Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@09:33:03 GMT

افزایش بهای نفت در بازار جهانی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۱۶۱۵

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت روز پنجشنبه بر اثر اطلاعات مرتبط با ذخایر پایانه نفتی کاشینگ آمریکا که مورد توجه سرمایه گذاران است و اخبار منتشر شده در رسانه ها در خصوص کاهش صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا افزایش یافت.

بر این اساس، در بازار لندن بهای هر بشکه نفت برنت (دریای شمال) برای تحویل در ماه فوریه با یک دلار و سی سنت افزایش در مقایسه با قیمت پایانی روز چهارشنبه به 61 دلار و 45 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار نیویورک نیز قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر میدیت برای تحویل در ماه ژانویه با افزایش یک دلار و 43 سنتی به 52 دلار و 58 سنت رسید.

بارت میلک Bart Melek از موسسه تی دی سکیوریتی TD Securities اعلام کرد یکی از عوامل افزایش بهای نفت به انتشار آمار مربوط به کاهش ذخایر پایانه نفتی کاشینگ در روزهای اخیر مربوط می شود. سرمایه گذاران به ویژه این پایانه نفتی را به این دلیل زیر نظر دارند که به عنوان شاخصی برای قیمت گذاری نفت در نیویورک به کار برده می شود.

بهای نفت همچنین تحت تاثیر اخبار رسانه ها مبنی بر اینکه عربستان سعودی احتمال دارد صادرات خود به آمریکا را به شدت کاهش دهد قرار گرفت. اندی لیپوف از کارشناسان بازار نفت اعلام کرد " این می تواند تهدیدی از سوی عربستانی ها به سنای آمریکا باشد که می خواهد عربستان سعودی را مجازات کند ".

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی بازهم رکورد زد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۵۰ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت شمش در روز جمعه به بالاترین سطح تاریخی۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۶۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: طلای جهانی ۱۲ دلار رشد کرد

به اعتقاد تحلیلگران، واکنش نظامی مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی، آنها را تکان داده و از این ترسانده که جنگ بزرگتری در راه است.

داده‌های اقتصادی اخیر ایالات‌متحده در مورد بازار کار و تورم باعث شده است که انتظارات بازار برای کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو بار دیگر به عقب برگردد. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که ادامه خوانش‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده بالا نگران کننده است، اما او بر نحوه رفتار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی فدرال رزرو متمرکز است.

سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، به دنبال کاهش چند نرخ بهره در سال جاری است، در حالی که انتظار می‌رود بازگرداندن تورم به سطوح مورد نظر زمان ببرد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

همانطور که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید می‌کند، تورم در منطقه یورو با ایالات‌متحده متفاوت است، اما این بلوک هم مانند دیگران با مشکلاتی مواجه است که تا چه حد رشد قیمت را محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت طلا در پایان سال را از ۲۳۰۰ دلار به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد و گفت که بازار صعودی این فلز تحت تأثیر عوامل کلان معمول نیست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۷.۹۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۷۳.۰۵ دلار رسید و پالادیوم با یک درصد کاهش به ۱۰۳۸ دلار ۹۹ سنت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227150 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • کاهش نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه
  • طلای جهانی بازهم رکورد زد
  • ترس رژیم صهیونیستی عامل افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • رمز تثبیت قیمت سکه در بازار
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط
  • رکوردشکنی قیمت طلا؛ اقتصاد آمریکا متهم اصلی