Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزار تسنیم: "آن زمستان" تصویر جدیدی از علامه مصباح یزدی ارائه می‌کند؛ تصویری که بیش آنکه صبغه علمی، سیاسی و فلسفی آیت الله مصباح را نمایش دهد، بر زیست عرفانی، عاطفی و اجتماعی وی تمرکز دارد؛ تصویر و انگاره‌هایی که سال‌ها رسانه‌های جریان ضد انقلاب در خارج و بعضی از جریانات اصلاح‌طلب داخلی تلاش کردند از او یک تئورسین مخالف دموکراسی بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخی تا پیش از مشاهده این فیلم، شاید تصورشان از علامه مصباح یزدی آن بود که ایشان تمام وقت خود را صرف بررسی و پیگیری مباحث سیاسی و انتخاباتی می‌کند و مدام به مباحث حکومتی یا حاکمیتی می‌پردازد و گویا به دنیای پیرامونی خود اعم از مباحث اجتماعی یا خانوادگی بی تفاوت است، در حالی که تصویر آن زمستان می‌گوید، آیت‌الله مصباح نه تنها نسبت به مسائل اجتماعی و خانوادگی بی‌تفاوت نیست بلکه حتی بخشی از وقت خود را صرف کمک به همسر خود در خانه می‌کند؛ با عطر و آمیختن آن‌ها با یکدیگر آشناست و حتی هنگام غذا خوردن به گربه در کناری خود بی‌توجه نمی‌ماند.

فیلمی که بیش از آنکه بخواهد بعد علمی، فقهی، فلسفی و سیاسی آیت‌الله مصباح را به تصویر کشیده، بخشی از زندگی شخصی این فیلسوف و متفکر نشان داده است؛ شاید خیلی از کسانی که حتی با زندگی علمی این استاد حوزه آشنایی داشتند، در این فیلم تصویر جدیدی از آیت‌الله مصباح یزدی را مشاهده می‌کنند؛ شاید کمتر عالمی حاضر باشد که همسرش در مقابل دوربین قرار بگیرد و خانواده و منزل شخصی‌اش از حیاط و اتاق گرفته تا آشپزخانه در معرض دید دوربین و مردم قرار بگیرد.

 

اما در فیلم، تصاویری از عیادت آیت‌الله مصباح از همسرش روی تحت بیمارستان به نمایش گذاشته شده که آیت‌الله مصباح یک رابطه عاطفی با همسر خود دارد.

برخی منتقدان گفته‌اند، چرا در "آن زمستان" به جای پرداختن به نظام فکری و اندیشه‌ای علامه مصباح یزدی، به روابط خانوادگی و علاقه او به خانواده‌اش پررنگ شده است، اما حقیقت آن است که ظاهرا کارگردان چنین هدفی برای خود تعریف نکرده و ماموریت خود را معرفی ابعاد کمتر گفته‌شده از زندگی شخصی آیت‌الله مصباح دانسته است.

در فیلم آن زمستان، مخاطب به این مساله می‌رسد که آیت‌الله مصباح بیش از آنکه یک کنش‌گر سیاسی باشد یک شخصیتی عرفانی است به طوری چند روز مانده به انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دیزی خوردن و حضور در جمع طلاب و حتی پارک را به بررسی و پیگیری اخبار مهم انتخاباتی ترجیح داده است و حتی در روز‌هایی که کشور اصطاحاً در "تب انتخابات" است، او آبیاری گل‌های خانه و کمک به همسر در منزل را از اولویت نیانداخته است.

خریدن گل برای همسر، شاید از بارزترین اقدامات آیت‌الله مصباح در این فیلم باشد که به مناسبت روز زن به همسر خود هدیه می‌کند؛ در نهایت اینکه، آن زمستان «خطابش به جامعه‌ای است که شناختش از آیت‌الله مصباح، ناقص، تصنعی و عمدتا ساخته و پرداخته رسانه‌های مخالف اوست.

منبع: فردا

کلیدواژه: علامه مصباح یزدی آن زمستان فیلم زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه اعلام شد

آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای نیم‌سال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،اداره خوابگاه‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای نیم‌سال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خوابگاه‌های دانشگاه را اعلام کرد.

بر این اساس دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه در نیم‌سال جاری اقدام کنند.

بدیهی است، درخواست و ثبت‌نام خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی برای نیم‌سال اول ۱۴۰۴_۱۴۰۳ منوط به پرداخت اجاره‌بهای نیم‌سال قبل خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نماد زندگی فانی و باقی
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • محسن مهرعلیزاده عزادار شد /پیام سیدمحمد خاتمی
  • آماده باش آتش‌نشانان یزدی برای کنترل آبگرفتگی‌های احتمالی
  • «ناآگاهی» بزرگ‌ترین تهدید سلامت روان
  • «ناآگاهی» بزرگترین تهدید سلامت روان است
  • روایتی از زندگی پربار آیت الله مروج،عالم برجسته اردبیلی
  • سهم ۸۲ درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان
  • رژه موتوری یزدی‌ها در حمایت از وعده‌ صادق
  • آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه اعلام شد