Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در این دیدار دو طرف پیرامون مسائل جاری فیمابین و آخرین تحولات مربوط به موضوعات کنسولی و چگونگی تردد از مرزهای گرجستان تبادل نظر کردند.

همچنین اطلاعات مربوط به تحولات و حوادث اخیر با طرح جزئیات به بحث و بررسی گذاشته شد. در این راستا مقرر شد برنامه‌‌های آتی جهت توسعه همکاری‌‌‌ها در زمینه‌‌‌های مختلف کنسولی ارزیابی و راه‌های رفع موانع موجود مورد شناسایی قرار گیرد تا در کمیسیون مشترک کنسولی که در ماه فوریه به همین منظور برگزار خواهد شد، نهایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدجواد قوام شهیدی اجرای شفاف توافقنامه رژیم لغو روادید میان دو کشور را خواستار شد و گفت: نگاه مردم ایران به دولت و مردم گرجستان غیر از آن چیزی است که در مرزهای این کشور شاهد آن هستیم و امیدواریم در حفظ این نگاه تلاش شود.

وی در این دیدار خواستار تسریع در عقد موافقتنامه‌‌های پایه قضائی و همکاری نزدیک در مبارزه با جرائم سازمان‌‌‌‌‌یافته و مواد مخدر شد.

داوید زالکانیانی، وزیر امور خارجه گرجستان نیز با تاکید بر حفظ و توسعه روابط میان دو ملت و دو کشور، مردم ایران را ملت بزرگ و قابل احترام از نظر دولتمردان و مردم کشورش دانست و اظهار داشت: طرح این موضوع که سیاست گرجستان نسبت به ایرانیان تغییر کرده، نادرست است.

وی ادامه داد: با توسعه همکاری و گفت‌وگو می توانیم به بررسی تمام نواقص و الزامات بپردازیم. نباید اجازه داد تبلیغات اثر منفی بر روابط دوستانه و تاریخی دو کشور گذاشته و روابط خدشه‌‌‌دار شود.

شایان ذکر است پنجشنبه گذشته نیز سفیر کشورمان در ملاقات جداگانه‌‌ای با معاون منطقه‌‌ای وزارت امور خارجه گرجستان به طور مشروح در خصوص مسائل فوق گفت‌وگو و خواستار پیگیری موضوعات از سوی وزارت امور خارجه گرجستان و سایر دستگاه‌‌های مسئول در این کشور شده بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران و گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

رئیس جمهور توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگوهای خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

ایشان همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان
  • تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند