Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در اعتقاد و اخلاق، نیازمند تقوی هستیم، گفت: افرادی که دغدغه فقر، بیکاری و ازدواج جوانان را دارند، برای کمک به رفع آن شغل ایجاد می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» ظهر امروز (جمعه) و در خطبه اول نماز جمعه تهران که در مصلی تهران برگزار شد، گفت: تقوا هم دنیاست و هم آخرت، تقوی مایه نزول برکات آسمان و جوشش برکات زمین است، وعده خدا حق است و اگر جایی گرفتار بی برکتی شدیم، بدانید که وظایف خودمان را عمل نکرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باورها خراب است که اخلاق ها خراب شده، باورها مشکل دارد که حرکت تهاجمی از یک نظام الهی و ولایی به حرکت های انفعالی در برابر دشمن تبدیل می شود.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه عقیده ها را باید درست کرد، گفت: امروز دشمن با ابزار مختلف از شبکه های اجتماعی، ماهواره ها و حتی در مدارس و دانشگاه ها نفوذی هایی دارد که اعتقادات، ولایت و ولایت فقیه را بمباران می کند.
حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه ولایت فقیه باید برای همه روشن بوده و قابل تردید نباشد، ادامه داد: در قرآن کریم سرچشمه همه خوبی ها تقواست، بنابراین خدای متعال تقوی را در تقارن «بر» قرارداده است و افرادی که دغدغه فقر، بیکاری جوانان و ازدواج را دارند، کمر می بندند برای کمک به آنها و شغل ایجاد می کنند.
وی اظهار داشت: نیکوکاری بدون تقوا توطئه است. برخی شبکه های سیاسی، گروهی کاری می کنند و مردم فریبی می کند اما وقتی تقوا نیست «بر» فایده ندارد.
صدیقی با بیان اینکه باید عدل بر مبنای تقوی باشد، گفت: با عدل زندگی کنید، زیرا عدل سنگر امن است. باید به این مساله رسید که تقوا با عدالت قرین شود.
وی تاکید کرد: تجاوز به حقوق رعیت از سوی مسئولین، منشا بی عدالتی و ناامنی است.
خطیب موقت تهران بیان کرد: اگر مسئولین با برنامه های غلط، درک موقعیت و استفاده ظرفیت داخلی باعث درماندگی ملت شوند، این ناامنی چاره ای ندارد.
صدیقی تاکید کرد برخی افراد حریص هستند، حتی اگر همه مملکت را بخورند، سیر نمی شوند و تمام خزائن را رای خود و وارثان خود می خواهند.
به گفته وی، کسی که تقوی داشته باشد، خود و جامعه اش را اصلاح می کند، به ثبات ایمان و توحید می رسد و هیچ نگرانی و حزنی در زندگی باعث به هم ریختگی او نمی شود.
خطیب موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به ازدواج جوانان، گفت: قرآن کریم هم از تقوا به عنوان لباس یاد کرده و هم زن و مردی که با هم ازدواج می کنند را لباس یکدیگر معرفی کرده است.
وی افزود: جوانی که ازدواج نکرده مثل آدم برهنه است و اعتبار ندارد و این یک کاهش و نبود است.
صدیقی خطاب به مردم، مسئولین و کانون های فرهنگی و دست اندرکاران، گفت: برای جوان ها اعتبار کسب کنید، نبود همسر و ناتوانی برای ازدواج برهنگی است.
وی افزود: حجاب زینت و شخصیت است و برهنگی در تمام جوامع سرافکندگی است و آدم اجتماعی نمی تواند در اجتماع برهنه بیاید و این به عنوان خطری است که جامعه را گرفتار کرده است.
خطیب موقت تهران تاکید کرد: ازدواج نکردن با تنگ نظری ها، پرخاشگری و بزهکاری ها رابطه مستقیم دارد، بنابراین همه برای ازدواج جوانان باید طرح بدهند تا جامعه رنگ غرب نگیرد و برهنگی و زندگی غیراجتماعی ترویج نشود.
اقتصام**9132**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نماز جمعه تهران صديقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسری که سیل دبی برای کشتی ایران ایجاد کرد

سیل دبی باعث تعویق زمان بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی به کشور و تغییر هتل این تیم در بیشکک شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی کشتی فرنگی که شب گذشته موفق شد عنوان قهرمانی آسیا را با اقتدار از آن خود کند، صبح امروز قصد عزیمت به تهران را داشت که به دلیل لغو پرواز به دبی، در بیشکک ماند و برنامه بازگشتش به کشور با تعویق مواجه شد.

سیل دبی تغییراتی در پروازها ایجاد کرده، اما به دلیل اینکه پیش از این رزرو هتل محل اقامت فرنگی‌کاران، باتوجه به برنامه پروازی قبلی صورت گرفته بود، بالاجبار شاگردان حسن رنگرز که قرار بود با پرواز بیشکک - دبی و پس از آن تهران، به کشور بازگردند، در هتل جدیدی اسکان پیدا کردند تا زمان پرواز جایگزین مشخص شود.

حسن رنگرز همراه با دو مربی و دو کشتی‌گیر دیگر که قرار است در مسابقات کسب سهمیه روی تشک بروند، در بیشکک خواهند ماند.

مسابقات گزینشی قاره آسیا، روزهای 31 فروردین تا 2 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • اقتدار سپاه نظام استکباری را به وحشت انداخته است
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • ون ها و زن ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • افشاگری بهاره رهنما از شایعات ازدواج مجددش
  • دردسری که سیل دبی برای کشتی ایران ایجاد کرد
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت