Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه با انتقاد از درخواست پارلمان اروپا برای ابطال پروژه طرح گازی مشترک موسوم به خط انتقال گاز «جریان شمال ۲» اعلام کرد که کرملین این موضع اروپا را به مثابه اِعمال فشار سیاسی بر کشورهای مشمول در این پروژه به شمار می آورد.

وزیر انرژی روسیه با اشاره به اینکه درخواست‌ های مشابهی نیز از سوی دست‌ اندارکاران پروژه‌ های رقیب انجام شده گفت: این درخواست دیگر ارزش خبری ندارند و ما این درخواست‌ ها را سیاسی تلقی می‌ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که نمایندگان پارلمان اروپا تحت فشار آمریکا شب گذشته قطعنامه‌ ای را تصویب کردند که در آن بر لغو طرح انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به طرح نورد استریم ۲ تاکید شده است.

این اقدام پارلمان اروپا پس از آن صورت می‌گیرد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از طرح نورد استریم ۲ آن را ضربه‌ ای بزرگ علیه امنیت انرژی اروپا و منافع آمریکا خواند و از احتمال اعمال تحریم علیه این طرح سخن گفته بود.

براساس طرح نورد استریم ۲ قرار است سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز از روسیه به مقصد کشورهای اروپایی صادر شود.

در قطعنامه پارلمان اروپا، پروژه نورد استریم ۲ یک پروژه اقتصادی با اهداف سیاسی عنوان شده که منافع اروپا را به خطر خواهد انداخت و از این رو از کشورهای عضو خواسته است تا این قرارداد را لغو کنند.

پیش از این نیز «فرانسیس فانون» معاون وزیر خارجه در امور انرژی آمریکا ضمن تکرار در خواست آمریکا مبنی بر لزوم توقف پروژه گازی نورد استریم ۲ از سوی اروپا گفته بود که موضع آمریکا در قبال پروژه نورد استریم ۲ کاملا واضح و روشن است و آمریکا از تمام طرف های اروپایی شرکت کننده در پروژه نورد استریم ۲ می خواهد تا با تَرک این پروژه راه دیگری را برای تامین منابع انرژی خود در پیش بگیرند.

پروژه گازی نورد استریم ۲ قرار است در بستر دریای بالتیک احداث شده و گاز روسیه را به آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی منتقل کند.

پیش بینی می شود این خط لوله تا پایان ۲۰۱۹ میلادی به بهره برداری برسد.

کد خبر 4484567

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا روسیه نورد استریم 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل

به گزارش همشهری‌آنلاین یک مقام امنیتی نظامی ایران به خبرگزاری The Cradle گفته است که ایالات متحده با جمهوری اسلامی تماس گرفته و از آن خواسته است که به اسرائیل اجازه دهد که یک‌حمله نمادین برای حفظ چهره اش انجام دهد.
این منبع که نخواسته نامش فاش شود به The Cradleگفته: «ایران پیام‌هایی از میانجی‌ها دریافت کرده است که به رژیم اجازه دهد حمله ای نمادین برای حفظ چهره اش در قبال حمله شنبه شب انجام دهد؛ به گفته این منبع آن ها همچنین از ایران خواسته اند که انتقام این حمله را نگیرد».
وی افزود که تهران این پیشنهاد را که توسط میانجی‌ها ارائه شده بود، «کاملاً رد کرد» و هشدار داد که هرگونه حمله اسرائیل به خاک ایران با واکنش قاطع و فوری مواجه خواهد شد.

کد خبر 845061 برچسب‌ها خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • 5 کولر گازی و برقی برای مغازه
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی
  • واکنش تند مقام روس به درخواست دیپلمات اسرائیل برای محکومیت حمله ایران توسط روسیه
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟
  • واکنش آلمان و کمیسیون اروپا به حملات موشکی ایران به اراضی اشغالی