Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@04:11:44 GMT

آماری ترسناک از ایمنی خودروهای داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۱۳۹۴

به گزارش جهان نيوز،سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص برنامه‌های راهور برای فشار به خودروسازان برای تولید خودروهای ایمن، اظهار داشت: موضوع استاندارد و ارتقای کیفیت خودروها توسط شورای عالی استاندارد در مجموعه دولت تعریف می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۱ تا ۵۳ استاندارد بر خودروها اعمال می‌شود و خودروسازان به اجبار این استانداردها را اجرا می‌کنند که در این میان دو استاندارد برای حفظ جان رانندگان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پلیس پیگیری‌های لازم را انجام داد تا دو استاندارد حفظ جان راننده به مرحله اجرا درآید، افزود: در گذشته دو کیسه ایمنی هوا در خودروهای سواری نصب می‌شد که طبق نظر پلیس این رقم باید در جهت بالا بردن ایمنی خودروها در حفظ جان راننده و سرنشین افزایش پیدا کند.
سردار مهری با اشاره به نصب ترمز ضد قفل در خودروهای داخلی ادامه داد: در حال حاضر این سیستم ترمزی تنها بر روی دو چرخ از خودرو اعمال می‌شود که این مورد نیز با سخت‌گیری پلیس به خودروسازان اعمال شده است.
وی با بیان اینکه کمتر از ۳۰ درصد خودروهای ساخت داخل استاندارد کنترل خودرو در سطح‌ جاده‌ها را رعایت می‌کنند، گفت: این استانداردها برای سواری‌ها ۲ عدد و برای برخی از وانت‌بارها یک عدد استفاده می‌شود که در کل کمتر از ۳۰ درصد از خودروهای ما از این نظر ایمن هستند.
رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: پلیس به دنبال ارتقای کیفی و استانداردهای خودروهای داخلی بوده و دولت نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده و برنامه‌هایی نیز به‌منظور افزایش ایمنی بدنه خودروها دارد.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اروپایی‌ها دوباره به خودروهای بنزینی روی آوردند؟

به گزارش خبرآنلاین، براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت فولکس واگن، فروش خودروهای تمام الکتریکی این شرکت در اروپا ۲۴ درصد کاهش و در چین ۹۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که تولید خودروهای خود را ۳ درصد افزایش داده و به ۲.۱۰ میلیون خودرو رسانده است. به گفته آن‌ها چین، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی بیشترین متقاضی خرید این خودروها هستند.

این شرکت همچنین می‌گوید که از ماه ژانویه تا مارس تعداد متقاضیان خودرو الکتریک فولکس واگن در اروپای غربی بیش از دو برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته‌ است.

به نقل از یورونیوز، هیلدگارد ورتمن، یکی از اعضای کمیته اجرایی توسعه فروش در این شرکت گفت: «در شرایط بازار کنونی، گروه فولکس واگن عملکرد خوبی در سه ماهه اول سال داشته است».

پارلمان اروپا در ماه فوریه، قانون جدیدی مبنی بر ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ را به تصویب رساند.

این قانون، بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا در راستای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. هرچند انتظار می‌رفت با تصویب این قانون فروش خودروهای الکتریکی در اروپا سرعت بیشتری بگیرد اما آمارها چیز دیگری را نشان می‌دهند.

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش اخیر خود تاکید کرد که فروش خودروهای برقی در اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل هزینه بالا و کمبود زیرساخت‌ برای شارژ این خودروها، کاهش یافته است.

براساس این گزارش با وجود یارانه‌ها اتخاذ شده برای خودروهای الکتریکی در اروپا، هزینه‌ بالا این خودروها یکی از بزرگترین موانع بر سر راه خریداران است.

مجمع جهانی اقتصاد در این گزارش نوشت: «خودروهای برقی به طور متوسط حدود یک چهارم گران‌تر از مدل‌های احتراق داخلی (ICE) هستند».

این مجمع همچنین تاکید کرد تاخیر در ایجاد زیرساخت شارژ این خودروها بر بازار آن‌ها تاثیر منفی گذاشته است.

ارنست اند یانگ نویسنده این گزارش می‌گوید که بدون افزایش ایستگاه‌ شارژر خودروهای الکتریکی، کسانی که نمی‌توانند در خانه خودروهایشان را شارژ کنند یا رانندگانی که با این خودروها به سفرهای طولانی می‌روند دچار مشکل خواهند شد و استفاده از این خودروها را متوقف خواهند کرد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894372

دیگر خبرها

  • افزایش تصادفات منجر به فوت موتورسواران در تهران
  • آغاز فروش خودروهای برقی از اردیبهشت+ جزئیات
  • چرا اروپا از خودروهای الکتریکی روی برگرداند؟
  • زمان فروش خودروهای برقی وارداتی
  • آغاز فروش خودروهای برقی وارداتی از اردیبهشت ماه
  • آغاز فروش خودروهای برقی وارداتی از اردیبهشت
  • زمان فروش خودروهای برقی وارداتی اعلام شد
  • اعلام زمان فروش خودروهای برقی وارداتی
  • فروش خودروهای برقی وارداتی از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود
  • چرا اروپایی‌ها دوباره به خودروهای بنزینی روی آوردند؟