کشور جو نسبتا  آرامی طی امروز، فردا و پس فردا پیش بینی می شود. ضمن اینکه  امشب و فردا آبهای دریای عمان و بخشهای شرقی تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هواشناسی کاهش دما بارش افزایش الاینده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) ـ با ورود سامانه بارشی جدید به کشور ـ در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته‌کوه البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان، در امتداد رشته‌کوه زاگرس، برخی مناطق مرکزی کشور، استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق و شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور ضعیف می‌شود و این سامانه در نیمه شرقی کشور از جمله شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شامل البرز، تهران و سمنان، همچنین در استان‌های مرکزی، شرق لرستان، قم، اصفهان، چهار محال و بختیاری، شرق و شمال فارس، یزد، کرمان، شرق هرمزگان، برخی نقاط خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط شمال و نوار غربی خراسان رضوی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همچنین در برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت دارد.

چهارشنبه ـ علاوه بر مناطقی که برای روز قبل ذکر شد ـ به‌تدریج بارندگی مناطق گسترده‌تری از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد.

پنجشنبه مناطقی از شمال شرق و شرق رگبار پراکنده و در جنوب شرق کشور در یزد، شمال و نیمه شرقی فارس، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

جمعه در برخی مناطق جنوب شرق، برخی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش روی می‌دهد.

از روز پنجشنبه روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود.

طی ۵ روز آینده در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطقی که بارش رخ نداده، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

در ضمن، دوشنبه و سه‌شنبه غرب خلیج فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 846217 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • کاهش دمای هوا در استان
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان و خرمشهر
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی / وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا