Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@01:18:08 GMT

اقرار شهروند زن روس به جاسوسی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۱۷۳۸

اقرار شهروند زن روس به جاسوسی در آمریکا

خبرگزاری ایسنا: بوتینا که سی ساله است دانشجوی دانشگاه امریکن در واشنگتن، و همزمان از فعالان حامی حقوق مالکیت اسلحه در آمریکا بود.

او متهم شده که با تلاش برای نفوذ در انجمن ملی اسلحه که از لابی‌های پرنفوذ آمریکاست، قصد داشته در سیاستگذاری ایالات متحده در رابطه با روسیه تاثیر بگذارد.

این شهروند روسیه که از ۵ ماه پیش در بازداشتگاهی در ایالت ویرجینیا زندانی است در ابتدا اتهام‌های مطرح شده علیه خود را رد کرده بود، اما در پی پذیرش همکاری با بازپرس‌هایش، قبول کرده که به عنوان مامور دولت روسیه، در واشنگتن فعالیت می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان‌ها انتظار دارند با توافق همکاری بوتینا، درباره تلاش‌های روسیه برای دخالت در امور سیاسی آمریکا اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورند.

به گزارش بی. بی. سی، رابرت دریسکول، وکیل بوتینا گفته است با توجه به این همکاری، ممکن است حکم زندان موکلش به شش ماه محدود شود.

اولین جلسه رسمی بررسی اتهامات او در دادگاه دوازدهم فوریه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرده است، بوتینا در زندان شکنجه شده و گفته است کرملین او را یک زندانی سیاسی می‌داند.

شبکه سی. ان. ان از فردی به نام آلکساندر تورشین، معاون سابق بانک مرکزی روسیه، به عنوان رابط بوتینا با کاخ کرملین صحبت کرده است. نام تورشین در فهرست تحریم‌های آمریکاست.

از سوی دیگر بوتینا متهم شده به این که با یک فعال جمهوریخواه ۵۶ ساله رابطه‌ای عاشقانه برقرار کرده تا بتواند از طریق او ماموریت خود را برای دولت روسیه انجام دهد.

پل اریکسون، دوست پسر بوتینا، مقیم داکوتای جنوبی در آمریکاست و از فعالان سیاسی محافظه‌کار این ایالت است.

ماریا بوتینا در سال ۱۹۸۸ در جنوب سیبری به دنیا آمده و به نوشته خودش در فیس بوک، از ده سالگی با اسلحه آشنا شده است.

او گروهی به نام حق مالکیت سلاح تشکیل داده بود و خواهان آزاد شدن فروش سلاح شده بود.

بوتینا از شش سال پیش عضو مادام العمر انجمن ملی اسلحه در آمریکا شده بود و در گردهمایی‌های سالانه آن شرکت می‌کرد.

او در سال ۲۰۱۵ با حضور در گردهمایی انجمن ملی اسلحه در لاس‌وگاس، از دونالد ترامپ که نامزد ریاست جمهوری بود درباره تحریم روسیه سوال کرد.

ماریا بوتینا از دو سال پیش به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه آمریکن در شهر وشنگتن دی سی ویزای دانشجویی برای زندگی در آمریکا دریافت کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: جاسوسی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن

وزیر امور خارجه آمریکا بدون فرش قرمز و حضور مقام‌های عالی رتبه وارد چین شد. رئیس کمیته حزب کمونیست در شانگ‌های و یکی از اعضای دفتر سیاسی، عالی رتبه‌ترین مقامی بود که از بلینکن استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای تحت فشار قرار دادن پکن در مورد مسائلی از جمله حمایت این کشور از روسیه و ظرفیت مازاد صنعتی، با تهدید تحریم‌های جدید آمریکا در جریان این سفر، وارد چین شده است.

بلینکن در سفر سه روزه خود ابتدا در شانگ‌های رفته و سپس در پکن توقف خواهد کرد تا با دانشجویان صحبت کند و در یک بازی بسکتبال شرکت کند.

براساس گزارش بلومبرگ، بلینکن تلاش خواهد کرد تا مقامات چینی را متقاعد کند تجارتی را که به رغم محدودیت‌های غربی اعمال شده پس از حمله روسیه به اوکراین، پایگاه صنعتی دفاعی روسیه را قادر به بازسازی کرده است، متوقف کند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: همچنین ادعا‌های ارضی پکن در مورد تایوان و دریای چین جنوبی در دستور کار قرار دارد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته پکن را «بیگانه هراس» خواند و قول داد که تعرفه‌های بیشتری بر چین اعمال کند و تحقیقاتی را در مورد صنعت کشتی سازی این کشور آسیایی آغاز کرد.

قبل از دیدار بلینکن، رسانه‌های دولتی چین تناقض در تلاش برای تثبیت روابط و در عین حال تشدید رقابت تجاری را مطرح کردند.

گلوبال تایمز، نوشت: «چرا طرف آمریکایی یک دیدار عادی را به چیزی که به نظر می‌رسد یک اولتیماتوم است تبدیل می‌کند؟ در این تفسیر هشدار داده شده است: «اگر این مشکل حل نشود، مانند راه رفتن در شب با چشم بسته است و به راحتی منجر به اشتباه و حتی خطر می‌شود».

بلینکن تنها چند ساعت پس از تصویب یک بسته کمک اضطراری ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان توسط سنا وارد چین شده است.

بلومبرگ می‌گوید هیأت ایالات متحده به دنبال این خواهد بود که سیاست‌های خود را به طور واضح به پکن ابلاغ کند تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند. سفر بلینکن همچنین همزمان با برگزاری مانور‌های نظامی آمریکا و فیلیپین در نزدیکی دریای جنوبی چین و تایوان است.

بعید است که مقامات ایالات متحده از این نشست‌ها با پیشرفت‌های مشخص یا قابل ارائه خارج شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد