Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@10:35:02 GMT

عملیات بزرگ علیه طالبان در شمال استان فاریاب

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۰۳۸۵

جدیدترین خبرها از تحولات میدانی افغانستان حاکیست، نیروهای ارتش عملیات جدید و گسترده ای را برای بازپس گیری نقاط اشغالی در شمال استان «فاریاب» علیه شبه نظامیان طالبان انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این عملیات اشاره کرد و افزود: نیروهای ارتش افغانستان در تلاش هستند کنترل شهرستان های «اندخوی و قرغان» را در شمال استان فاریاب در دست گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای افغان در گام نخست توانستند خطوط دفاعی شبه نظامیان طالبان را در مناطق «سرجنگ باغ و غجرآباد» در شهرستان اندخوی در هم بشکنند، گفت: نیروهای طالبان پس از متحمل شدن ضربات سنگین از این مناطق عقب نشینی کردند.

وی از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای شبه نظامی طالبان در این عملیات خبر داد و گفت: نیروهای طالبان در ادامه هم از جنوب و جنوب غرب شهرستان «اندخوی» هم عقب نشینی کردند.

به گفته این منبع میدانی، صدها تن از نیروهای ارتش افغانستان به مناطق مرکزی شهرستان «اندخوی» اعزام شده اند تا این بخش را به طور کامل از تصرف نیروهای طالبان خارج و به کنترل خود دربیاورند.

نیروهای ارتش افغانستان در این عملیات به انواع سلاح های سبک و سنگین پیشرفته مجهز هستند و درصدد هستند تا شهرستان های «اندخوی و قرغان» را که هفته گذشته در حملاتی غافلگیرانه به اشغال درآمدند را بازپس بگیرند.

 

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان طالبان در حملاتی که منجر به اشغال شهرستان های «اندخوی و قرغان» شد از سلاح های سنگین از جمله تانک استفاده کردند و نیروهای ناتو هم هیچ عکس العملی نشان ندادند.

نیروهای طالبان پس از اشغال این دو شهرستان مهم در شمال استان فاریاب، ۸ پاسگاه نیروهای امنیتی و ارتش را به آتش کشیدند تا در این محور قدرت نمایی کنند و برای نیروهای افغان خط و نشان بکشند.

شهرستان های «کوهستان، پشت کوه (بخش جنوب شرقی و شمال) شیرین تگاب، بلچراغ و دولت آباد» که حدود ۲۰ درصد از مساحت استان فاریاب را شامل می شوند در تصرف شبه نظامیان طالبان هستند.

 

درگیری ها در شهرستان های «آلمار، قرغان، اندخوی، قرم قل، قیصار، پشتون کوت، گرزیوان، خان چارباغ، خواجه سبزپوش ولی» همچنان ادامه دارد؛ شهرستان «میمنه» تنها منطقه ای در استان فاریاب محسوب می شود که در کنترل ارتش افغانستان است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: افغانستان طالبان عقب نشینی کشته و زخمی ناتو نیروهای امنیتی جنوب شرقی دولت افغانستان جنوب شرقی طالبان کشته و زخمی ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق

امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود:  این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت  و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه