Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات ارشد دولت افغانستان از طرحی خبر دادند که براساس آن حملات علیه فرماندهان میدانی طالبان با همکاری نیروهای آمریکایی افزایش خواهد یافت. ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، برخی مقامات ارشد امنیتی افغان اعلام کردند که حملات نیروهای امنیتی آمریکایی و افغان علیه فرماندهان طالبان افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، سرهنگ «دیوید باتلر» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان گفته که تنها راه حل دائمی رسیدن به صلح رسیدن به توافق سیاسی است.

این درحالی است که طی دو هفته گذشته سه والی طالبان در ولایت‌های هلمند، غور و پکتیکا توسط نیروهای امنیتی افغانستان و آمریکا کشته شدند.

«صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز در گذشته اعلام کرده بود که عملیات جدیدی برای هدف قراردادن فرماندهان کلیدی طالبان آغاز شده است.

فرزندان برخی از اعضای شورای صلح افغانستان از فرماندهان طالبان در هلمند هستندسازمان سیا هم برای کشتن طالبان تیم‌های ترور به افغانستان اعزام می‌کندعملیات سری انگلیس در افغانستان بدون هماهنگی با دولت کابل

همچنین سال گذشته «نیویورک تایمز» در گزارشی اعلام کرده بود که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا عملیات سری خود را در افغانستان افزایش خواهد داد و تیم‌های کوچکی متشکل از افسران با تجربه خود را در کنار نیروهای امنیتی افغان برای «شکار» و «کشتن» طالبان در سراسر این کشور اعزام می‌کند.

این در حالی است که پیش از این نیز یک روزنامه انگلیسی فاش کرده بود: در پی قدرت گرفتن طالبان و گسترش فعالیت‌های داعش در افغانستان ارتش انگلیس در حال طراحی عملیات‌های ویژه و مخفیانه در این کشور است.

طی چند ماه گذشته برخی نمایندگان پارلمان افغانستان در انتقاد به افزایش حملات نیروهای خارجی به ولایت‌های «کنر»و «نورستان» اعلام کرده بودند که نیروهای خارجی فرماندهان طالبان را در حالی هدف قرار می‌دهند که این فرماندهان با داعش در این مناطق می‌جنگند.

انتهای پیام/.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح

دریافت 20 MB کد خبر 6085301

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • فیلم| توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • (تصاویر) دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا
  • دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا