Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@18:10:17 GMT

گرگ گرسنه در یک واحد دامداری گرفتار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۰۷۱۱

گرگ گرسنه در یک واحد دامداری گرفتار شد

رئیس اداره محیط زیست اردستان گفت: ماموران محیط زیست یک قلاده گرگ گرفتار شده را به دامان طبیعت بازگردانند.

محمد عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یک گرگ پس از ورود به دامداری و حمله به گله‌ای گوسفند در محله فهره اردستان تعداد هفت گوسفند را تلف و تعدادی را زخمی کرده و در زمان فرار در واحد دامداری گرفتار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به محض اطلاع از این موضوع با هماهنگی اداره کل، اکیپ بی‌هوشی به شهرستان اعزام شد و با استفاده از تجهیزات بیهوشی توانستند این حیوان وحشی را از محل خارج و به دامان طبیعت برگردانند.

رئیس اداره محیط زیست اردستان در خصوص اعتراض شهروندان در خصوص کمبود امکانات اداره محیط زیست اردستان در خصوص وسایل بیهوشی حیوانات وحشی گفت: اداره شهرستان تجهیزات اولیه را برای مواقع اضطراری را دارد ولی برای این گونه موارد به دلیل این‌که حساسیت و الزامی نداشت از اداره کل با تجهیزات کامل‌تر درخواست کمک کردیم.

عباسی با اشاره به این‌که به کرار گزارشات مردمی در خصوص وجود گرگ را در منطقه داریم، افزود: مهم‌ترین دلیل ورود گرگ به شهر و محل زندگی مردم موضوع تغذیه است. هم‌چنین موضوع پسماند و وجود مواد غذایی رها شده در محدوده شهر می‌تواند باعث جذب حیوان وحشی شود.

وی با بیان این‌که اداره محیط زیست برای جلوگیری از ورود گرگ و حیوانات وحشی به شهر نمی‌تواند اقدامی کند، خاطرنشان کرد: از دامداران تقاضا می‌کنیم حفاظت فیزیکی از دامداری‌های خود را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در سال گذشته سه هزار و ۱۷۰ واحد تولیدی ، صنعتی و خدماتی به صورت مستمر مورد پایش و خود اظهاری قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست این استان، یوسف یوسفی اظهار کرد: در این مدت، ۷۰۸ فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی در استان مرکزی صادر شد و تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی متخلف به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط‌زیست و تداوم آلودگی، به مقام‌های قضائی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی از پایش واحدهای صنعتی و تولیدی، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده است، افزود: پایش‌های محیط زیست از واحدهای صنعتی در ایام نوروز تشدید می‌شود و انتظار است همه واحدهای صنعتی و تولیدی این استان ضوابط زیست‌محیطی را برای افزایش سلامت عمومی رعایت و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در سال گذشته سه هزار و ۱۷۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی به صورت مستمر مورد پایش و خود اظهاری قرار گرفته‌اند.

یوسفی افزود: قانون‌گذار پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست، را جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش‌بینی کرده است و رعایت ضوابط محیط زیستی یکی از شروط اصلی و لازم تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران و دارا بودن رتبه چهارم صنعت کشور، دارای ۳۷ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

کد خبر 739666

دیگر خبرها

  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟ (+عکس)
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید