Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@19:14:55 GMT

اقرار شهروند زن روس به جاسوسی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۰۳۷۷

اقرار شهروند زن روس به جاسوسی در آمریکا

ماریا بوتینا، شهروند روسی که به تلاش برای جاسوسی و نفوذ در گروه‌های سیاسی در آمریکا متهم شده در دادگاهی در واشنگتن، به طور رسمی اتهاماتش را پذیرفت.

به گزارش ایسنا، بوتینا که سی ساله است دانشجوی دانشگاه امریکن در واشنگتن، و همزمان از فعالان حامی حقوق مالکیت اسلحه در آمریکا بود.

او متهم شده که با تلاش برای نفوذ در انجمن ملی اسلحه که از لابی‌های پرنفوذ آمریکاست، قصد داشته در ‌سیاستگذاری ایالات متحده در رابطه با روسیه تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهروند روسیه که از ۵ ماه پیش در بازداشتگاهی در ایالت ویرجینیا زندانی‌ است در ابتدا اتهام‌های مطرح شده علیه خود را رد کرده بود اما در پی پذیرش همکاری با بازپرس‌هایش، قبول کرده که به عنوان مامور دولت روسیه، در واشنگتن فعالیت می‌کرده است.

دادستان‌ها انتظار دارند با توافق همکاری بوتینا، درباره تلاش‌های روسیه برای دخالت در امور سیاسی آمریکا اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورند.

به گزارش بی.بی.سی، رابرت دریسکول، وکیل بوتینا گفته است با توجه به این همکاری، ممکن است حکم زندان موکلش به شش ماه محدود شود.

اولین جلسه رسمی بررسی اتهامات او در دادگاه دوازدهم فوریه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرده است، بوتینا در زندان شکنجه شده و گفته است کرملین او را یک زندانی سیاسی می‌داند.

شبکه سی.ان.ان از فردی به نام آلکساندر تورشین، معاون سابق بانک مرکزی روسیه، به عنوان رابط بوتینا با کاخ کرملین صحبت کرده است. نام تورشین در فهرست تحریم‌های آمریکاست.

از سوی دیگر بوتینا متهم شده به این که با یک فعال جمهوریخواه ۵۶ ساله رابطه‌ای عاشقانه برقرار کرده تا بتواند از طریق او ماموریت خود را برای دولت روسیه انجام دهد.

پل اریکسون، دوست پسر بوتینا، مقیم داکوتای جنوبی در آمریکاست و از فعالان سیاسی محافظه‌کار این ایالت است.

ماریا بوتینا در سال ۱۹۸۸ در جنوب سیبری به دنیا آمده و به نوشته خودش در فیس بوک، از ده سالگی با اسلحه آشنا شده است.

او گروهی به نام حق مالکیت سلاح تشکیل داده بود و خواهان آزاد شدن فروش سلاح شده بود.

بوتینا از شش سال پیش عضو مادام العمر انجمن ملی اسلحه در آمریکا شده بود و در گردهمایی‌های سالانه آن شرکت می‌کرد.

او در سال ۲۰۱۵ با حضور در گردهمایی انجمن ملی اسلحه در لاس‌وگاس، از دونالد ترامپ که نامزد ریاست جمهوری بود درباره تحریم روسیه سوال کرد.

ماریا بوتینا از دو سال پیش به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه آمریکن در شهر وشنگتن دی سی ویزای دانشجویی برای زندگی در آمریکا دریافت کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شهروند زن جاسوسی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش راشاتودی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تایید کرد که کمک‌های آمریکا در آینده نزدیک وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش فایننشال تایمز سالیوان اشاره کرد که همچنان انتظار دارد ارتش روسیه در پیشروی در خاک اوکراین در آینده نزدیک موفق شود.

به گفته سالیوان «انجام یک ضدحمله جدید از سوی اوکراین قبل از سال ۲۰۲۵ ضروری نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمله جدید اوکراین تا حد زیادی به موافقت کنگره و کاخ سفید برای ارسال بسته‌های کمکی جدید بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: کمک‌های دریافتی کی یف به تحکیم موقعیت ارتش اوکراین در جبهه جنگ کمک می‌کند و راه را برای عملیات‌های جنگی آینده هموار می‌کند.

در ۲۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را برای ارائه کمک‌های اضافی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین برای ادامه رویارویی با روسیه امضا کرد.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های روسی در حال بهبود مواضع خود در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند و کمک آمریکا به اوکراین این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود. تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • فوری/ ربایندگان یسنا به جرم خود اقرار کردند
  • لحظه وحشتناک خودکشی یک زن با اسلحه
  • چادرملو صدرنشین لیگ برتر شمشیربازی اسلحه اپه شد