Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه گاهی افرادی به زور می خواهند به جایگاهی برسند که لایق آن نیستند، گفت: اگر در جامعه ای نا اهلان سر کار بیایند، آن جامعه از مسیر عدالت خارج خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز (23 آذر) در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولیت های حکومتی را باید به افرادی سپرد که می توانند کار را به انجام برسانند، گفت: مسئولان نظام باید کارشناس، مسئولیت پذیر، چشم و دل پاک و حافظ امنیت بیت المال باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه گاهی افرادی به زور می خواهند به جایگاهی برسند که لایق آن نیستند، افزود: امام صادق(ع) در خصوص این افراد می فرمایند: "باید به خدا پناه برد از کسانی که می خواهند به جایی برسند که برای آن خلق نشده اند".

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهارداشت: اگر در جامعه ای نا اهلان سر کار بیایند، آن جامعه از مسیر عدالت خارج خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: قوی ترین افراد جامعه کسانی هستند که از مسیر حق به سمت باطل نروند، خشم خود را در عصبانیت نگه دارند و اگر خود را لایق جایگاهی نمی دانند به دنبال آن نروند.

 

وی بیان داشت: اگر در جامعه ای مسائل اصلی فراموش و مسائل حاشیه ای بزرگ شد و نااهلان سر کار آمده و شایستگان کنار گذاشته شدند، سقوط این جامعه و حکومت، چه دینی باشد چه غیر دینی، حتمی است.

 

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به فرارسیدن 25 آذر ماه، سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسگری(ع)، گفت: دوران امامت و زندگی ایشان بسیار سخت و دشوار بود، چرا که دشمن می دانست از نسل آن حضرت، امامی به دنیا می آید که جهان را پر از عدل و داد می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان حدیثی از امام حسن عسگری(ع) مبنی بر اینکه "ضعیف ترین دشمنان، دشمنی است که توطئه و کارشکنی اش را هر روز، آشکار تر کند"، تصریح کرد: این حدیث امام بزرگوار، معیار با ارزشی برای شناخت دشمنان نظام اسلامی ایران است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه امروز ضعف و ناتوانی آمریکا برای ملت ایران و همه جهانیان آشکار شده است، چرا که تنها با ایجاد سر و صدا فقط می خواهد خودش را برتر جلوه دهد، افزود: استکبار جهانی به ویژه آمریکا دیگر قدرت برتر جهانی نیست و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی رو به افول و نابودی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دشمنان نظام با ایجاد فشارهای اقتصادی، روانی و عملیات آشوب و فریب اذهان مردم می خواهند به نتیجه دلخواه خود برسند، اظهارداشت: باید محکم باشیم و با تمام توان به مقابله با آنها بپردازیم، دشمن از رو خواهد رفت.

 

وی همچنین برخورداری از انرژی هسته ای، توانایی موشکی و نفوذ منطقه ای نظام اسلامی ایران را سه عامل مهم بازدارندگی و ناامید کننده دشمن برشمرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بزرگترین آفت یک ملت قوی، این است که دشمن اش را ضعیف بشمارد، بیان داشت: مسئولان حکومتی از این امر غافل نباشند و باید با روحیه جهادی و امید به ملت و حمایت از آن ها در مقابل دشمن، آماده باشند.

 

امام جمعه بجنورد افزود: در آستانه 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد رویش جوانان انقلابی و مومنی هستیم که نه امام راحل و نه جنگ را دیدند، اما با غیرت تمام آماده دفاع از انقلاب و مدافعان حرم هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با گرامیداشت 27 آذر ماه، سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: خون این شهید والامقام، حوزه و دانشگاه را به هم نزدیک کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه دشمن در تلاش است حوزه و دانشگاه را از هم جدا کند، افزود: این دو نهاد باید با وحدت هر چه بیشتر مسائل کشور را کارشناسی و آسیب شناسی کرده و جامعه را به رشد و تعالی برسانند.

 

وی همچنین با اشاره به برخی از بداخلاقی های مدیریتی دراستان، اظهارداشت: وای بر ما اگر از مسئولیت، تنها عنوان و صندلی آن را بشناسیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مسئولان، اذعان داشت: از کارهای کوچک صرف نظر کنید و به مسائل کلان بپردازید و  اشتغال را رونق دهید، کارخانه ها را فعال کنید و کارهای زمین افتاده در استان را به سرانجام برسانید.

 

امام جمعه بجنورد در خصوص بزرگداشت شب یلدا، افزود: آیه و حدیث قرآنی مبنی بر گرامیداشت این شب نداریم، اما همین دور هم جمع شدن ها می تواند صله رحمی برای اقوام باشد.

 

وی افزود: در شب یلدا از اصراف پرهیز کرده و آن را هر چه ساده تر برگزار کنیم و از شادی های حرام بپرهیزیم.

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند شیراز خراسان جنوبي کرمان جوانان استان بوشهر نماز جمعه مجلس خبرگزاری شبستان بجنورد خراسان شمالی وحدت حوزه و دانشگاه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟

رئیس قوه قضائیه با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، دارنده مدرک کارشناسی ارشد جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تهران، را به‌عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب کرد.   به گزارش میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب کرد.   حجت الاسلام والمسلمین خلیلی متولد سال ۱۳۴۲ دارای مدرک فوق لیسانس جزا و جرم شناسی از دانشگاه تهران است. سوابق قضایی: شروع به کار حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در دستگاه قضایی از آذرماه سال ۱۳۷۴ به عنوان قاضی تحقیق در استان تهران بود و مسئولیت دادیار تهران و دادرس تهران نیز برعهده داشت.   رئیس کل دادگستری کرج (۱۳۸۲/۹/۱۶)   رئیس کل دادگستری استان گلستان (۱۳۸۴/۵/۱۹)   رئیس کل دادگستری استان قم (۱۳۸۵/۵/۱۵)   رئیس دادگستری استان گیلان (۱۳۹۸/۵/۲۶)   رئیس دادگستری خراسان استان رضوی (۱۴۰۲/۴/۳۱)   قابل ذکر است حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در زمان ریاست مرحوم آیت الله یزدی نیز در قوه قضاییه به مدت ۱۰ سال در دفتر نظارت و پیگیری قوه قضاییه فعالیت و عملکرد موثری را بر عهده داشت.   وی همچنین کتب مختلفی را تألیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزئیات اولین جلسه دادگاه فرزندان معاون اول قوه قضائیه / کسب ۲۰۰ میلیارد تومان فقط در یک پرونده سخنگوی قوه قضاییه : پرونده دو فرزند معاون اول قوه قضاییه در مرحله تحقیقات است

دیگر خبرها

  • زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • بقیع تاریخ زنده است 
  • حجت‌الاسلام خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • معاون اول قوه قضاییه منصوب شد
  • معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟
  • خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • چه کسی معاون اول قوه قضاییه شد؟
  • چه کسی معاون اول قوه قضائیه شد؟
  • خلیلی، معاون اول قوه قضاییه شد