Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، العالم با اشاره به نتایج رایزنی های سوئد درباره یمن، گزارش داد: مثبت بودن این توافق ها به اجرای عملی آنها منوط است. 

رایزنی های یمنی در سوئد، با توافقی درباره اوضاع الحدیده و بندر آن و همچنین کاهش تنش در شهر تعز و برگزاری دور دیگر نشست در ماه آینده پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هیئت ملی یمن، هیئت ریاض را به سنگ اندازی در مسیر توافق بازگشایی فرودگاه صنعا و گفتگو درباره چارچوب کلی سیاسی متهم کرد.
نتیجه 8 روز نشست طولانی و حضور گسترده بین المللی در رایزنی های یمنی در استکهلم، توافق درباره دو قضیه از میان چند موضوع بود. دبیر کل سازمان ملل گفت: توافق درباره الحدیده مهم ترین دستاورد این رایزنی هاست؛ زیرا به منزله کلید حل اوضاع یمن است. آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفت: توافقی درباره شهر مهم الحدیده به دست آمد و بندر و شهر الحدیده شاهد حضور نیروهای مشترک خواهد بود و در سطح استان، آتش بس صورت می گیرد. همچنین برای کاستن از تنش ها در شهر تعز و ورود کمک های بشردوستانه توافق صورت گرفت. پیش از این هم، درباره تبادل اسرا توافق شد و اکنون درباره برنامه زمانی اجرای این تبادل توافق به دست آمد.
رئیس هیئت ملی یمن گفت: شانه خالی کردن هیئت عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) از گفتگو درباره چارچوب کلی مذاکرات، به معنای شانه خالی کردن از راه حل سیاسی است. محمد عبدالسلام رئیس هیئت ملی یمن در رایزنی های سوئد گفت: ادامه یافتن حل اوضاع، در چارچوب سیاسی است؛ اما در خصوص بعد انسانی تاکید می کنیم. بسته شدن فرودگاه صنعا به دست ما نیست. ما طرفی نیستیم که دستور اعمال محاصره را صادر کرده باشیم یا سبب ادامه درگیری ها در شهر الحدیده شده باشیم . ما بودیم که بر تبادل اسرا تاکید کردیم. کدام طرف بود که اخیرا با این موضوع موافقت کرد؟ ما آمادگی داریم از فردا برای بررسی مسائل انسانی نشست داشته باشیم.
در حالی که هیئت ملی بر آمادگی خود برای دور دیگری از مذاکرات تاکید کرد، هیئت هادی رایزنی های دیگر را مشروط به اجرای توافق های امضا شده دانست. سازمان ملل قصد دارد اواخر ژانویه دور دیگر رایزنی های یمن را برگزار کند و ممکن است یک شهر عربی میزبان آن باشد.
مروه الربیعی در پایان گفت: تفاهماتی که در رایزنی های سوئد صورت گرفت، گامی مثبت است؛ اما این قضیه به اجرای عملی توافقات بدون شانه خالی کردن از آنها منوط است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رايزني يمن سوئد تعز هيئت بين المللي الحديده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه .فرزاد پناهنده افزود: اجرای طرح باک پُر باید بر اساس مصوبه دولت در تمام مرزها عملیاتی شود که این طرح نیز بر اساس این مصوبه و در راستای مصوبات شورای تامین استان کرمانشاه و کارگروه ویژه مرز فرمانداری قصرشیرین در مرز پرویزخان نیز اجرا گردد.

وی اظهار کرد: تجهیزات متناسب با اجرای این طرح از بهمن ماه امسال توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی در مرز مستقر شده که در این رابطه سه جایگاه عرضه و چهار تلمبه آماده خدمات رسانی به کامیون های ترانزیت ایرانی است.

رییس شرکت پخش فرآورده های نفتی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: اجرای این طرح برای تمامی کامیون های ترانزیت ایرانی است و به منظور جلوگیری از ترافیک، امکان عرضه فرآورده ها در تمام جایگاه های استان کرمانشاه نیز فراهم است و کامیون ها می توانند به این جایگاه ها مراجعه و در مرز طبق نرخ مصوب مابه التفاوت پرداخت کنند.

پناهنده ادامه داد: اجرای طرح فول باک (باک پُر) در مرز پرویزخان به منظور مقابله با قاچاق سوخت عملیاتی می شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود

. عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

استان کرمانشاه در مجموع ۱۶۲ جایگاه عرضه سوخت مایع و گاز طبیعی دارد که ۱۲۵ جایگاه در استان فقط سوخت مایع توزیع می‌کنند.

دیگر خبرها

  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • حدادی: بدهی پرسپولیس به بانک شهر را به صورت تهاتری می‌پردازیم
  • توافق با فلومیننزه: ستاره چلسی در راه برزیل