Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به ظرفیت‌های بالایی که در استان وجود دارد، گفت: باید نگاه بر این باشد که کشت محصولات از حالت سنتی و دستی به سمت و سوی علمی و صنعتی شدن سوق داده شود. ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جلسه آموزش و ترویج مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی با موضوع توسعه کاشت درخت سنجد که با حضور مسئولان و کارشناسان منابع طبیعی و جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار داشت‌: آن چیزی که خداوند ما را به قدردانی آن تشویق می‌کند، وفور نعمت‌هایی است که به  شکل‌ها و شیوه‌های گوناگون بر ما ارزانی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: انسان‌ها به برخی از نعمت‌هایی که خداوند به وی عطا کرده غافل است و هنگامی قدر و ارزش این نعمت‌ها برای انسان نمایان می‌شود که خواص آن را به وضوح می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: کردستان ظرفیت‌های ارزشمندی در بخش‌های مختلف، کشاورزی، دامداری، معدن و صنایع دارد که اگر با علم روز آمیخته شود می‌تواند حلال، بسیاری از مشکلات و بیکاری امروز جوانان باشد.

وی استان کردستان را از لحاظ ظرفیت‌های موجود کشاورزی منشاء برکات دانست و اضافه کرد: کردستان منشاء برکات و دارای سرزمین‌های بسیار حاصلخیزی برای کشت انواع گونه‌های درختان ناشناخته‌ای است، که می‌تواند نقش ایفا کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی باتوجه به شرایط اقلیم آب و هوایی و خاک مناسب استان، به نقش ارزشمند گونه‌های مختلف درختان سنجد و سماق در توسعه طرح‌های منابع طبیعی و کشاورزی پرداخت و افزود: کاشت درخت سنجد، نه تنها می‌تواند در توسعه جنگل‌های منابع طبیعی موثر باشد بلکه دارای بخش اقتصادی و اشتغالزایی به صرفه‌ای نیز خواهد بود.

وی یکی از ویژگی‌های میوه سنجد را فواید و خاصیت دارویی آن برشمرد و اظهار کرد: از میوه سنجد و حتی برگ و ریشه آن می‌توان در درمان بسیاری از امراض استفاده کرد، تا آنجا که امروزه از آن در صنایع  مختلف غذایی، بهداشتی، دارویی، عطرسازی و صنایع چوب استفاده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید برفرهنگ سازی و آموزش کشاورزان گفت: آموزش و هدایت مردم درجهت بهره‌وری و بهره‌برداری بیشتر از محصولات کشاورزی باید مورد توجه سازمان ذیربط قرارگیرد و کشاورزان در جهت کاشت درخت‌هایی مثمرثمر آموزش و راهنمایی شوند و به سمت کشت گونه‌هایی بروند که برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی تاکید کرد : باید با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در استان کردستان وجود دارد نگاه براین باشد که کشت محصولات از حالت سنتی و دستی به سمت و سوی علمی و صنعتی شدن سوق داده شود تا درصد بهره‌برداری بیشتری داشته باشد و این تلاش و همت می‌تواند توسط جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به سرانجام برسد.

تبدیل روش‌های کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن کشاورزی مدرن و پایدار جایگزین کشاورزی سنتی شود کشاورزی سنتی بلای جان محیط زیست و اقتصاد ملی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر استفاده بهینه و درست از منابع خدادادی خاطرنشان کرد: اگر گیاهان و میوه‌هایی که خواص غذایی و دارویی دارند به بهترین شکل مورد بهره‌برداری قرارگیرند قطعاً کشاورزان به کشت آن اهمیت بیشری خواهند داد.

وی همچنین خواستار توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در استان شد و اضافه کرد: فرآوری محصولات همچون سنجد و توت فرنگی باعث ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی در استان می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به کسب رتبه برتر کردستان در تولید بعضی محصولات از جمله توت فرنگی و گندم اشاره کرد و افزود: باید با همت مردم و دولت، روی تکثیر کاشت و داشت و برداشت محصولات اندیشیده شود و صنایع مرتبط با آن نیز تاسیس شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان به تنوع و تولید گوشت سفید در استان تاکید کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه این استان قابلیت تولید گوشت تا مرز 120 هزار تن را دارد، می‌توان انواع پرندگان و آبزیان پرورش داده شود و گوشت آن را تولید و روانه بازار کرد.

انتهای پیام/ز

R7848/P41362/S6,66/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برف وباران استان اصفهان را فرا می گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی قوی از فردا سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه یکم فرودین ۱۴۰۳ مناطق غربی، جنوبی و مرکزی استان را در برمی‌گیرد.
بنابر این اطلاعیه بارش رگبار باران و در مناطق سردسیر برف، وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای، نوسانات دما، مه آلودگی و کاهش دید، کولاک برف، رعد و برق و احتمال تگرگ به ویژه در مناطقی مانند اسلام آباد موگویی، بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت آباد)، لنجان، سمیرم، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، فلاورجان، کاشان، کبوتر آباد، گلپایگان، کوهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه و نجف آباد پیش‌بینی می‌شود.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه همچنین درخصوص لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر شهری، ایجاد روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، کولاک برف، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی، احتمال سقوط از ارتفاع، احتمال سقوط اجسام، کاهش دید و اختلال در حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی و عمرانی هشدار داده و توصیه کرده که هموطنان در سفر‌های بین شهری و بین استانی به چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه بویراحمد، فارس و یزد و سمنان احتیاط کرده و از فعالیت‌های کوه نوردی و گردشگری بپرهیزند.
همچنین بر لزوم اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، عدم اتراق در مجاورت ساختمان‌های نیمه ساز و درختان فرسوده، اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی و دامداری، لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها تاکید شده است.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین در این اطلاعیه نسبت به وزش باد شدید و توفان همراه با خیزش گردو خاک و کاهش دید از بعدازظهر سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه تا شامگاه چهارشنبه یکم فروردین ۱۴۰۳ در مناطقی به ویژه شمال، شرق، مرکز و جنوب استان اصفهان از جمله سمیرم، نائین، اردستان، ورزنه، فریدن (داران)، فریدونشهر، فرودگاه اصفهان، شهرضا، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، گلپایگان، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، نائین، نجف آباد، خور و بیابانک، دهاقان، برخوار (دولت آباد)، چادگان، چوپانان، خمینی شهر، خوانسار، اصفهان، اردستان، انارک، اسلام آباد موگویی هشدار داده و افزوده است که احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به بنر‌ها و سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محور‌های مواصلاتی استان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و کاهش دید به واسطه گرد و خاک وجود دارد.
هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۱ میلیارد ریال اعتبار طرح جایگزینی پاجوش نخیلات در آبادان
  • برپایی نوروزگاه وبازارچه عشایری سمیرم
  • برف وباران استان اصفهان را فرا می گیرد
  • جایگزینی باغ‌های آذربایجان‌غربی در دستور کار جهادکشاورزی است
  • آیت‌الله دری نجف‌آبادی: افزایش بهره‌وری در کشور باید در دستور کار قرار گیرد
  • صادرات بلور ایرانی
  • افزایش تولید ۶۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی در کردستان
  • سامانه فعال بارشی کردستان را فرا می‌گیرد
  • برف و باران در آخرین روز سال کردستان را در بر می‌گیرد
  • بازار سنتی کرمانشاه یکی از جاذبه های گردشگری با معماری سنتی و منحصر به فرد