Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@08:29:14 GMT

علم الهدی: رهبری فرمودند تلگرام فیلتر و تعطیل شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۱۲۷۵

علم الهدی: رهبری فرمودند تلگرام فیلتر و تعطیل شود

خبرگزاری  ایلنا: حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد گفت: ارادت و وابستگی به ائمه معصومین و اهل بیت (ع) تنها یک جریان عاطفی در درون دل نیست بلکه این وابستگی و عشق در کانون دل ما باید هم فکر و اندیشه ما را تحت تاثیر قرار دارد و هم حوزه رفتار و عمل ما متاثر از این عاطفه، عشق و محبت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این عشق و عاطفه بر رفتار و عمل اثر نگذارد، این عشق و عاطفه توسط این عزیزان مورد قبول قرار نمی‌گیرد.


شرایط امامت امام یازدهم (ع) با امروز قابل تطبیق است
وی با اشاره به تولد امام عسگری (ع) اظهار داشت: سیره ایشان باید موجب اخذ راهبرد در مسائل سیاسی و اجتماعی شود و صلابت و مقاومت ایشان در مقابل با دشمن موجب شود تا در رفتار سیاسی ما به عنوان یک اصل قرار گیرد.


نماینده، ولی فقیه در خراسان با بیان اینکه شرایط امامت امام یازدهم (ع) با امروز قابل تطبیق است، تصریح کرد: امام عسکری (ع) در شرایطی بودند که ولایتمداری، تشیع، نفوذ و توسعه امامت به نقطه‌های بالایی رسیده بود به گونه‌ای که دستگاه حکومت غاصب عباسی با خود حساب می‌کرد با این نفوذ در امت اسلام، حکومت کردن امکانپذیر نیست لذا با همه قدرت بسیج شد تا جریان ولایتمداری مردم و شیعه‌گری امت اسلام را براندازی کند. با فتنه‌ها سعی می‌کردند نفوذ امام (ع) شکست برخورد و آنجا که موفق نمی‌شد، سعی می‌کردند با شهادت امام (ع) مشکل را حل کنند.


تعالی انقلاب اسلامی در حال نفوذ و سرایت به همه کره زمین است
علم‌الهدی ادامه داد: مقاومت و راهبرد امام (ع) برای ما امروز هم یک راهبرد است. تعالی انقلاب اسلامی در یک عمر چهل ساله در استکبارستیزی به جایی رسیده است که منطقه پایلوت توانمندی سیاسی، نظامی و فرهنگی انقلاب و اسلام شده است که در حال نفوذ و سرایت به همه کره زمین است.


وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن درصدد است که با همه قدرت و همه توطئه‌ها، این جریان را در صفحه کره زمین براندازی کند، خاطرنشان کرد: دشمن نه تنها یک عرصه تعاملی می‌خواهد خود را مسلط کند، بلکه درصدد براندازی است و با همه قدرت نیز آماده است.


راهبرد امام عسکری (ع) باید راهکار ما باشد
امام جمعه مشهد با بیان اینکه راهبرد امام عسکری (ع) باید راهبرد و راهکار ما باشد، ابراز داشت: دشمن با هر وضعی در آن زمان توطئه می‌کرد، ولی وجود مقدس امام عسکری (ع) همان نقشه دشمن را بر ضد دشمن و علیه دشمن برمی‌گردانند. وقتی امام (ع) را به زندان انداختند. ماموران عباسی به زندانبان دستور دارند منتهی درجه فشار را بر امام عسکری (ع) وارد کند به گونه‌ای که از فضای زندان شخصیت امام (ع) در جامعه مسئله‌دار شود. زندانبان نیز شریرترین و رذل‌ترین افراد را از نظر فکری و عملی در سلول امام (ع) وارد کرد که این‌ها باعث شکنجه و آزار امام (ع) شوند و برخورد‌ها و حملات بر امام (ع) موجب حرکتی از سوی ایشان شود که انتشار آن امامت را مسئله‌دار کنند.
علم‌الهدی افزود: بعد از مدتی برای ارزیابی شرایط، دیدند که این شریرترین و رذل‌ترین افراد شیعه امام (ع) شدند و دقیقا همان نقشه علیه دشمن برگشت یعنی امام (ع) نه تنها در برابر این توطئه آسیب ندیدند، بلکه آن نقشه بر دشمن برگشت و این دو نفر شریر و زذل جزو یاران امام شدند.


نباید به مردم تلقین کنیم راه حل دست به دست دشمن دادن است
وی با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که مسئولان نظام و دستگاه‌های اجرایی و مجلس باید سیره امام عسکری (ع) را راهبرد خود قرار دهند، عنوان کرد: دشمن از چند جهت ما را محاصره کرده است. یک جهت، اقتصادی است. گرسنگی مردم یک هدف نیست. آنچه موجب قدرت نظام است، وابستگی مردم به این نظام است. دشمن می‌خواهد وابستگی را قطع کند. دشمن فکر می‌کند با گشنگی و تنگنا‌های اقتصادی، مردم از نظام فاصله می‌گیرند و به همین خاطر سفره مردم را هدف گرفته است.
این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: برخورد ما با این قضیه باید این باشد که همین جریان را به صورت یک راهبرد استکبارستیزی قرار دهیم و نه آنکه بی تفاوت باشیم و کناری بایستیم و نظاره گر باشیم و به مردم تلقین کنیم که راه حل دست به دست دشمن دادن است.


مسئولان امنیتی و قضایی در مسئله گرانی وارد شوند
علم‌الهدی با اشاره به گرانی‌ها یادآور شد: گرانی مردم را از پا درمی‌آورد. می‌گویند قیمت هر کیلو مرغ، ۱۰ هزار تومان است. کسی با حداقل حقوق یا پایین‌تر از آن، می‌تواند این مرغ را برای خانواده خود تامین است؟ این قیمت ارزان است؟ باید در برابر این مسئله بی تفاوت باشیم و گراسنگی و تنگنا‌های مردم و فقرا را بیینیم و هیچ تکانی هم نخوریم؟


وی ادامه داد: بنده حق دخالت در امور اجرایی ندارم، ولی مسئولان امنیتی و ققضایی باید باید وارد شوند. قضیه از نظارت اتخادیه‌ها گذاشته است. فردی جریمه می‌شود، ولی بلافاصله قیمت‌ها را دو سه برابر می‌کند و می‌گوید جریمه می‌دهم. برنامه ریزان در مجلس و مدیران اجرایی در دولت باید ساکت باشند و دشمن مدام بر ما مسلط شود؟


امکانات شبکه‌های اجتماعی داخلی در مقابل شبکه اجتماعی خارجی زیرصفر است
وی به شرایط فرهنگی کشور و همچنین فضای مجازی نیز اشاره و بیان کرد: در عرصه‌های فرهنگی و فضای مجازی دشمن ما را در چند عرصه محاصره کرده است. رهبری فرمودند: تلگرام فیلتر و تعطیل شود. به صورت اسمی، تلگرام فیلتر شد، ولی در کنارش، دو نرم‌افزار ایجاد کردند تا تلگرام بر فضای مجازی مسلط باشد. فضای مجاری امروز زندگی و فضای فرهنگی برای مردم ماست و باید بر آفت‌های فرهنگی بی تفاوت باشیم؟
امام جمعه مشهد با بیان اینکه قرار شد شبکه‌های اجتماعی داخلی تقویت شوند، ولی اینگونه نشده است، گفت: امروز متاسفانه امکانات شبکه‌های اجتماعی داخلی در مقابل شبکه اجتماعی خارجی صفر و حتی زیرصفر است یعنی در مقابل سه هزار سرور تلگرام، شبکه‌های اجتماعی داخلی ۳۵ سرور دارند. این قابل مقایسه است؟


به دشمن اتوبان چهار بانده داده شده، ولی جاده خاکی برای مدافعین داخلی می‌دهند
علم‌الهدی با بیان اینکه پهنای باندی که به تلگرام در این کشور داده شده است، ۵۰۰ گیگابایت است در حالی که پهنای باندی که به شبکه‌های اجتماعی داخلی داده شده، ۳۲ گیگابایت است، اظهار داشت: به دشمن اتوبان چهار بانده داده شده، ولی برای مدافعین داخلی جاده خاکی می‌دهند. این فضایی که دختران را بی عفت و جوانان را نابود می‌کند و فشار سیاسی - امینتی برای کشور ایجاد می‌کند.


وی افزود: این عزیزان نمایندگان مردم در مجلس هستند که ساکتند و یکی، دو نفر داد می‌زنند و بعد مورد حمله قرار گرفته و آن‌ها را ساکت می‌کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: علم الهدی فیلتر تلگرام نماز جمعه مشهد مسئولان امنیتی و قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ هفته ابتدایی اردیبهشت ماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبری مربوط به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها آغاز شد. در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست عیسی زارع‌پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - آیین اعطای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات موسوم به UNSP به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت با هدف توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب‌و کارها برگزار شد.

زارع پور در این جلسه درباره پروژه فیبرنوری توضیح داد: در این پروژه بر اساس داشبوردی که به منظور ارایه گزارش آنلاین در معرض دید و قضاوت عمومی قرار گرفته (iranfttx.ir) تا امروز بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند و به کاربران سرعت های هزار مگابیتی ارایه شده است و تلاش می شود عدد کنونی پوشش تا پایان سال دوبرابر شود. وی همچنین گفت امسال غیر از اینکه برای افزایش «پوشش» تلاش می‌ شود، به طور جدی «نهضت اتصال» را نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین در هفته ای که گذشت بسته‌های اپراتور اول تلفن همراه ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد. هم زمان با فرارسیدن ایام حج ابراهیمی، مشترکان همراه اولی که قصد مسافرت به کشور عربستان سعودی را دارند، می‌توانند با همراه داشتن سیم‌کارت اپراتور اول تلفن همراه، ضمن برخورداری از تعرفه ترجیحی مناسبی که برای حجاج و عوامل ستادی حج تمتع ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است، از مزایای رومینگ، بدون دغدغه تهیه سیم‌کارت و پرداخت هزینه ارزی نیز بهره‌مند شوند. در این راستا، همراه اول سعی کرده است با طراحی بسته‌های متنوع رومینگ از لحاظ حجم بسته و مدت سفر که از منظر قیمتی قابلیت رقابت با سیم کارت‌های عربی را دارد، مانع از خروج ارز از کشور شود.

از دیگر خبرهای مهمی که در این هفته منتشر شد می‌توان به دیپلماسی جدید شرکت ارتباطات زیرساخت در عرصه جهانی اشاره کرد. براساس اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، توسعه ظرفیت ترانزیت بین الملل به میزان حدود ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه و رشد ۱۰۰ درصدی فروش سرویس MPLS بین الملل از جمله دستاوردهای این شرکت در سال گذشته بود.

همچنین حضور در کریدورهای بین المللی، مذاکره با china telecom جهت فعال سازی کریدور BRI و مذاکره با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان با هدف فعال‌سازی کریدور ترانزیتی آسیا میانه - اروپا از مسیر ایران از دیگر اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیرسات در این زمینه بوده است.

علاوه بر موارد گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی خبر داد. محمد خوانساری- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی و گردآوری داده‌ها، علاوه بر پایش اراضی، با برقراری ارتباط میان ۲۰ دستگاه متولی و صدور مجوزهای مورد تقاضای مردم، نقش قابل توجهی را در زمینه جهش تولید با مشارکت مردم ایفا می‌کند.

وی سامانه زمین را از جمله پروژه‌هایی دانست که در آن از هوش مصنوعی برای حل مشکل مردم استفاده شده است و در تبیین بیشتر این مهم توضیح داد سامانه زمین در عمل مشکلاتی نظیر تداخل وظایف دستگاه‌ها، مراجعات حضوری متقاضیان، بروز تبانی و ارتشا، امکان جعل استعلامات کاغذی، اخذ تصمیم‌های سلیقه‌ای و غیر شفاف را با زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی حل کرد و در زیرسامانه پایش اراضی نیز با استقرار در ۳۱ استان کشور و پوشش ۵ پهنه آسیب‌پذیر به بهبود ۸۱ درصدی در دقت شناسایی هوشمند تخلفات رسیده است.

نسخه ۶ آی پی (IPv۶) آخرین نسخه از پروتکل اینترنت بوده و با نسخه رایج ۴ (IPv۴) تفاوت بسیاری دارد؛ در ورژن ۶، طول آدرس‌ها ۱۲۸ بیت بوده و دامنه بسیار گسترده‌ای را پشتیبانی می‌کند و در سطح بین‌المللی طی سال‌های گذشته تلاش‌های متعددی در حوزه گذر به IPV۶ صورت گرفته است.

از جمله مزایای نظام آدرس دهی ورژن ۶ در سند راهبردی گذر به این نظام می‌توان به افزایش فضای آدرس دهی، پیگر بندی خودکار، امنیت بالاتر و سایر موارد اشاره کرد. در این راستا محمدرضا نوروزی- سرپرست معاونت خدمات پایه و دارایی‌های دیجیتال سازمان فناوری اطلاعات ایران- در گفت و گو با ایسنا، تکمیل و به‌روزرسانی سامانه مدیریت منابع و آدرس‌های IP، ثبت مراکز داده، افزایش ضریب نفوذ IPv۶ و ایجاد شبکه مستقل IPv۶ را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته دانست و اظهار کرد که گذار از IPv۴ به IPv۶ یک ضرورت است و در حال حاضر کشور ایران رتبه ۱۳ را در رده‌بندی مرکز جهانی هماهنگی شبکه‌های پیشرفته رایپ (RIPE NCC) و رتبه ۲۳ در رده بندی جهانی در بین تمامی RIR ها به خود اختصاص داده است.

با نزدیک شدن به پایان هفته عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی خبر داد و گفت این موضوع یکی از دستورکارهای گروه تعیین مصادق مجرمانه است.

وی درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.

کد خبر 847193 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات خبر مهم فيلترينگ

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم