Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:09:28 GMT

پیشرفت کشور بدون وحدت حوزه و دانشگاه میسر نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۱۸۴۳

پیشرفت کشور بدون وحدت حوزه و دانشگاه میسر نیست

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه حوزه و دانشگاه 2 مرکز برای پیشرفت کشور هستند گفت: رشد و پیشرفت کشور بدون وحدت این دو مرکز امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با تسلیت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح افزود: این شهید بزرگوار یکی از قربانیان تروریسم و حلقه واسط و پیوند دهنده حوزه و دانشگاه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به خاطره ای از دستگیری جمعی از طلاب و دانشجویان در سال54 توسط رژیم پهلوی و تبعید این افراد به پادگانT اضافه کرد: این صحنه، معنای واقعی پیوند حوزه و دانشگاه است که در دفاع مقدس نیز دیده می شد.
آیت الله عابدینی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند حوزه و دانشگاه، دو شعبه از یک موسسه علم و دین هستند و باید با یکدیگر همراه باشند تا هم پرچم دین و هم علم برافراشته شود.
امام جمعه قزوین اظهار داشت: خوشبختانه امروز تاسیس دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها و تدریس علوم معارف ها به تقویت این پیوند کمک زیادی کرده است.
آیت الله عابدینی در خصوص حوادث اخیر در فرانسه نیز گفت: مردم معترض فرانسه، در جستجوی عدالت هستند و تبعیض و شکاف طبقاتی اینها را به خیابان ها آورده است.
به گفته وی، اوضاع سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی هم بهتر از فرانسه نیست و نشان می دهد صبر مردم از بی عدالتی ها به سر آمده است.
امام جمعه قزوین افزود: البته این حوادث به ما مسئولان نیز هشدار می دهد که به استقلال مردم و برقراری عدالت توجه کنیم و مردم هم باید هوشیار باشند و صف وفاداران و امانتداران نظام را از سایرین جدا بدانند.
وی با بیان اینکه رهبر ما خود پرچمدار عدالت است ، گفت: آنچه اسلام و جمهوری اسلامی به ارمغان آورده عدالت است اما آنچه به مردم مریوط است این که باید در انتخاب انسان های سالم و متعهد به تداوم راه انقلاب اسلامی کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با یادآوری روز بسیج کارگران افزود: با زحمات ظاقت فرسای کارگران بوده که چراغ پیشرفت کشور روشن شده و در این میان مسئولان نیز باید بیشتر به آنها توجه کنند.
امام جمعه قزوین در خصوص سالروز سفر مقام معظم رهبری به قزوین در آذرماه سال 82 اظهار داشت : این سفر ایشان، برای مردم استان منشاء خدمات گسترده ای شده که آبرسانی از سد طالقان برای دشت قزوین و همچنین احداث بیمارستان ولایت از جمله آنها بود.
وی هم چنین سالروز شهادت محمد جواد تندگوبان وزیر نفت دولت شهید رجایی را تسلیت گفت.
7388/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دين نماز جمعه حوزه و دانشگاه وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های استوار ورزش استان برای پیشرفت در بوکس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، بوکس استان قزوین زمانی شرایط بسیار خوبی نداشت، اما حالا یکی از رشته‌هایی است که در سطح کشوری حرفی برای گفتن دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود
  • سپاه پاسداران مایه قدرت همه جانبه ایران اسلامی است
  • علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان الاقصای ایرانی بود / هیچ چیز برای امروز ما حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • راهپیمایی مردم قزوین در حمایت از وعده صادق
  • توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود
  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • گام‌های استوار ورزش استان برای پیشرفت در بوکس
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است