Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز اعلام کرد ،روسیه وچین بار دیگر تصمیم اعضای شورای امنیت در خصوص ارسال کمک به مخالفان سوری از مرزهای زمینی را وتو کردند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز، بر اساس این رای گیری ، شورای امنیت از سال 2014 تاکنون علی رغم هشدار دولت سوریه به عدم حمایت از تروریست ها ،اقدام به ارسال کمک هایی به مناطق تحت کنترل مخالفان سوری( تروریست ها) از مرزهای ترکیه ، عراق واردن می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی رغم حمایت برخی اعضای شورای امنیت از طرح کمک رسانی به مخالفان سوری ( تروریست ها) که توسط سوئد وکویت ارائه شد ، اما 'واسیلی نبینزا 'نماینده روسیه در سازمان ملل آن را نامناسب خواند وگفت :در حال حاضر یکی از گذرگاه ها به کنترل دولت سوریه درآمده واوضاع در بخش های دیگر این کشور تغییر کرده است.
وی افزود: ثبات روز افزون در سوریه علی رغم دیگر مشکلات ،قابل انکار نیست و اقدامات مثبت زیادی برای بهبود وضعیت انسانی صورت گرفته وخواهد گرفت .
نماینده روسیه در سازمان ملل ادامه داد اینک جامعه بین المللی باید دست کمک به دولت ومردم سوریه برای غلبه بر خرابی ها دراز کند وبرای افرادی که داوطلبانه به کشور باز می گردند امنیت را تضمین کند.
'ماچاوشو' نماینده چین در شورای امنیت گفت:عملیات امداد رسانی در سوریه باید با دقت بر اساس اصول بی طرفی ، انصاف ودوری از سیاسی کاری ( تحت نظارت دولت این کشور ) صورت بگیرد.
'کارین برس 'نماینده انگلیس در شورای امنیت گفت: امداد رسانی به میلیون ها سوری ضروری است.
'مارک لوکوک' معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انسانی در شورای امنیت گفت: کمک رسانی از مرزها شریان اصلی زندگی میلیون ها سوری است که از راههای دیگر امکان امداد رسانی به آنها وجود ندارد.
چین یکی از ۵ قدرت جهانی دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل است که به همراه روسیه از قدرت خود در این شورا برای حمایت از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه استفاده می کنند.
در آخرین مورد چین و روسیه قطعنامه تحریم گروهی از افراد و شرکت های سوریه ای را به دلیل نقششان در حملات شیمیایی سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ را وتو کردند.
با افزایش حضور چین در سوریه احتمال کمتری وجود خواهد داشت که کشورهای غربی بتوانند قطعنامه ای علیه دولت بشار اسد تصویب کنند و این امر به تثبیت بیشتر دولت اسد کمک خواهد کرد.
حمایت های روسیه در جنگ داخلی ۶ سال گذشته سوریه از دولت سوریه باعث رونق بیشتر این کشور در ماههای اخیر شده است. بحران ورود تروریست های خارجی به سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون منجربه کشته شدن بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سوریه شده است.
خاورم** 1453**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه چين سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه ۲۷۲۸ که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

این در حالی است که سه روز قبل از آن در روز جمعه سوم فروردین روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بندهای آن به‌صورت یک‌طرفه به نفع رژیم صهیونیستی بود، وتو کردند.

پیش‌نویس این قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه با ۱۱ رای موافق، سه رای مخالف از جمله وتوی روسیه و چین و مخالفت الجزایر و همچنین یک رأی ممتنع گویان، رأی نیاورد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد روسیه و چین به این دلیل این وتو را علیه این قطعنامه پشتیبانی شده از سوی آمریکا ارائه کردند چون تنها به «ضرورتی کلی» برای متوقف کردن جنگ ذیل شرط سفت و سخت آزاد شدن گروگانها (اسرای صهیونیست) اشاره کرده بود.

همچنین در این بیانیه اعلام شد این پیش‌نویس در حالی صحبت از محکومیت گروه فلسطینی حماس و توصیف آن به عنوان یک «سازمان تروریستی» کرده که هیچ اشاره‌ای به اسرائیل به عنوان یک «قدرت اشغالگر» و تخطی‌های متعددش از الزامات بشردوستانه نکرد.

وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: «طرف روسی انتظار دارد قطعنامه الزام‌آور ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل منجر به کاهش خشونت‌ در غزه، از جمله جلوگیری از عملیات اسرائیل در شهر رفح، آزاد شدن گروگان‌ها، (و) افزایش عرضه کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان این بخش شود.»

این در حالی است که در پی تصویب قطعنامه ۲۷۲۸ شبکه العربیه گزارش داد که یک مقام کاخ سفید در گفتگو با این شبکه ادعا کرده که این قطعنامه الزام آور نیست.

آمریکا پیش از این سه‌ مرتبه قطعنامه‌های ارائه شده از سوی دیگر کشورها را که خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بودند، وتو کرده است. آمریکا از زمان شروع حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر صحبت از آتش‌بس می‌کند. آمار شهدای غزه نزدیک به ۳۲ هزار تن شده است.

کد خبر 840938 برچسب‌ها خبر ویژه روسیه فلسطین

دیگر خبرها

  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • نماینده روسیه: هدف اسرائیل نابودی نوار غزه است
  • تصمیم مهم ناتو برای ساقط کردن موشک های روسیه/اخراج دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • ارسال هوایی کمک‌های انسانی به غزه بازهم قربانی گرفت
  • ارائه لایحه پیشنهادی جدید در خصوص قانون کار | قول وزیر اقتصاد به کارگران صحت دارد؟
  • ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴١ و ۱۶۷ قانون کار/ دولت وکیل مدافع کارگران است
  • روسیه: باید برای آتش بس دائمی در غزه تلاش کنیم