Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در آستانه چهلمین سال تداوم انقلاب اسلامی به آسیب‌شناسی سبک مدیریت‌های اجرایی پرداخته و درصدد اصلاح اشتباهات برآئیم. ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، حسن بنیانیان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه کن با اشاره به تأثیرگذاری دین بر حکومت‌داری در جوامع مختلف اظهار داشت: بحث جدایی دین از سیاست کاملاً بی‌معنا است چرا که دین در قالب مجموعه‌ای از اعتقادات و اخلاقیات بر شکل حکومت و نحوه مدیریت آن تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تأثیرگذاری دین بر حکومت به میزان پای‌بندی مردم آن جوامع نیز بستگی دارد و هرچه اعتقاد و باور قلبی مردم به دین بیشتر باشد حضور و اثربخشی دین بر حکومت نیز بیشتر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از عملکرد برخی افراد در به جدایی کشاندن دین از سیاست افزود: افرادی که دَم از جدایی دین از سیاست می‌زنند ناخواسته به جای اتکا به مبانی دینی و اخلاق اسلامی به اندیشه‌های شکست خورده غربی رجوع می‌کنند.

سمنان| دینداری سلامت روانی جامعه را تضمین می‌کندآیت‌الله خاتمی در مشهد: ولایتمداری یکی از جلوه های مهم دینداری در کربلا استاشرافی‌گری مدیران؛ ضربه به دینداری جامعه

بنیانیان افزود: دین اسلام کامل‌ترین و جامع‌ترین دین خداست لذا کاملاً بدیهی است که در مدیریت جامعه اسلامی و سازماندهی و سیاستگذاری‌های خود به احکام و اخلاق الهی مراجعه کنیم و با عمل و رفتار درست خود لذت شیرین حکومتداری مبتنی بر دین‌مداری را به مردم بچشانیم.

وی با اشاره به جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید ضمن بهره‌گیری از همه فرصت‌ها و امتیازاتی که دین و دینداری برای ما به ارمغان آورده در چهلمین سال تداوم انقلاب اسلامی به آسیب‌شناسی سبک مدیریت‌های اجرایی پرداخته و درصدد اصلاح اشتباهات برآئیم.

 رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با بیان اینکه در نظام مردم‌سالاری فرهنگ عمومی نقش زیادی ایفا می‌کند خاطرنشان کرد: تمامی مردم باید خود را در عملکرد مثبت و منفی مدیران شریک بدانند و از این جهت همه دلسوزان جامعه نقش خود را در اصلاح فرهنگ جامعه شناسایی و اصلاح کنند.

انتهای پیام/ز

R7840/P41362/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: طلاب و روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشند و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام سیدحسن اکبری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، با ذکر خاطره ای از شهید قدوسی انقلاب اسلامی را بین الحرمین توصیف کرد و گفت: این انقلاب بین حکومت پیامبر اکرم (ص) و حکومت جهانی مهدی موعود (عج) قرار دارد، لذا باید برای رسیدن به حکومت عدل گستر مهدوی روحانیت با مردم، در کنار مردم و برای مردم باشد و با جهاد تبیین خود انسانیت را به سوی عصر ظهور راهنمایی کند.

وی به ذکر خاطراتی از جنگ پرداخت و افزود: در منطقه ای از دهلران منطقه امنی آماده شده بود تا آن دسته از طلاب که به منطقه جنگی می آمدند در دو مقطع زمانی به ادامه تحصیل هم بپردارند، زیرا یک روحانی به سین سواد هم در کنار سین سلامت نفس و سین سیادت و آقایی نیاز دارد.

حجت الاسلام اکبری انقلاب را بین حکومت پیامبر خاتم(ص) و حکومت مهدوی برشمرد و گفت: روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشد و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • جوهرۀ مردم‌سالاری دینی چیست؟
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد
  • «مشارکت مردم» جوهرۀ مردم‌سالاری دینی
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد