Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@18:04:11 GMT

کمتر از 30 درصد خودروهای داخلی ایمن هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۰۰۲۸

کمتر از 30 درصد خودروهای داخلی ایمن هستند

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه استاندارهای حداقلی حفظ جان رانندگان با سخت‌گیری پلیس روی خودروها اعمال شده است، گفت: در کل کمتر از ۳۰ درصد از خودروهای داخلی ایمن هستند.

به گزارش مشرق، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص برنامه‌های راهور برای فشار به خودروسازان برای تولید خودروهای ایمن، اظهار داشت: موضوع استاندارد و ارتقای کیفیت خودروها توسط شورای عالی استاندارد در مجموعه دولت تعریف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۱ تا ۵۳ استاندارد بر خودروها اعمال می‌شود و خودروسازان به اجبار این استانداردها را اجرا می‌کنند که در این میان دو استاندارد برای حفظ جان رانندگان وجود دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پلیس پیگیری‌های لازم را انجام داد تا دو استاندارد حفظ جان راننده به مرحله اجرا درآید، افزود: در گذشته دو کیسه ایمنی هوا در خودروهای سواری نصب می‌شد که طبق نظر پلیس این رقم باید در جهت بالا بردن ایمنی خودروها در حفظ جان راننده و سرنشین افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

۴ دلیل برای ناکارآمدی طرح زوج و فرد جزئیات اجرای طرح «طاهر» پلیس در پایتخت

سردار مهری با اشاره به نصب ترمز ضد قفل در خودروهای داخلی ادامه داد: در حال حاضر این سیستم ترمزی تنها بر روی دو چرخ از خودرو اعمال می‌شود که این مورد نیز با سخت‌گیری پلیس به خودروسازان اعمال شده است.

وی با بیان اینکه کمتر از ۳۰ درصد خودروهای ساخت داخل استاندارد کنترل خودرو در سطح‌ جاده‌ها را رعایت می‌کنند، گفت: این استانداردها برای سواری‌ها ۲ عدد و برای برخی از وانت‌بارها یک عدد استفاده می‌شود که در کل کمتر از ۳۰ درصد از خودروهای ما از این نظر ایمن هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: پلیس به دنبال ارتقای کیفی و استانداردهای خودروهای داخلی بوده و دولت نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده و برنامه‌هایی نیز به‌منظور افزایش ایمنی بدنه خودروها دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه توصیه های ایمنی تولید داخلی خودروسازان رئیس پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ تحت تاثیر التهابات روز گذشته و جهش نرخ ارز، صعودی گزارش می‌شود. رشد قیمت در اکثر محصولات داخلی به چشم می‌خورد، اما باز هم بازار مونتاژی‌ها تغییر چندانی پیدا نکرده است.

نرخ دلار با بازگشایی از صبح روز گذشته، قیمت‌های عجیب‌وغریبی را به خود دید، اما با رسیدن به ساعات پایانی، سرانجام کاهشی شد و در کانال‌های پایین‌تر آرام گرفت. بنابراین در صورتی که تنش‌ها بیش از این تشدید نشود می‌توان انتظار داشت که دولت بتواند نرخ ارز را در کوتاه‌مدت کنترل کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از آغاز روند معاملات امروز، صعودی گزارش می‌شود.

پراید وانت ۱۵۱ تنها پراید درحال تولید شرکت سایپا به شمار می‌رود که از صبح امروز دو میلیون تومان گران‌تر شده و با ۳۵۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ برخلاف دیگر محصولات بازار چهار میلیون تومان افت قیمت دارد و به نرخ ۴۵۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟

ساینا S اتوماتیک یکی از اقتصادی‌ترین محصولات دنده‌اتومات بازار داخلی است که از صبح امروز پنج میلیون تومان گران شد و به کانال ۵۰۳ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU۵ یکی از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که از سال گذشته و با انتشار خبر توقف تولید آن، پیوسته کانال‌های بالاتر را فتح می‌کند و هم‌اکنون با رشد ۲۰ میلیون تومانی به کانال ۹۰۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی هم در برخی از موارد، رشدهایی را تجربه می‌کند اما اکثر محصولات تغییر چندانی ندارند.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری جزو ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار شناخته می‌شود که با رشد هشت میلیون تومانی نسبت به روز گذشته سرانجام به نرخ ۸۶۵ میلیون تومان رسید.

هایما S۵ اتوماتیک ۶سرعته کراس‌اوور مونتاژی ایران‌خودرو به شمار می‌رود که رکورددار رشد قیمت در بازار مونتاژی‌هاست. این خودرو از صبح امروز ۵۰ میلیون تومان رشد قیمت داشته و با نرخ یک میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خبر مهم برای مشتریان ایران خودرو | شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

جک S۵ نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود که ۱۵ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو هفت‌نفره کراس‌اوور گران‌قیمت بهمن‌موتور نیز رشد ۱۰ میلیون تومانی دارد و با دو میلیارد و ۹۰ میلیون تومان قابل خریداری است.

کد خبر 844540 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو - ایرانی ايران خودرو خودرو

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • هشدار پلیس راهور پایتخت: عابران پیاده شب‌ها لباس تیره نپوشند
  • سهم افراد در تصادفات رانندگی مشخص شد
  • مالیات خودروهای لوکس اعلام شد/ مالکان ابن خودروها باید مالیات بدهند
  • پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  • گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید
  • پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگیشان گذشته
  • آغاز فروش خودروهای برقی از اردیبهشت+ جزئیات