Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@01:28:50 GMT

نجات یک محکوم به مرگ پس از 8 سال زندان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۰۶۶۰

نجات یک محکوم به مرگ پس از 8 سال زندان

قاتلی که در آستانه اعدام قرار داشت با گذشت اولیای دم از خونخواهی از چوبه دار نجات یافت.
جبار تجری رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه  اظهار داشت: قاتل پس از هشت سال با گذشت خانواده مقتول و تلاش‌های شبانه روزی ستاد تالیف و محاسن سپیدان و معتمدان محلی کرمانشاه از مجازات رهایی یافت.

وی افزود: در سال ۱۳۸۹ در یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه جسد مقتول کشف می‌شود که پس از بررسی‌های انجام شده توسط نیروی انتظامی قاتل دستگیرشده و پس از اعترافات مشخص می‌شود که قتل بر سر اختلافات خانوادگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از درخواست خانواده‌ی قاتل به شورا‌های حل اختلاف جهت تلاش به ذات البین و مصالحه بین طرفین دعوی رونوشت پرونده پس از طی مراحل قانونی و نیز تایید حکم ر-ن از دیوان عالی و صدور حکم استیضان وی در سال ۱۳۹۴ به شعبه‌ی ویژه صلح و سازش قتل شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه ارجاع گردید. شورا با دعوت از خانواده‌ی مقتول پرونده را در ستاد تالیف قلوب مفتوح و تلاش جهت سازش را آغاز کردند.

وی در ادامه با اشاره به صبر و متانت اعضای شورا در جلسه‌های مکرر و حضور در منزل خانواده‌ی مقتول و استفاده بزرگان و معتمدین محلی عنوان کرد: خانواده مقتول با حضور در یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی کرمانشاه رضایت کامل خود را از خانواده‌ی قاتل اعلام نموده و مصالحه صورت پذیرفت و جوانی از چوبه‌ی دار رهایی یافت./میزان 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام حیدری در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضایی دایر می‌باشد که از این تعداد ۸۹ شعبه در شهر‌ها و ۸۴ شعبه نیز در روستا‌ها فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.
حجت الاسلام حیدری نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف استان را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری بعمل آمده است.
این مقام قضایی بیان کرد: درسال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۴ درصد از اوراق قضایی شورا‌های حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ گردیده، که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی مراجعین شده است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: تحقق صلح سازش در پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • جزئیات تازه از جنایت در برج ۲۰ طبقه کوهک / قتل مرد ثروتمند با ۳۷ ضربه چاقو
  • جزئیات تازه از جنایت در برج ۲۰ طبقه کوهک در غرب تهران / قتل مرد ثروتمند با ۳۷ ضربه چاقو
  • انکار عجیب یک قتل / قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • انکار عجیب یک قتل | قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت
  • قتل زن معمار با ۳۰ضربه چاقو + جزئیات هولناک