Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، عربستان سعودی در تلاش برای پنهان کردن آثار منفی قتل خاشقجی بر اقتصاد این کشور سهام بازارهای بورس خود را خریداری می کند.
به گزارش تلویزیون الجزیره، نشریه وال استریت ژورنال گزارش داده است که در پی قتل خاشقجی سرمایه گذاران خارجی سهام بازارهای بورس عربستان را دامپ کردند در نتیجه دادگاه سلطنتی سعودی دستور داده است شرکت های دولتی سهام را در بازارهای بورس خریداری کنند تا صنایع محلی فرونپاشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعودی ها بعد از بحران رابطه با قطر نیز این استراتژی را برای پنهان کردن ضرر و زیان های خود استفاده کردند.

اما بسامه مومانی استاد علوم سیاسی در دانشگاه واترلوی کانادا می گوید این نوع تجارت فایده ای ندارد و در نهایت اقتصاد عربستان را با مشکلات بیشتر روبرو می کند.
وی در مصاحبه با الجزیره گفت:وال استریت ژورنال این قضیه را پیگیری کرده و متوجه شده است که بارها این اتفاق افتاده و وقتی سهام در بازار بورس روند نزولی پیدا کرده دولت دخالت و از آن سهام ها حمایت کرده است تا پیام ها و سیگنال ها را تغییر دهد. اما این مداخله خبر خوبی برای عربستان سعودی نیست.فرضیه پشت بازار سهام این است که عرضه و تقاضا بازار را شکل دهد.اما بن سلمان به جهت حفظ برنامه اصلاحات و چشم انداز 2030 خود زور پشت بازار سهام گذاشته است تا نشان دهد که اقتصاد سعودی قابل اعتماد است.اما این مداخله برای بخش خصوصی اقتصاد عربستان اصلا خوب نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خاشقچی عربستان سهام سعودی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهام کارگران چیست؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، از آن جایی که در اغلب کشورها، نخستین روز ماه مه که مصادف با یازدهمین روز اردیبهشت ماه در ایران است را به نام روز جهانی کارگر نامگذاری کرده‌اند. در روز‌های اخیر، خبری تیتر برخی از رسانه‌های داخلی شده است مبنی بر این‌ که کارگران ۵ میلیارد سهام ترجیحی گرفته‌اند.  ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J42

دیگر خبرها

  • ماجرای سهام کارگران چیست؟
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص