Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:29:58 GMT

گرمای زمین 60 درصد سواحل ژاپن را زیر آب می برد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۲۲۸۴

گرمای زمین 60 درصد سواحل ژاپن را زیر آب می برد

پکن- ایرنا- محققان می گویند به علت بالا آمدن سطح آب دریاها در اثر گرمایش جهانی، 60 درصد ساحل های شنی ژاپن ممکن است تا پایان قرن جاری ناپدید گردد.

به گزارش ایرنا تلویزیون 'ان.اچ.کی' ژاپن روز جمعه گزارش کرد گروهی از دانشمندان موسسه ملی مطالعات محیط زیستی ژاپن و 27 نهاد دیگر، بر اساس بررسی داده های گزارش سال 2014 هیات تغییرات آب و هوایی سازمان ملل می گویند اگر میانگین درجه حرارت جهانی به میزان حدود 4 درجه سانتیگراد افزایش یابد سطح آب دریا در سواحل مجمع الجزایر ژاپن تا پایان قرن بیست و یکم ممکن است به میزان تا 60 سانتیمتر بالا رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گروه می افزاید که از 77 ساحل شنی ژاپن ممکن است 46 مکان یا حدود 60 درصد از این سواحل ناپدید گردد.
کارشناسان می گویند مقامات باید با در نظر گرفتن اهمیت سواحل برای صنعت جهانگردی و نیز کاهش بلایای طبیعی و حفظ اکوسیستم، اقدامات برای مقابله با گرمایش جهانی را افزایش دهند.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ژاپن تغييرات اب و هوايي سواحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار جهانی تحت تاثیر واکنش ایران قرار گرفت؟

دلار در روز دوشنبه (۱۵ آوریل) با تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و چشم‌انداز افزایش سرسختانه نرخ‌های بهره آمریکا، ثابت ماند، بزرگترین افزایش هفتگی خود از سال ۲۰۲۲ را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، دلار در هفته گذشته پس از  غافلگیری صعودی کوچک اما نگران‌کننده تورم ایالات‌متحده که در مورد پیش‌بینی‌ها بر روی کاهش نرخ بهره ایالات‌متحده تردید ایجاد کرد، در برابر سبدی از ۶ ارز اصلی ۱.۶ درصد افزایش یافت. این افزایش ارزش در حالی رخ داد که سیاست‌گذاران اروپایی نشانه‌های کاهش نرخ بهره طی چند ماه آینده را اعلام کرده بودند.

دلار در برابر ین به بالاترین سطح در ۳۴ سال گذشته و به ۱۵۳.۶۹ رسید. این ارز، روز جمعه به بالاترین سطح پنج ماهه در برابر یورو رسید و در اوایل آغاز بازار آسیا نزدیک به این سطوح معامله شد.

به نظر می‌رسد که واکنش اولیه ارزها بیشتر بر اساس انتظارات کاهش نرخ فدرال رزرو است تا واکنش ایران به رژیم صهیونیستی که باعث سقوط بازارهای سهام، بیت‌کوین و نفت شد.

ایران درباره واکنش به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود و در آخر هفته هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ها را در تنبیه این رژیم به دلیل حمله به کنسولگری خود در دمشق، پرتاب کرد.

شاخص‌های اصلی وال استریت در روز جمعه کاهش یافتند و هفته‌ای که با تورم و آمارهای مشاغل داغ‌تر از حد انتظار پیش می‌رفت، سرمایه‌گذاران را مجبور کرد تا انتظارات برای زمان‌بندی کاهش نرخ بهره را محدود کنند.

پس از ارائه گزارش قیمت‌های مصرف‌کننده (CPI) داغ‌تر از حد انتظار، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌ها را روی کاهش فدرال رزرو کاهش دادند و شروع چرخه تسهیل را به ماه سپتامبر موکول کردند.

بازدهی ۲ ساله خزانه‌داری آمریکا در روز پنجشنبه از پنج درصد گذشت و آخرین بازدهی آن در ۴.۹ درصد بود.

یورو در هفته گذشته بیشترین کاهش درصد هفتگی خود را از اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ به ثبت رساند، در حالی که استرلینگ بیشترین کاهش درصد هفتگی خود را از اواسط جولای داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • راز ناپدید شدن شهاب سنگ‌ها/ زنگ خطر در قطب جنوب
  • گزارش فیفا از تیم‌های مدعی در آسیا برای صعود به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • دلار جهانی تحت تاثیر واکنش ایران قرار گرفت؟
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • سقوط آزاد ین ژاپن
  • گرمای شدید موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود