Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی با افزایش ۹۸ درصدی طی هشت ماه سال‌جاری۶ هزار و ۶۹۷ میلیارد ریال تحقق یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، میزان سرمایه گذاری داخلی محقق شده در هشت ماهه سال جاری 6هزار و 697 میلیارد ریال بود که در قیاس با همین مدت در سال قبل که سه هزار و 373 میلیارد ریال سرمایه گذاری تحقق یافته بوده، بیانگر افزایش 98 درصدی در شاخص جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در محورهای اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد انزلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین از فروردین تا انتهای آبان ماه سال 97 تعداد 54 طرح سرمایه‌گذاری از میان طرح‌های ارائه شده به معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان، پس از بررسی در چارچوب قوانین و ضوابط سازمان مجوز فعالیت اخذ کردند که این تعداد در مقایسه با 47 طرحی که در مدت مشابه سال گذشته مورد تصویب قرار گرفته بود، نشان دهنده رشد 15 درصدی در تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری تصویب و جذب شده در منطقه آزاد انزلی است.

 

براین اساس در ارتباط با ارزش ریالی 54 مجوز سرمایه‌گذاری صادر شده در این مدت باید به رقم 21 هزار و 847 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اظهار شده از سوی سرمایه‌گذاران اشاره کرد که در برابر 19 هزار و 307 میلیارد ریال ارزش مجوزهای سرمایه گذاری در هشت ماهه سال 96، از افزایش 13 درصدی این شاخص در سال جاری خبر می‌دهد.

 

بنابراین گزارش احداث و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی با رویکرد صادرات‌گرا، هتل، مراکز خدماتی، اقامتی و ایجاد مجموعه‌های تفریحی و گردشگری و مجتمع‌های مسکونی و رفاهی از مهمترین حوزه‌های فعالیت طرح‌های سرمایه‌گذاری فوق در طول هشت ماهه سال جاری است.

 

از سوی دیگر در زمینه میزان سرمایه‌گذاری خارجی محقق شده در طول هشت ماهه سال ۹۷، این منطقه با نرخ 178درصد، به روند رشد خوبی دست یافته است. به این معنی که از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه سال گذشته این رقم 3.۶ میلیون دلار بوده، این در حالی است که این رقم  در همین مدت در سال 97 به 10 میلیون دلار بالغ شده است.

 

تداوم رشد در مهمترین شاخص عملکردی اقتصاد مقاومتی از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف چهار سال گذشته بدلیل ثبات در برنامه‌های حمایتی و اجرای طرح‌های تشویقی نسبت به طرح‌های سرمایه گذاری، فعالین اقتصادی و بهبود در رونق فضای کسب و کار در سطح منطقه است.

 

در این میان توسعه و تکمیل زیر ساخت‌های عمرانی، اقتصادی و گردشگری نیز نقش موثری در جذب سرمایه‌گذار داشته، از سوی دیگر ارائه بسته‌های تشویقی به شرکت‌های دانش بنیان و صادرات محور، حمایت از واحدهای تولیدی از طریق تسهیلات بانکی در راستای تأمین سرمایه در گردش، فعال سازی ۶۲ واحد تولیدی –صنعتی نیمه راکد و راکد از مهمترین اقدامات این سازمان در حمایت از سرمایه گذاران است.

 

گفتنی است بهره برداری از کریدور جدید تجاری میان ایران و چین، شروع به کار فاز نخست مجتمع بندری کاسپین و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی از دیگر طرح‌هایی بوده که با اجرای آن زمینه تداوم رشد این منطقه در جذب سرمایه گذار محقق شده است.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي کرمان خراسان جنوبی شیراز استان بوشهر معاون اول رئیس جمهور جوانان کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۶۶ میلیون یورویی «ماکو» در سال ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این جلسه حسین گروسی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به بیان دستاورد‌ها و اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ پرداخت و اهم برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گردشگری و فرهنگی و تصویرسازی و برندینگ را تشریح کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو در گزارش پایانی سال ۱۴۰۲، میزان تقاضای سرمایه‌گذاری این منطقه ۴۲ هزار میلیارد تومان داخلی و ۷۵۵ میلیون یورو خارجی عنوان کرد و گفت: برای ۱۶۶ طرح از ۲۵۲ طرح به ارزش ۱۷۶ هزار میلیارد تومان، مجوز صادر شده و عملیات احداث ۲۱۹ طرح نیز آغاز شده است.

حمزه حورسی، در ادامه به حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته داخلی و خارجی در منطقه اشاره کرد و افزود: ۱۵.۸ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته داخلی و ۳۰ میلیون یورو حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته خارجی در این منطقه است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو همچنین به میزان صادرات محصولات تولیدی منطقه هم اشاره کرد و گفت: ۱۶۶ میلیون یورو صادرات تولیدات منطقه به خارج از کشور، ۱۶۴۱ میلیون یورو صادرات از مسیر منطقه و همچنین ۶.۵ میلیون یورو صادرات مجدد صورت گرفته است.

در این جلسه که معاونین توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری و حقوقی دبیرخانه شورایعالی نیز حضور داشتند، حجت الله عبدالملکی از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ قدردانی کرد و ضمن ارائه توصیه‌های مهمی درخصوص سال ۱۴۰۳، از مدیران منطقه آزاد ماکو خواست نهایت تلاش خود را برای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری، تکریم ذینفعان منطقه خصوصا سرمایه‌گذاران و ساکنین منطقه و موضوعات فرهنگی و گردشگری بکار گیرند.

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع گردشگری پارک ساحلی منطقه آزاد انزلی
  • رشد 100 درصدی تحقق سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی
  • صادرات ۱۶۶ میلیون یورویی «ماکو» در سال ۱۴۰۲
  • عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی تمام شد
  • تکمیل طرح راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی
  • اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  • اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین در انزلی
  • ایجاد اشتغال برای ۶۳ با افتتاح مجتمع گردشگری
  • جشنواره کنسرت موسیقی پاپ در انزلی برگزار می‌شود
  • جشنواره نوروزی کنسرت‌های پاپ در منطقه آزاد انزلی