Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان با انتقاد از ترکیب بورد عالی مشورتی صلح و هیات مذاکره‌کننده صلح گفت که هر نوع استفاده سیاسی و انتخاباتی از صلح و روند مذاکرات مردود است.

دفتر مطبوعاتی حنیف اتمر با نشر خبرنامه‌ای گفته است که افغانستان در آستانه آغاز احتمالی مذاکرات صلح با طالبان در مرحله حساسی قرار دارد و عملکرد حکومت وحدت ملی در این مرحله ناکافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنامه افزوده است: «صلح یک آرمان ملی افغان‌ها بوده و تلاش برای آن باید به مثابه یک وظیفه مقدس اسلامی و افغانی تلقی شود. هر نوع استفاده سیاسی و انتخاباتی از نام صلح و از روند مذاکرات مردود می‌باشد.»

وی افزوده است: تیمی که بتواند از عهده مسئولیت خطیر گفتگوهای صلح برآمده و اعتماد مردم و جهان را جلب کند، تنها می‌تواند از متن اقشار سیاسی انتخاب شود.

اتمر همچنین گفته است که مشارکت وسیع تمام جریان‌های سیاسی کشور نه تنها مشروعیت روند صلح، بلکه موثریت و موفقیت در مذاکرات را نیز تضمین می‌کند.

وی تاکید کرده است که گفتمان موجود درباره صلح در کشور بیشتر متمرکز به جنبه‌های سطحی و شکلی قضیه است و مباحث محتوایی این روند کاملا از نظر دور نگهداشته شده است.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی آقای اتمر آمده است که تیم مذاکره‌کننده صلح باید همه شمول و فراگیر باشد و نقش شورای عالی صلح در گفتگوهای احتمالی نیز نباید تضعیف شود.

گفتنی است که اشرف غنی، رئیس‌ جمهور افغانستان در هفتم قوس/ آذر و در دومین روز نشست ژنو برنامه صلح خود را اعلام کرد که در آن ۱۲ نفر به عنوان هیات مذاکره‌کننده صلح به ریاست سلام رحیمی، رئیس دفتر مقام ریاست جمهوری تعیین شده است.

به دنبال آن، اشرف غنی در تاریخ بیستم قوس/ آذر «بورد عالی مشورتی روند صلح» را نیز ایجاد کرد که شماری از مقام‌های بلندپایه دولتی، شخصیت‌های جهادی و سیاسی و نیز سران اقوام اعضای این بورد را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حنیف اتمر افغانستان محمد حنیف اتمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر ۸ ماهِ انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با حضور مردم پای صندوق‌های رای در جمعه هفته آینده، سرنوشت ۴۵ کرسی باقیمانده از ۲۹۰ کرسی مجلس مشخص خواهد شد.

ابراهیم اسدی بیدمشکی گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • خوش‌بینی منابع مصری به روند مذاکرات آتش‌بس
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • جنجال داوری: گلی که آرسنال خورد درست بود! (عکس)‏
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • مروری بر ۸ ماهِ انتخاباتی