Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آمريکا در حالي تعداد پايگاه هاي نظامي خود در سوريه را افزايش مي دهد که روسيه حضور نظامي آمريکا در سوريه را غيرقانوني و در راستاي حمايت از داعش مي داند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، آمريکا دو پايگاه نظامي جديد در اطراف شهر "تل ابيض" در شمال استان رقه سوريه ايجاد کرد.
ديدبان حقوق بشر سوريه اعلام کرد که نظاميان آمريکا دو پايگاه جديد را در اطراف شهر تل ابيض ايجاد کردند و به اين ترتيب شمار پايگاه هاي نظامي اين کشور در مناطق تحت تسلط کردهاي سوريه به 21 پايگاه رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين سومين پايگاه نظامي آمريکا است که در 17 روز گذشته در مناطق تحت کنترل نيروهاي دمکراتيک سوريه ايجاد شده است.
نيروهاي آمريکايي روز 27 نوامبر (6 آذرماه) نيز يک پايگاه جديد را در منطقه `بئرعاشق` در حدفاصل شهر تل ابيض و شهرک سلوک در نزديکي مرزهاي سوريه با ترکيه ايجاد و آن را با ارسال تجهيزات نظامي و ارتباطي تجهيز کردند.

واکنش روسيه به ادامه حضور آمريکا در سوريه
يوري شويتکين معاون رئيس کميسيون امور دفاعي مجلس دوماي روسيه گفت: هدف اصلي آمريکا از حضور نظامي غيرقانوني در سوريه حمايت از گروه تروريستي داعش براي پيشبرد اهداف و منافع خود است.
به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) از مسکو، يوري شويتکين معاون رئيس کميسيون امور دفاعي مجلس دوماي روسيه روز پنجشنبه تاکيد کرد واشنگتن از گروه تروريستي داعش به عنوان ابزاري براي تامين منافع خود استفاده مي کند و هدف اصلي آمريکا از حضور نظامي غيرقانوني در سوريه حمايت از گروه تروريستي داعش براي پيشبرد اهداف و منافع خود است.
اين مقام روسيه تصريح کرد آمريکا تلاش مي کند از طريق حضور نظامي غيرقانوني خود در خاک سوريه نشان دهد که با تروريسم مبارزه مي کند اما در واقع از اين کار ( حضور در سوريه ) براي جلوگيري از حملات ( ارتش سوريه و متحدانش ) عليه گروه تروريستي داعش استفاده مي کند.
شويتکين گفت آمريکا با حضورغير قانوني خود در سوريه همچنين از اجراي عمليات و تلاش هاي جاري براي نابودي تروريسم و بازگرداندن امنيت و ثبات در سوريه جلوگيري مي کند.
مقام روسي در عين حال تاکيد کرد حضور نيروهاي آمريکا و ترکيه در خاک سوريه و اقدامات آنان در اين کشور، غيرقانوني است.
در همين حال سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه گفت حضور نظامي آمريکا در سوريه، مانعي واقعي در برابر نبرد با تروريسم در اين کشور به شمار مي آيد.
به گزارش شبکه تلويزيوني روسيا اليوم، ماريا زاخاروا سخنگوي وزارت خارجه روسيه گفت نمايندگان فرستاده روس به رايزني هاي فشرده خود با ترکيه درباره کميته قانون اساسي سوريه ادامه مي دهند.
زاخاروا گفت: "تلاش براي تشکيل کميته قانون اساسي سوريه ادامه دارد و اکنون نمايندگان ويژه روسيه تماس هاي فشرده اي در منطقه دارند. به نظر من به زودي، از تحولي مهم در اين زمينه خبر خواهيم داد."
زاخاروا در نشست خبري هفتگي وزارت امور خارجه روسيه افزود تماس ها با ترکيه درباره وضع سوريه ادامه دارد. وي تصريح کرد با اينکه روسيه و ترکيه درباره برخي مسائل با يکديگر اختلاف دارند، همکاري نظامي ميان آن دو ادامه دارد.
در همين حال، الکساندر لاورنتيف فرستاده ويژه رئيس جمهور روسيه به سوريه گفت حضور آمريکا تا مدت زمان نامشخص در سوريه، باعث نگراني کشورهاي ضامن روند آستانه يعني روسيه، ايران و ترکيه مي شود




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوريه تحولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم

مسئول رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان گفت: حماس چهار پیشنهاد را در این باره به میانجی‌ها ارائه کرده است ولی (رژیم) اسرائیل خواستار برقراری آتش بس و ادامه مذاکرات نیست.

به گزارش ایرنا، مسئول رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان، گفت: سران حماس در دوحه حضور دارند و قصد جابجایی و خروج از قطر را ندارند.

ولید الکیلانی در گفت وگو با شبکه العربیه، افزود: به دنبال مکان اقامت جایگزین به جای قطر نیستیم.

وی درباره مذاکرات آتش بس و مبادله اسیران با رژیم اسراییل نیز، گفت: حماس چهار پیشنهاد را در این باره به میانجی‌ها ارائه کرده است ولی (رژیم) اسرائیل خواستار برقراری آتش بس و ادامه مذاکرات نیست.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز شنبه ادعا کرد که جنبش حماس حداقل با دو کشور منطقه برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش از دوحه گفت وگو کرده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک ادعا کرده بود که اقدام حماس برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از دوحه در نتیجه فشار مصر و قطر بر این جنبش با هدف کاهش شروط مذاکره با رژیم اسرائیل انجام می‌شود.

وال استریت ژورنال نوشته بود که اگر حماس قطر را ترک کند مذاکرات دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و آزادی ده‌ها اسیر صهیونیست در غزه، ممکن است به شکست منجر شود.

سخنگوی وزارت خارجه قطر روز سه‌شنبه تاکید کرد: تا زمانی که میانجیگری قطر در مساله غزه ادامه دارد، دلیلی برای بسته شدن دفتر حماس در دوحه وجود ندارد.

«ماجد محمد الانصاری» افزود: سران حماس در دوحه حضور دارند و محدودیتی برای ورود و خروج آنها از قطر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیات‌های مذاکره کننده اکنون در قطر حضور ندارند، گفت: تلاش می‌کنیم با کمک همه طرف‌ها به راه حلی که مورد قبول همه باشد، دست یابیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم