Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:36:55 GMT

مرکز اسناد و عکس تهران گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۹۹۹۰

مرکز اسناد و عکس تهران گشایش یافت

تهران- ایرنا- همزمان با آغاز هفته پژوهش، مرکز اسناد و عکس تهران در مرکز اسناد کاخ گلستان تهران گشایش یافت.

به گزارش ایرنا در این مرکز که روز جمعه همزمان با برنامه تهران گردی احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران افتتاح شد، نقشه دارالخلافه که در تاریخ 1275 هجری قمری توسط آگوست کریشیش بصورت گام بگام تهیه شده، قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین از دیگر اسناد موجود در این مرکز نقشه گشتال (از اتباع آلمانی اصل روسیه تزاری) پنجمین نقشه تهران است که از سال 1296 قمری تا سال 1880 تهیه و تکمیل شد.
نقشه محل نشستن شاه و همراهان در ضیافت شام سلطنتی در سفر ناصرالدین شاه به فرانسه ، متعلق به 1307 هجری قمری، عهدنامه فینکن اشتاین بین ایران و فرانسه متعلق به سال 1222 هجری قمری ، سند یادبود بازدید ناصر الدین شاه از شهر لیورپول سال 1306 ه ق از دیگر اسناد موجود در این مرکز است .
دفترچه نت موسیقی به همراه طراحی فرانسوی، تاریخ 1320 هق در ابعاد 41 در 30/5 ، نمونه های از نامه ها و سربرگهای رسمی اداری و برخی تصاویر قصرهای تهران در دوره قاجار از دیگر اسنادی است که در این مرکز نگهداری می شود .
نسرین خلیلی مسئول مرکز اسناد کاخ گلستان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 18 سند و تصویر تاریخی ویژه تهران در این مرکز نگهداری می شود .
احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این مرکز گفت: در این مرکز برخی نقشه های سفر ناصرالدین شاه وجود دارد و جالب است که در نقشه ها دریای خزر را دریای خضر عنوان کرده اند.
وی افزود: در این مرکز نقشه هوایی که اطراف تهران را مشخص می کند ، وجود داشته و اطلاعات این اسناد برای نخستین بار است که عرضه می شود .
وی درباره اصل سند معاهده فینکن اشتاین که در این مرکز نگهداری می شود، گفت: این سند که سند معاهده بین ایران و فرانسه است، 16 بند است در حالیکه در مقالات به 14 بند آن اشاره شده است .
تهرام/7244//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مركز اسناد كاخ گلستان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، دیروز (۴ اردیبهشت) تهران روز بارانی را پشت سر گذاشت و میانگین آلاینده شاخص هوای پایتخت (ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون) طی ۲ ساعت گذشته، عدد ۷۶ را نشان می دهد که بیانگر کیفیت مطلوب است. البته اکنون شاخص هوا با میانگین ۸۶ وضعیت قابل قبول را نشان می دهد. همچنین اکنون ۱۸ ایستگاه زرد (قابل قبول) و ۵ ایستگاه هم نارنجی (ناسالم) هستند.

شاخص کیفیت هوا(AQI) صفر تا ۵۰ هوا پاک ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم ۳۰۱ تا ۵۰۰ هوا خطرناک

کد خبر 846850 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • نقشه شهر دار الخلافۀ ناصری تهران + عکس
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید