Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@18:04:10 GMT

رعایت تقوا در زندگی مایه نزول برکت

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۱۱۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه نخست نمازجمعه تهران افزود:​ تقوا علمی است که انسان به آنچه که لازمه حیات طیبه است، آگاهی پیدا کند. در مسائل فکری آنچه را که خدا از ما خواسته است، باید از اعتقادات حقه کسب کنیم و نسبت به معرفت که پایه اخلاق و احکام است، همگی جدی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به ایام سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(س) که زیارت این عالم بزرگ شبیه زیارت اما حسین(ع) است، گفت: این بزرگ عالم و مرجع مبارز نائب امام هادی (ع) است که حضرت این مدل افتخار را به او دادند.
وی افزود:​ سنی از او گذشته و در خان سفره علم چند امام ارتزاق کرده است و از چشمه وجود عصمت و طهارت نوشیده و سرشار از کمالات است، با این حال اعتقاداتش را به امضای امام زمان(عج) می رساند که نشان دهنده بینش و بصیرت و توجه به ابدیت انسان است.
صدیقی افزود: امروز اعتقاد و باورها خراب است که حرکت تهاجمی از یک نظام الهی و ولایی به حرکت های انفعالی در برابر دشمن تبدیل می شود. عقیده را باید درست کرد و امروز دشمن هم با ابزارهای مختلف از شبکه های اجتماعی گرفته تا شبکه های بی شناسنامه، ماهواره ها و نفوذی های داخلی در مدارس و دانشگاه ها که اعتقادات را بمباران می کنند. توحید، نبوت، ولایت، امامت و ولایت فقیه را که بار عقیدتی و کلامی دارد، زیرسؤال می برند.
وی افزود: این موارد باید برای همه روشن باشد و قابل تردید نباشد. اگر مردم به مسئولان نظام تردید دارند، زندگی برایشان امن نیست. در صورتیکه نباید اعتقاداتشان خلاء داشته باشد. استحکام باید درست باشد تا رزمندگی بر این پایه قرار بگیرد و بتواند از جان و مال و شهوت بگذرد.
خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه در اعتقاد و اخلاق تقوا لازم است، گفت: برخی افراد حریص همه ثروت مملکت را برای خود می خواهند و حقوق نجومی برایشان کافی نیست. این حرص و حسد اصول کفر و خلاف تقوا است. در احکام شرعی آمده است کسانیکه یاد نمی گیرند، بی تقوایی علمی دارند و افرادی که یاد می گیرند و عمل نمی کنند دارای همین نشانه هستند.
وی با اشاره به سخنان قرآن کریم درخصوص اینکه سرچشمه همه خوبی ها تقوا است، افزود: خداوند تقوا را قرین خوبی ها قرار داده است، افرادی که به تقوا می رسند، دغدغه خوبی و مشکلات جوانان را دارند و برای کمک و اشتغال آنها کمر همت می بندند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: امام علی(ع) گرسنگی می کشیدند تا با مردم بی بضاعت همدردی کنند این نشانه خوبی درکنار تقوا است. نیکوکاری بدون تقوا توطئه است. بعضی ها بدون تقوا و ایمان به فکر مردم فریبی هستند. عدل هم باید بر مبنای تقوا باشد. عدل سنگر امنی است و ظلم ناامنی است.
وی افزود:​ تجاوز به حقوق رعیت از طرف مسئولان منشأ ناامنی اساسی است. فلسفه حکومت حفظ حقوق ملت ها، نجات مستضعفین و کمک به مردم است اما اگر مسئولان با برنامه غلط خود باعث درماندگی ملت شوند، این ناامنی است و چاره ای ندارد جز آنکه به این مسئله رسیدگی شود و فقط باید عدالت مبنا قرار گیرد.
خطیب نمازجمعه تهران درخصوص آیه 25 سوره اعراف که اشاره به اصلاح، تقوا و ثابت ایمان دارد، گفت: باید با لباس تقوا در زندگی شناخته شویم. در جامعه اسلامی نباید بی تقوایی راه داشته باشد، در این آیه از تقوا بعنوان لباس یاد شده است و اینکه خداوند در این آیه مرد و زن را لباس یکدیگر معرفی کرده است. جوانی که ازدواج نکرده مانند انسان برهنه است و اعتباری ندارد. این یک فقدان است.
وی خطاب به همه مردم و مسئولین تأکید کرد: که برای جوانان اعتبار کسب کنند و ادامه داد:​ ناتوانی برای ازدواج برهنگی است ضمن آنکه مسئله حجاب هم زینت،​ شخصیت و یک ارزش محسوب می شود. برهنگی در همه جوامع سرافکندگی است. ازدواج نکردن باعث گرفتاری جامعه از لحاظ بالا رفتن فحشا، پرخاشگری و تنگ نظری است و توصیه می کنم که همه مردم با خدا محوری و دین مداری، زندگی طاهر و مطهری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نماز جمعه تهران امام جمعه موقت حجت الاسلام والمسلمین صدیقی حضرت عبدالعظیم ولادت ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد

به گزارش همشهری آنلاین، خیابان ۳۰ تیر در قلب تاریخی تهران از گذرهای قدیمی گردشگری و غذا است که اواخر سال گذشته شهرداری تهران بنا به دلایلی از جمله تامین و رعایت موارد ایمنی مکان هایی چون موزه آبگینه و ... تصمیم گرفت تغییرات در چهره و نحوه ارائه خدمات این گذر ایجاد کند. به گفته علیرضا نادعلی، کاربری سابق این خیابان برای مدیریت شهری قابل قبول نبود و در منزلت و شأن یک گذر فرهنگی و تاریخی در یکی از قدیمی‌ترین نقطه‌های تهران با آثار و ابنیه فاخر نبود.

او تاکید کرد: «درست در فضایی که گردشگران می‌توانند از فضای تاریخی و فرهنگی این خیابان استفاده کنند، گذر خوراکی شکل گرفته بود و اکنون با بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدم که کاربری این گذر باید تغییر کند.»

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این که کاربری فرهنگی برای این گذر پیش بینی شده است، گفت: «در طرح جدید اکثر غرفه‌ها به صنایع دستی و محصولات فرهنگی و هنری اختصاص خواهد داشت و غرفه های غذا کمتر می شوند.» به گفته نادعلی هنوز اقدام عملیاتی انجام نشده است؛ البته طراحی فضا بسیار اهمیت دارد و باید الزامات آن رعایت شود.

کد خبر 846869 برچسب‌ها كافه - كافه‌رستوران شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل