Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دستاوردهای دوران دفاع مقدس، می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا گرامی جمعه ۲۳ آذر در حاشیه کارگاه آموزشی دبیران و مربیان درس آمادگی دفاعی استان، بیان کرد: آموزش و پرورش به واسطه مأموریت تربیتی و آموزشی خود، نقشی کلیدی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آموزش و پرورش را سرمایه بزرگ اجتماعی به واسطه حضور فرزندان جامعه جهت تربیت و آموزش آن‌ها دانست و خطاب به دبیران و مربیان درس آمادگی دفاعی افزود: قسمتی از آموزش و تربیت دانش آموزان مربوط به شما است که در این زمینه باید بسیار هوشیار عمل و فرهنگ ایثار و شهادت را از طریق آموزش و پرورش به نسل‌های آینده منتقل کنید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه راه شهدا در راستای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی را لازم دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از عاشورای حسینی است، باید در جامع نهادینه شود و یکی از راه‌های اساسی و اصلی این ترویج مدارس هستند که مربیان و دبیران آمادگی دفاعی می‌توانند در این حوزه پیشرو باشند.

گرامی ادامه داد: اگر فرهنگ علم‌پروری، مطالعه و آموزش در کشور ما رواج پیدا کند، بسیاری مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر در کلاس‌های درس هر معلمی ۳ دقیقه از وقت کلاس خود را به ارائه حدیثی از بزرگان دین، شهدا و رهبری اختصاص دهد، می‌تواند زمینه لازم جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را در جامعه ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، این کارگاه یک روزه با حضور ۱۰۰ مربی و دبیر درس آمادگی دفاعی آموزش و پرورش فارس و به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرمانی از شرکت بیش از ۳۳ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم البرزی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی خبر داد و گفت: ۱۶ هزار دانش آموز پسر در سطح استان در میادین تیر شرکت می‌کنند و موضوعاتی مثل صف جمع، آمادگی جسمانی، امداد و نجات و مهارت‌های تیراندازی را آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار دانش آموز دختر نیز در مراکز آموزشی و کلاس‌های درس، با مباحث آمادگی دفاعی و موضوعات مهم این درس آشنا می‌شوند. این برنامه در سطح شهرستان‌های استان البرز به همت نواحی، بسیجیان و مربیان آموزش نظامی و آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی، در حال برگزاری است.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز هدف از برگزاری این اردو را افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیر نظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی هنگام بکارگیری و انسجام بخشی به بخش عملی درس آمادگی دفاعی برشمرد و بیان کرد: اردوی آمادگی دفاعی موجب می‌شود دانش آموزان به هویت دانش آموزی خود برسند.

کد خبر 6088315

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام