Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: نماز جمعه تریبونی است که باید در آن خدمات حکومتی ها به مردم توضیح داده شود تا مردم سوءظن پیدا نکنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حسن رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در دانشگاه تهران به مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، به دو قرائت از نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه محمدی، علوی و انقلاب اسلامی با بقیه نماز جمعه ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماز جمعه تریبونی است که باید خدمات حکومتی ها به مردم توضیح داده شود تا مردم، سوءظن پیدا نکنند و مسئولان به جای پاسخگویی به برخی مفاسد نباید کاری نکنند که به کل سیستم و مسئولان تعمیم داده شود.
وی ادامه داد: در نماز جمعه به جای پاسخگویی، ناهیان از منکر، صاحبان حق، مظلومان و مستضعفان را متهم به تشویش اذهان عمومی، تضعیف نظام و ضد انقلابی گرایی نکنند و رهبری را پاسخگوی کارکرد چند میلیون کارمند و کارگزار حکومت در سه قوه نکنیم.
رحیم پور ازغدی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب باید پاسخگوی اختیارات و وظایف خود باشد نه پاسخگوی وظایف زمین مانده هزاران و صدها هزار مسئول در حوزه های مختلف.
وی با اشاره به قرائت بی خطر از نماز جمعه، گفت: نماز جمعه ای که دهه به دهه مخاطبانش را نتواند کمی و کیفی تجدید کند و با جامعه نتواند جوان شود، نماز جمعه ای است که در متن مشکلات، مطالبات و بدهی های اجتماعی مانده است، نماز جمعه ها نباید تبدیل شوند به تریبون تکرار و مکررات و کلی گویی بی فایده یا کم فاید، برخی نماز جمعه های ما این طور هستند و برخی نیستند.
رحیم پور ازغدی افزود: بین دو قرائت از دو نماز جمعه مراقب باشیم سراغ کدام طرف می رویم، نماز جمعه محل طرح مشکلات اجتماعی آن هم با راه حل اسلامی و انقلابی است. نباید بگذاریم کارگر بی کاری که قربانی اقتصاد است، بی جواب بماند. بلکه باید پناهگاهش نماز جمعه باشد.
ادامه دارد...
اجتمام*9105*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نماز جمعه پيش از خطبه ازغدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد

دریافت 17 MB

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نماز جمعه در دهستان فرومد به امامت حجت الاسلام عزیزی امام جمعه میامی و با حضور حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان اقامه شد.

جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در این رویداد معنوی به میزبانی مسجد جامع روستای فرومد حضور داشتند.

اقامه نماز جمعه یکی از مطالبات مردم دهستان فرومد است.

کد خبر 6095715

دیگر خبرها

  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان