Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه استان زنجان، روز گذشته، 22 آذرماه در جلسه شورای ائمه جماعات این استان اظهار کرد: از برکات مهم انقلاب اسلامی احیای نمازهای جمعه در کشور است و امروزه در بیش از ۹۰۰ نقطه کشور نماز جمعه برگزار می‌شود.
وی نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی، تقوا و بصیرت‌افزایی خواند و گفت: در استان زنجان، نماز جمعه اولین بار توسط آیت‌الله موسوی برگزار شد و امروز نیز پس از گذشت چند سال، این فریضه الهی در ۱۴ نقطه از استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: ائمه ‌جمعه در خط مقدم پاسداری از انقلاب و ولایت‌مداری برای روشنگری مردم نسبت به دین و مسائل جوامع اسلامی، اخلاقی و دمیدن روحیه دلگرمی به نظام جمهوری اسلامی قرار دارند. وی با اشاره به اینکه روحانیت همواره در تاریخ زبان گویای مردم بودند و همچنان به این وظیفه خود عمل می‌کنند، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز روحانیت همواره در سیبل دشمن قرار داشته و پس از جایگاه ولایت‌فقیه تنها صنفی که همواره مورد هجمه دشمنان قرار گرفته علما بودند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ائمه جمعه مورد اعتماد مقام معظم رهبری و سنگ صبور مردم هستند، گفت: مطمئن‌ترین و امین‌ترین رابط با مردم به خصوص درباره انعکاس مشکلات مردم علما هستند که در رأس آن ائمه جمعه قرار دارند.
وی ایجاد جنگ روانی و اقتصادی را از توطئه‌های امروز دشمنان دانست و گفت: معتقدیم مشکلات و معضلات مردم باید بیان شود، مردم از بی‌عدالتی، تبعیض و بیکاری گله دارند، استان زنجان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.
آیت‌الله خاتمی از نبود نظارت در استان گله کرد و افزود: متاسفانه نظارت در استان زنجان کم است، با توجه به اخبار واصله از قیمت دلار، برخی از گرانی‌ها را گردن دلار می‌اندازند اما با پایین آمدن قیمت دلار کماکان قیمت‌ها کاهش یا تغییر نکرده‌ است که باید توجه شود، ایجاد روحیه امید و دلگرمی از ضرورت به‌سزایی در شرایط کنونی جامعه برخوردار است که باید بدان توجه داشت.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2400  فاضل زنجانی در حوزه علمیه قم در مقاطع بالا مشغول به تحصیل هستند که این نشان از  جایگاه والای علوم قرآنی و علما در این استان دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، فاطمی به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی در نشست صمیمی با اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرداران استان یزد، افزود: شهرداری با آن مجموعه عریض و طویل بدون مصوبات شورا نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد، بنابراین توجه به شورا‌ها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ما هم باید به عنوان دستگاه اجرایی استان یزد، زمینه ساز و بستر تحقق مصوبات شورا‌ها را فراهم کنیم.
استاندار گفت: در سال‌هایی که گذشت مجموعه عوارضی که در قالب مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض و آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها داده ایم، حدود ۱۰ برابر شده است.
فاطمی افزود: این حرکت می‌تواند شهرداری‌ها را برای اینکه بتوانند اقدامات عمرانی موثرتری را انجام دهند، بیشتر یاری دهد که البته در حوزه روستا‌ها هم کار‌های به زمین مانده نیز زیاد است.
همچنین در این مراسم از شورا‌های اسلامی شهر‌های یزد، مهریز، احمدآباد اردکان، مهردشت، مجومرد و بفروئیه به عنوان شورا‌های منتخب تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • علما ومعلمان حافظان دین و ناجیان جامعه
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است