Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا-'آنتونیو گوترش' دبیرکل سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد در حملات ماه نوامبر /آبان ائتلاف آمریکایی به استان دیرالزور در شرق سوریه 57 غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری عربی 21 ،گوترش در گزارش ماهیانه خود به شورای امنیت درباره حملات ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا گفت: دستکم 9 تن در حملات ائتلاف به شهر هجین دیرالزور در سوم نوامبر / 12 آبان کشته شدند، همچنین 3 کودک در روستای الشعفه در شرق این شهر در همان روز جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این گزارش افزود: همچنین دستکم 10غیرنظامی که گفته می شود پناهجوی عراقی بودند در شهر هجین در 8 نوامبر / 17 آبان و 7 غیر نظامی دیگر از جمله 4 کودک در حمله ائتلاف در 10 نوامبر به این شهر کشته شدند.
این گزارش می افزاید: 18 غیرنظامی همگی عضو یک خانواده در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به خانه آنها در حومه استان دیرالزور کشته شدند و10 غیر نظامی دیگر در بمباران بیمارستانی در روستای الشعفه در 29 نوامبر/8 آذر نیز کشته شدند.
درگیری های شدیدی میان شبه نظامیان کرد تحت حمایت ائتلاف آمریکا با تروریست های داعش همچنان در دیرالزورجریان دارد.
شبه نظامیان کرد تلاش می کنند تروریست های داعش را در عملیاتی که از 11 سپتامبر / 20 شهریور با حمایت حملات هوایی از شرق استان دیرالزور آغاز و تاکنون ادامه دارد بیرون کنند در حالی که نیروهای دولتی بخش غربی دیرالزور را به تصرف خود درآورده اند.
خاورم** 1453**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ائتلاف آمريكا سوريه نوامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی